Gå til innhold

Hva er forskjellen helsenorge og dips?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tror dpset mitt bruker dips til å skrive journalnotater i. Hvorfor bruker de den og ikke helsenorge? For når jeg går inn på helsenorge så får jeg jo ikke opp notater de har skrevet eller skannet inn fordi de bruker dips. 

Anonymkode: ff823...201

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466744-hva-er-forskjellen-helsenorge-og-dips/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest saudade-

Jeg har trodd at dips er det systemet de bruker til å skrive journal, mens vi som pasienter kan lese journalen på helsenorge, sånn at dersom du ikke kan lese journalnotater på helsenorge, så er det ikke fordi de er skrevet i dips.. tror jeg?

DIPS er sykehuset/DPS sitt journalsystem. Det omfatter langt mer enn behandlers journalnotater.

Helsenorge er et offentlig system leget for at vi som pasienter skal vite om vår egen behandling. Helsenorge henter data fra andre databaser slik som sykehusets journal og vaksineregisteret.

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

DIPS er sykehuset/DPS sitt journalsystem. Det omfatter langt mer enn behandlers journalnotater.

Helsenorge er et offentlig system leget for at vi som pasienter skal vite om vår egen behandling. Helsenorge henter data fra andre databaser slik som sykehusets journal og vaksineregisteret.

Så alt de skriver om oss kommer ikke på Helsenorge?

Anonymkode: e3834...e2f

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (5 minutter siden):

Men er det på dips dps legger inn alt som de vil holde hemmelig fra pasienten, mens det de skriver på helsenorge det kan pasienten lese? 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men kan man se papirer de har innskannet i dips på min helsenorge da? 

Ikke hvis du ikke tilhører helse Nord eller helse sør-øst. Tror det kun er de regionene som har tilgang. Da tenker jeg på alt av notater, epikriser etc. Tror muligens epikriser dukker opp hos alle regioner. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (21 timer siden):

Ikke hvis du ikke tilhører helse Nord eller helse sør-øst. Tror det kun er de regionene som har tilgang. Da tenker jeg på alt av notater, epikriser etc. Tror muligens epikriser dukker opp hos alle regioner. 

Tror det bare er helse midt-norge som ikke har tilgang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...