Gå til innhold

Avslutte all kontakt med psykiatrien

Anbefalte innlegg

Anonym 2 skrev (5 timer siden):

Tenker det er lurere å trappe ned sakte, og så må du jo ha noe annet istedet. Har du noe å gå til, så du har kontakt med andre? Litt jobb? Trappe sakte opp med andre aktiviteter. Du kan jo ikke bare slutte, og så sitter du der uten noe erstatning for det du har hatt tenker jeg.

Ja, jeg jobber litt. Så har noe som "gir mening i livet". Selv om jeg ikke akkurat ser meningen akkkurat nå... 

Fortsetter under...

Gjest Anonym 2
lyseblå skrev (2 timer siden):

Ja, jeg jobber litt. Så har noe som "gir mening i livet". Selv om jeg ikke akkurat ser meningen akkkurat nå... 

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil slutte, hvis du ikke ser meningen i det. Selv hadde jeg et mål om å slutte med medisiner, komme ut i jobb igjen  og ut av psykiatrien. Det målet har jeg nådd. Men jeg hadde det målet hele tiden. Hvis du ikke har et mål med å slutte i psykiatrien,  så lurer jeg egentlig på om det er så lurt å slutte. 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det kan jo ingen her vite når vi ikke aner hva slags diagnoser eller problemer du har. 

Men selv så har jeg god erfaring med det og ble mye bedre. Man blir på en måte avhengig av psykiatrien 

Anonymkode: 44ed9...48f

Ja, det med at man blir avhengig av psykiatrien har jeg tenkt på. Tror nok jeg på mange måter har blitt det.

Anonym 2 skrev (17 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du vil slutte, hvis du ikke ser meningen i det. Selv hadde jeg et mål om å slutte med medisiner, komme ut i jobb igjen  og ut av psykiatrien. Det målet har jeg nådd. Men jeg hadde det målet hele tiden. Hvis du ikke har et mål med å slutte i psykiatrien,  så lurer jeg egentlig på om det er så lurt å slutte. 

Jeg har som mål å avslutte psykiatrien. Har ikke tro på at å ha oppfølging over lenge tid er noe bra.

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor vil du avslutte alt på en gang? Man får ikke et så generøst tilbud fra offentlig helsevesen om man ikke trenger det.

Forøvrig så er det ikke uvanlig at mange som er syke tror de er friske nok så fort medisinene kicker inn til å klare seg alene og derfor avslutter all behandling. Jeg synes det høres ekstremt uforsvarlig og dumt ut av deg med din historikk, men det er jo ditt valg. Det verste som kan skje er jo at du blir dårlig og tvangsinnlagt igjen.

Kommer du til å fortsette å ta medisiner og følge opp den delen selv om du avslutter behandlingen?

Anonymkode: 5584a...3f3

AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 15.50):

Hvorfor vil du avslutte alt på en gang? Man får ikke et så generøst tilbud fra offentlig helsevesen om man ikke trenger det.

Forøvrig så er det ikke uvanlig at mange som er syke tror de er friske nok så fort medisinene kicker inn til å klare seg alene og derfor avslutter all behandling. Jeg synes det høres ekstremt uforsvarlig og dumt ut av deg med din historikk, men det er jo ditt valg. Det verste som kan skje er jo at du blir dårlig og tvangsinnlagt igjen.

Kommer du til å fortsette å ta medisiner og følge opp den delen selv om du avslutter behandlingen?

Anonymkode: 5584a...3f3

Jeg bare tenkte at det ville være lettere for meg å avslutte alt på en gang enn å skulle trappe ned. Jeg er litt slik at jeg synes det er lettere å gjøre det på den måten. Jeg hadde kommet til å fortsette å ta medisiner, ja. Men har bestemt meg for å heller redusere. Etter å ha skrevet om det her innser jeg at det hadde vert ett veldig dumt valg å avslutte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...