Gå til innhold

Ved hvilke sykdommer kan hjernen bli permanent ødelagt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hvorfor lurer du på det?

Anonymkode: c1b44...345

Fordi jeg lurer på om hjernen min er permanent ødelagt. Og så vil jeg vite hva årsaken til det kan være. Ved hvilke sykdommer hjernen kan bli ødelagt. 

Anonymkode: 92bd5...c3e

Gjest saudade-
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi jeg lurer på om hjernen min er permanent ødelagt. Og så vil jeg vite hva årsaken til det kan være. Ved hvilke sykdommer hjernen kan bli ødelagt. 

Mener å ha lest her inne at ubehandlet (alvorlig?) depresjon kan gjøre deg permanent kognitiv svekket (i forhold til utgangspunktet).

Nå ble svarene her inne noe annerledes. Men jeg lurer som TS på det samme. Jeg har en venninne med schizofreni. Hun sier at hun merket endringer i det kognitive.

Depresjon kan vel også gi kognitiv svikt. Men et den permanent?

Annonse

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Ødelagt?

Det er flere sykdommer som kan gi svekket kognitiv funksjon, men ødelagt er noe annet. 

Den vanligste årsak til svekkelse er ingen sykdom, men alder. 

Hvis man lever veldig isolert i flere år. Har ingen venner, kjæreste eller familie eller jobb blir hjernen ødelagt da til slutt? 

Anonymkode: 87e31...27e

AnonymBruker
kupton skrev (1 time siden):

Ødelagt?

Det er flere sykdommer som kan gi svekket kognitiv funksjon, men ødelagt er noe annet. 

Den vanligste årsak til svekkelse er ingen sykdom, men alder. 

Ja, er redd hjernen er ødelagt og at det ikke er særlig håp for meg lenger. Skjønner at den ikke er ødelagt i bokstavelig forstand, men hvis de kognitive evnene svekkes av sykdommen min så er det ensbetydende med at den er ødelagt i mitt tilfelle. Da er det kjørt, liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...