Gå til innhold

Fått resept på feil type seroquel?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei,

Fornyet cipralex og seroquel reseptene mine via helsenorge og ba om økning fra styrke 10mg på cipralex til 20mg og økning fra 25mg styrke til 50/100mg på seroquel da jeg den siste måneden har stått på hhv. 20mg cipra morgen og 100mg seroquel kveld - slik at jeg slipper å ta så mange tabletter.

De nye seroquel tablettene heter seroquel depot 50mg, men er ikke det typ "slow release", altså noe annet enn det jeg har hatt tidligere? Bør jeg evt. Si fra til legen om at det kan være feil? 

Regner ikke med jeg får samme søvnvirkning av slow release?

Anonymkode: af2fb...004

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hei,

Fornyet cipralex og seroquel reseptene mine via helsenorge og ba om økning fra styrke 10mg på cipralex til 20mg og økning fra 25mg styrke til 50/100mg på seroquel da jeg den siste måneden har stått på hhv. 20mg cipra morgen og 100mg seroquel kveld - slik at jeg slipper å ta så mange tabletter.

De nye seroquel tablettene heter seroquel depot 50mg, men er ikke det typ "slow release", altså noe annet enn det jeg har hatt tidligere? Bør jeg evt. Si fra til legen om at det kan være feil? 

Regner ikke med jeg får samme søvnvirkning av slow release?

Anonymkode: af2fb...004

Ja du bør gi beskjed. Opplevde en fastlege gjøre samme feil, men sa bare ifra at det ikke var depot jeg skulle ha og ble enkelt fikset.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...