Gå til innhold

Angst for å fly


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Hurja skrev (5 minutter siden):

Kjenner meg igjen i alle disse tankene :) 

Godt at jeg ikke er den eneste som katastrofetenker så til de grader. 

Da jeg så film og dokumentar fra flystyrt under kapringen i USA terroren 2001, så viser de akkurat helt like bilder om redsel fra passasjerer og alle som var ombord som jeg ser for meg under en flystyrt. Puff , det er det som er så grusomt å ha i hodet. 

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Hurja skrev (1 minutt siden):

Jeg ville valgt tog, mye mindre stress - og så er det mer komfortabelt (synes jeg).

Ja, jeg havner rett innpå Oslo S. Slipper å bytte til flytoget. Slipper å ta to busser til flyplassen. Kun en buss til togstasjonen. Og togstasjonen ligger i sentrum og ikke langt utenfor...  Flyplassen ligger et godt stykke utenfor sentrum. 

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er nok angsten som jeg er redd. Redd for angsten om å være i et fly som styrter, og redd for angsten med den følelse om at det ikke er håp om å overleve. 

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er nok angsten som jeg er redd. Redd for angsten om å være i et fly som styrter, og redd for angsten med den følelse om at det ikke er håp om å overleve. 

Anonymkode: e755c...df7

Jeg kjenner meg veldlg godt igjen i den angsten også. Livet er et usikkert prosjekt, vi tar sjanser hver gang vi setter oss i bilen, på toget, på flyet osv  osv. Man har bare ikke så stor sjans for å overleve en flyStyrt - likevel er det ekstremt sjelden en flystyrt skjer. Har du sett hvor mange fly som er i lufta til enhver tid på appen radar (?)? Ja; det er er helt utrolig hvor trygt det er å fly. Å sette seg i en bil er faktisk veldig farlig i forhold, for vi kan møte så mange hindringer på veien som vi ikke har kontroll over. Jeg var i en bilulykke, smellen var liten, men begge bilene ble vraket, der synes jeg sier mye om hvor farlig det faktisk er. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hurja skrev (18 minutter siden):

Jeg kjenner meg veldlg godt igjen i den angsten også. Livet er et usikkert prosjekt, vi tar sjanser hver gang vi setter oss i bilen, på toget, på flyet osv  osv. Man har bare ikke så stor sjans for å overleve en flyStyrt - likevel er det ekstremt sjelden en flystyrt skjer. Har du sett hvor mange fly som er i lufta til enhver tid på appen radar (?)? Ja; det er er helt utrolig hvor trygt det er å fly. Å sette seg i en bil er faktisk veldig farlig i forhold, for vi kan møte så mange hindringer på veien som vi ikke har kontroll over. Jeg var i en bilulykke, smellen var liten, men begge bilene ble vraket, der synes jeg sier mye om hvor farlig det faktisk er. 

 

Ja jeg vet ❤.  Det er sant det du skriver. Man kan dø av alt mulig. Livet er et usikkert prosjekt. Alt vi foretar oss kan være farlig. 

Så hvorfor er det en del som er redd for å fly når alt vi foretar oss er det gjerne større risiko ved? Det er merkelig. Men jeg tror at forklaringene ligger i at vi med flyangst er redd selve angsten av å sitte inne i et fly , høyt oppe i luften når ulykken skjer. 

Er rart å velge det mest usikre transportmiddel som er tog når jeg er redd for å dø. Men tror at jeg er mer redd for å dø i et fly enn i et tog. Men mulig at det er feiltolkning i mitt eget hode. 🙄🤔🥲. Jeg er redd for at det sier pip pip signaler på flyet og at kapteinen sier: nå styrter vi.  Men hvorfor tror jeg at det kan skje, når det er mer sannsynlig at det kan skje at toget sporer av osv. 

 

 

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja jeg vet ❤.  Det er sant det du skriver. Man kan dø av alt mulig. Livet er et usikkert prosjekt. Alt vi foretar oss kan være farlig. 

Så hvorfor er det en del som er redd for å fly når alt vi foretar oss er det gjerne større risiko ved? Det er merkelig. Men jeg tror at forklaringene ligger i at vi med flyangst er redd selve angsten av å sitte inne i et fly , høyt oppe i luften når ulykken skjer. 

Er rart å velge det mest usikre transportmiddel som er tog når jeg er redd for å dø. Men tror at jeg er mer redd for å dø i et fly enn i et tog. Men mulig at det er feiltolkning i mitt eget hode. 🙄🤔🥲. Jeg er redd for at det sier pip pip signaler på flyet og at kapteinen sier: nå styrter vi.  Men hvorfor tror jeg at det kan skje, når det er mer sannsynlig at det kan skje at toget sporer av osv. 

 

 

Anonymkode: e755c...df7

Jeg tror det samme som deg. Pluss at vi flyr så lite at vi ikke er vant til det kanskje :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hurja skrev (25 minutter siden):

Jeg kjenner meg veldlg godt igjen i den angsten også. Livet er et usikkert prosjekt, vi tar sjanser hver gang vi setter oss i bilen, på toget, på flyet osv  osv. Man har bare ikke så stor sjans for å overleve en flyStyrt - likevel er det ekstremt sjelden en flystyrt skjer. Har du sett hvor mange fly som er i lufta til enhver tid på appen radar (?)? Ja; det er er helt utrolig hvor trygt det er å fly. Å sette seg i en bil er faktisk veldig farlig i forhold, for vi kan møte så mange hindringer på veien som vi ikke har kontroll over. Jeg var i en bilulykke, smellen var liten, men begge bilene ble vraket, der synes jeg sier mye om hvor farlig det faktisk er. 

 

Trist å lese om bilulykken ❤. Overlevde alle i den ulykken? . Jeg var også i en bilulykke for mange år tilbake. Tenkte da at det var rart at jeg var så redd fly. Men slet videre med flyskrekk likevel. 

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hurja skrev (1 minutt siden):

Jeg tror det samme som deg. Pluss at vi flyr så lite at vi ikke er vant til det kanskje :) 

Ja dersom jeg refunderer togbilettene mine igjen så kan jeg bestille fly. Men.... hehe redselen min går på at det føles som 8l jeg skal sette meg i et romfartøy. Tenk om de mister kontroll over hvor de skal fly osv. Jeg tror at vi er redd det ukjente. Jeg tenker ikke så mye på døden ellers. Men kun på den når det gjelder fly 🥲🤔😅

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hurja
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Trist å lese om bilulykken ❤. Overlevde alle i den ulykken? . Jeg var også i en bilulykke for mange år tilbake. Tenkte da at det var rart at jeg var så redd fly. Men slet videre med flyskrekk likevel. 

Anonymkode: e755c...df7

Ja, det gikk bra med alle ❤️ 

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja dersom jeg refunderer togbilettene mine igjen så kan jeg bestille fly. Men.... hehe redselen min går på at det føles som 8l jeg skal sette meg i et romfartøy. Tenk om de mister kontroll over hvor de skal fly osv. Jeg tror at vi er redd det ukjente. Jeg tenker ikke så mye på døden ellers. Men kun på den når det gjelder fly 🥲🤔😅

Anonymkode: e755c...df7

😆 

Lykke til og god tur, uansett hva du velger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hurja skrev (5 minutter siden):

Ja, det gikk bra med alle ❤️ 

 

😆

Lykke til og god tur, uansett hva du velger :) 

Takk :) . Jeg tror at jeg må bare velge det som er mest komfortabelt for meg. Det er uansett sjelden man er nødt å fly. Jeg var aldri på ferie med fly som barn. Første gangen jeg var i fly da var jeg 38 år. Så man kan gå gjennom et langt liv uten å måtte fly. Men jeg skal se på hva jeg velger. Velger det mest komfortable og helst det rimeligste alternativ. 

Takk for lykkeønskninger, og forståelse rundt angsten for fly ❤

Anonymkode: e755c...df7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...