Gå til innhold

Angst av Abilify

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 
jeg skriver her for første gang. Har begynt på Abilify for bipolar 1. Abilify hadde veldig god effekt på mani, men merker nå at jeg får betydelig angst. Jeg gråter og er veldig fortvila store deler av døgnet. Men det er ikke fordi jeg er deprimert, jeg er rett og slett så sliten av å ha angst. 
angsten er så ille at den hindret meg i å gjøre dagligdagse gjøremål da jeg blir så utmattet av dem at jeg helst bare vil ligge i senga. Samtidig har jeg en sterk indre uro som gjør at det er vanskelig å slappe av. 
Lurer på om det er andre her som har erfaring med at Abilify gir sterk angst? 
Leser i felleskatalogen at den kan gi angst, men jeg vil gjerne høre andre sine erfaringer også. 
vurderer nå og be behandleren min ta vekk Abilify grunnet dette. Har brukt Abilify i 4 mnd og angsten har ikke blitt bedre på den tid. 

Anonymkode: 2662e...0d3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466837-angst-av-abilify/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei igjen, takk for svar. 
den typiske kriblingen og motoriske uroen gikk over etter noen dager. Derimot fikk jeg vanskelig mer å sovne, og da den grusomme angsten påfølgende. 
i tillegg så opplever jeg muskelsvakhet. Jeg trodde Abilify skulle redusere angst? Har også lest at mange med ptsd får god effekt av Abilify fordi den reduserer tankekjør. Min opplevelse er motsatt. Kun mer tankekjør og mer angst. Vanskelig å vite om dette er fra «meg» eller om det faktisk er medisinen som forårsaker dette. 

Anonymkode: 2662e...0d3

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/466837-angst-av-abilify/#findComment-4094908
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...