Gå til innhold

Hvordan avslutte samtalebehandling sammen med familien på best mulig måte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går i samtalebehandling sammen med foreldrene mine. Det går hovedsakelig ut på psykoedukajson og problemløsning. Der en finner ett "problem" en ønsker å løse og jobber med til neste gang. Vi har hatt kanskje 5 møter til nå. Det som er, er at jeg ønsker å avslutte. Men hva er beste måten å avslutte på? Hva burde jeg si? At jeg ikke føler jeg har flere problemer å løse? At jeg fant ut at det ikke helt passer meg? Og hva sier jeg om de skulle spørre hvorfor? For jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Jeg er forøvrig over 18 år, bare sånn om noen skulle stille spørsmål ved det. 

Anonymkode: fad84...dd4

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg går i samtalebehandling sammen med foreldrene mine. Det går hovedsakelig ut på psykoedukajson og problemløsning. Der en finner ett "problem" en ønsker å løse og jobber med til neste gang. Vi har hatt kanskje 5 møter til nå. Det som er, er at jeg ønsker å avslutte. Men hva er beste måten å avslutte på? Hva burde jeg si? At jeg ikke føler jeg har flere problemer å løse? At jeg fant ut at det ikke helt passer meg? Og hva sier jeg om de skulle spørre hvorfor? For jeg vet ikke helt hvorfor egentlig. Jeg er forøvrig over 18 år, bare sånn om noen skulle stille spørsmål ved det. 

Jeg hadde snakket med familien min om det. Kanskje det er lettere hvis de sier i fra?

Anonymkode: ce172...64b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg hadde snakket med familien min om det. Kanskje det er lettere hvis de sier i fra?

Ja, kanskje det? Men på den andre siden føler jeg at jeg kanskje må si fra selv (spesielt siden jeg er voksen)?

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, kanskje det? Men på den andre siden føler jeg at jeg kanskje må si fra selv (spesielt siden jeg er voksen)?

Ja du har kanskje rett I det. Var det du eller foreldrene dine som ønsket dette da? Kanskje de syns det er nyttig, eller kanskje de er enig med deg. Jeg vet ikke grunnen til disse samtalene, men hvis du ikke syns det er nyttig eller at det ikke var akkurat det du tenkte, så er det vel bare å si i fra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...