Gå til innhold

Klarer du å montere ting som møbler?

Anbefalte innlegg

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Målet var å bli ferdig. Jeg har trengingsforbud derfor er jeg stresset nå om det blir ansett som trening… 

Anonymkode: 90f04...f49

Nei, det tenker jeg at du ikke trenger å bekymre deg for. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (Akkurat nå):

Nei, det tenker jeg at du ikke trenger å bekymre deg for. 

Ok så bra. Jeg snur også døgnet hver dag… legger meg mellom 01-02 står opp 04:30-06:00 og er Stein trøtt… noen mennesker bare lærer aldri å legge seg i tide. Angrer hver morgen 

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ok så bra. Jeg snur også døgnet hver dag… legger meg mellom 01-02 står opp 04:30-06:00 og er Stein trøtt… noen mennesker bare lærer aldri å legge seg i tide. Angrer hver morgen 

Da er det bare til å begynne i dag med å legge seg nå. Så kan du legge deg 15 min tidligere i morgen, 15 min tidligere dagen etter osv til du er på et klokkeslett du kan leve med å legge deg fast og deretter opprettholde den vanen.

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (3 minutter siden):

Da er det bare til å begynne i dag med å legge seg nå. Så kan du legge deg 15 min tidligere i morgen, 15 min tidligere dagen etter osv til du er på et klokkeslett du kan leve med å legge deg fast og deretter opprettholde den vanen.

Men jeg har jo mye å gjøre som jeg ikke har fått gjort? Jeg har deadline på et prosjekt jeg ikke er blitt ferdig med ferdig med pga monteringen… det må være ferdig til i morgen for da har jeg innleveringsfrist .. 

Ikkeanonymnok
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg har jo mye å gjøre som jeg ikke har fått gjort? Jeg har deadline på et prosjekt jeg ikke er blitt ferdig med ferdig med pga monteringen… det må være ferdig til i morgen for da har jeg innleveringsfrist .. 

Begynn i morgen da, eller finn deg en dag det passer. Sett deg et håndterbart mål, da må du huske å bli ferdig med alt du skal i god tid før leggetid. Lurt å roe ned litt før du legger deg.

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (1 minutt siden):

Begynn i morgen da, eller finn deg en dag det passer. Sett deg et håndterbart mål, da må du huske å bli ferdig med alt du skal i god tid før leggetid. Lurt å roe ned litt før du legger deg.

Jeg har to valg. Enten å sitte utover natten eller stå opp til 04 å levere kl 05 til nød til 06…. 🤪 skulle begynt på dette før monteringen. Etterpåklokskap #\\… 

Annonse

påskelilje
Ekstra skrev (51 minutter siden):

Jeg klarer det om jeg må, men liker det ikke, og bruker mye tid. Har de siste 20+ år delegert det 🤪

Jeg og! Jeg foretrekker å være håndtlanger. Vet forresten ikke om jeg klarer det alene....

AnonymBruker
påskelilje skrev (9 minutter siden):

Jeg og! Jeg foretrekker å være håndtlanger. Vet forresten ikke om jeg klarer det alene....

Godt vi er to to om å være usikker på det. Jeg klarte det tilslutt, takket være medfødt stahet

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ikke min sterkeste side. Aldri fått noe til, selv ikke fra ikea…. Men i dag…… når frustrasjonen var på topp klarte jeg og bli ferdig med et prosjekt som har ligget på vent siden januar….. den følelsen….. endelig kom møblet opp.

Jeg elsker å skru sammen Ikea-møbler! De har fine monteringsanvisninger og jeg har aldri opplevd at noe har manglet eller ikke passet. :) 

AnonymBruker
Lillemus skrev (15 minutter siden):

Jeg elsker å skru sammen Ikea-møbler! De har fine monteringsanvisninger og jeg har aldri opplevd at noe har manglet eller ikke passet. :) 

At det går an å elske det må være en gave fra høyere hold. 

Annonse

Jeg klarte det jeg var nødt til da jeg bodde alene, men ofte er det jo nødvendig med mer enn to hender. Min ganske praktisk anlagte far var til uvurdelig hjelp når det handlet om større ting.

Nå er min rolle i slike saker vanligvis å lese bruksanvisningen, sortere / holde orden på skruer etc. og passe på at ingen forsvinner eller forbyttes, og å bidra med de to ekstra hendene når det trengs. Dessuten å minne om at vi fikk til den grusomme skyvedørsgarderoben fra IKEA, så da klarer vi nok det aktuelle prosjektet også 😊

AnonymBruker
laban skrev (24 minutter siden):

Jeg klarte det jeg var nødt til da jeg bodde alene, men ofte er det jo nødvendig med mer enn to hender. Min ganske praktisk anlagte far var til uvurdelig hjelp når det handlet om større ting.

Nå er min rolle i slike saker vanligvis å lese bruksanvisningen, sortere / holde orden på skruer etc. og passe på at ingen forsvinner eller forbyttes, og å bidra med de to ekstra hendene når det trengs. Dessuten å minne om at vi fikk til den grusomme skyvedørsgarderoben fra IKEA, så da klarer vi nok det aktuelle prosjektet også 😊

Det er slik jeg også tenker. Kommer til å klare det en annen også nå som endelig jeg fikk det til.

Gjorde godt for mestringsfølelsen. 

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ikke min sterkeste side. Aldri fått noe til, selv ikke fra ikea…. Men i dag…… når frustrasjonen var på topp klarte jeg og bli ferdig med et prosjekt som har ligget på vent siden januar….. den følelsen….. endelig kom møblet opp.

Her er jeg rå. Jeg syns det er artig både å montere og snekre, og har egentlig alltid et prosjekt eller tre i sving. Jeg digger å finne tilpassede løsninger, og bruker mye tid på ide- og planleggingsfase slik at det blir som jeg ønsker. Har jeg 93 cm til rådighet for oppbevaringsløsning feks, liker jeg å fylle 93 cm, og ønsker jeg eik hjelper det ikke å finne noe halvgreit i furu. Med en sånn innstilling finner man ikke den ideelle løsningen i butikken :D

Det tar mye tid og koster mye penger å holde på sånn, men som min Jr sier - "det er jo hobbyen din det der mamma". For meg som holder på med abstrakte saker og ofte lange prosesser på jobb er det dessuten deilig å jobbe med noe konkret og å nyte et fysisk resultat :) 

AnonymBruker
Kayia skrev (3 minutter siden):

Her er jeg rå. Jeg syns det er artig både å montere og snekre, og har egentlig alltid et prosjekt eller tre i sving. Jeg digger å finne tilpassede løsninger, og bruker mye tid på ide- og planleggingsfase slik at det blir som jeg ønsker. Har jeg 93 cm til rådighet for oppbevaringsløsning feks, liker jeg å fylle 93 cm, og ønsker jeg eik hjelper det ikke å finne noe halvgreit i furu. Med en sånn innstilling finner man ikke den ideelle løsningen i butikken :D

Det tar mye tid og koster mye penger å holde på sånn, men som min Jr sier - "det er jo hobbyen din det der mamma". For meg som holder på med abstrakte saker og ofte lange prosesser på jobb er det dessuten deilig å jobbe med noe konkret og å nyte et fysisk resultat :) 

Skulle gjerne hatt din holdning til det. Du er heldig som har den egenskapen. Jeg er mer en som ikke klarer og bestemme meg og bruker myyyye tid på å gå frem og tilbake før jeg finner det jeg tilslutt ender på noe. Kan fint gå i 10 forskjellige butikker for å finne prikken over i’en og bår jeg da har funnet det er jeg enda ikke helt fornøyd…😅

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

(...) Jeg er mer en som ikke klarer og bestemme meg og bruker myyyye tid på å gå frem og tilbake før jeg finner det jeg tilslutt endrer på (...)

Men sånn er jeg også skjønner du, bruker som sagt mye tid på ide- og planleggingsfase, men forskjellen er kanskje at jeg liker det :)

AnonymBruker
Kayia skrev (1 minutt siden):

Men sånn er jeg også skjønner du, bruker som sagt mye tid på ide- og planleggingsfase, men forskjellen er kanskje at jeg liker det :)

Det er nok forskjellen ja… vil helst ha ting så fort som mulig gjort, montering som krever nøye montering og 200 forskjellige skruer setter meg ut.. allerede med sorteringen kjenner jeg på irritasjon😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...