Gå til innhold

Main coon hannkatt 12mndr stoppet utvikling

Anbefalte innlegg

Hei Jeg har en MC hannkatt som nå er 12 mndr. Fram til han var 9 mnd la han på seg mellom 400 og 800g pr mnd. 9 mndr veide han ca 6,5 kg, men da stoppet utviklingen Nå ved 12 mnd veier han fortsatt 6,5 kg. Er dette normalt.: Han spiser mye, god appetitt frisk og rask. Takknemlig om noen har kommentar til dette

Fortsetter under...

Ikkeanonymnok
Dr no skrev (4 timer siden):

Hei Jeg har en MC hannkatt som nå er 12 mndr. Fram til han var 9 mnd la han på seg mellom 400 og 800g pr mnd. 9 mndr veide han ca 6,5 kg, men da stoppet utviklingen Nå ved 12 mnd veier han fortsatt 6,5 kg. Er dette normalt.: Han spiser mye, god appetitt frisk og rask. Takknemlig om noen har kommentar til dette

Dette kan helt sikkert oppdretteren svare på, men et enkelt googlesøk sier at vekt for en voksen Maine Coon er 5,9 - 8,2 kg så da er han innenfor den vekten. Helt normalt at vekten på flere typer dyr stabiliserer seg når de nærmer seg voksen alder. 

AnonymBruker

Min gikk jevnt og trutt opp, også stoppet han rundt den alderen selv, men både oppdretter og andre har sagt at de ofte holder seg slikt til 2-3 år også fylles de ut i bredden for gutten min ser veldig tynn ut, men er i godt hold!

Anonymkode: 48424...05a

Dr no skrev (På 14.5.2022 den 21.29):

Ettersom katten er normalvektig i forhold til alderen, spiser godt og er frisk og rask er det ingen grunn til bekymring. Du har rett og slett en frisk og sunn katt. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...