Gå til innhold

Hva om en utenforstående tar kontakt med DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

for å spørre om meg. Gir seg ut for å være en bror eller søster eller venn og spørre hvordan det går med meg, om diagnoser og sånn. Da har vel ikke behandleren lov til å utgi info? Alt om meg innbefattes vel av taushetsplikten, sant?

Anonymkode: 1227a...1e9

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2

Nei, de har taushetsplikt. Jeg opplevde faktisk en gang at arbeidsgiveren min ville høre hvordan det gikk i forhold til om jeg skulle tilbake til jobb, jeg var da langtidssyk. Da fikk jeg telefon om et møte mellom meg, legen og arbeidsgiveren. Jeg lurer i dag på om det egentlig var lov.

Anonym 2 skrev (1 time siden):

Nei, de har taushetsplikt. Jeg opplevde faktisk en gang at arbeidsgiveren min ville høre hvordan det gikk i forhold til om jeg skulle tilbake til jobb, jeg var da langtidssyk. Da fikk jeg telefon om et møte mellom meg, legen og arbeidsgiveren. Jeg lurer i dag på om det egentlig var lov.

Arbeidsgiver har en meget forståelig rett til å få en omtrentlig prognose for hvor lenge sykemeldingen vil vare.

Det er lov (og fornuftig) å foreslå et møte, men det er du som bestemmer om møtet skal holdes eller ikke.

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Arbeidsgiver har en meget forståelig rett til å få en omtrentlig prognose for hvor lenge sykemeldingen vil vare.

Det er lov (og fornuftig) å foreslå et møte, men det er du som bestemmer om møtet skal holdes eller ikke.

Ok. Ja det skjønner jeg egentlig. Det som var den gangen,  var at jeg hadde sendt hele sykemeldingen,  så hen visste diagnosen. På bakgrunn av det, trodde ikke arbeidsgiveren jeg kunne jobbe mer. Jeg avslo det møtet. Senere forsto jeg at legen ikke mente det samme. Jeg jobber et annet sted i dag, for å si det sånn. Det ble for mange misforståelser, og komplikasjoner. 

Anonymkode: da817...db5

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...