Gå til innhold

Truxal for søvn - hjalp ikke første natta?!

Anbefalte innlegg

Anonym_5-3 skrev (Akkurat nå):

Jeg har også lite angst på morgenen, men synes ettermiddagen ofte er verst.

Er forresten sykt sulten i dag!! Vil bare ha hamburger og potetgull. Har jo kun brukt Truxal i 2 dager, så vet ikke om det har en sammenheng - men jeg pleier ikke å være så sulten! Hvis dette fortsetter, så kan jeg jo ikke fortsette å bruke Truxal. Men det kan jo også være en forbigående bivirkning, er det mulig...? Noen som vet? Kraftig vektøkning vil jeg helst styre unna.

Jeg ble ikke mer sulten av Truxal, men brukte ennå Seroquel da og den ble jeg sulten av. Samtidig klarte jeg å hente meg inn og gå ned tosifret antall kg på det. 

Men den sterke sulten er forbigående for mange. Og min erfaring er at Seroquel er verre sånn sett enn Truxal. Men det er jo individuelle forskjeller så klart. 

Fortsetter under...

Glitter skrev (4 minutter siden):

Jeg ble ikke mer sulten av Truxal, men brukte ennå Seroquel da og den ble jeg sulten av. Samtidig klarte jeg å hente meg inn og gå ned tosifret antall kg på det. 

Men den sterke sulten er forbigående for mange. Og min erfaring er at Seroquel er verre sånn sett enn Truxal. Men det er jo individuelle forskjeller så klart. 

Så rart, man reagerer så ulikt på de ulike medisinene. Jeg ble ikke mer sulten av Seroquel, har heller hatt et moderat sultnivå de årene jeg brukte det. Selv om jeg ser at mange opplever vektøkning med Seroquel. Var det Truxal du klarte å gå ned på (eller Seroquel?). Beklager, er litt hangover i dag, så det går litt tregt i topplokket;)

Håper som du sier at den sterke sulten er forbigående! Må jo gi Truxal en sjanse :)

Håper virkelig at dette med Truxal funker for meg. Det er veldig slitsomt med medisinomlegging, søvnproblemer osv. Vil så gjerne finne noe som funker for meg, uten de store bivirkningene.....

Endret av Anonym_5-3
Anonym_5-3 skrev (1 time siden):

Så rart, man reagerer så ulikt på de ulike medisinene. Jeg ble ikke mer sulten av Seroquel, har heller hatt et moderat sultnivå de årene jeg brukte det. Selv om jeg ser at mange opplever vektøkning med Seroquel. Var det Truxal du klarte å gå ned på (eller Seroquel?). Beklager, er litt hangover i dag, så det går litt tregt i topplokket;)

Håper som du sier at den sterke sulten er forbigående! Må jo gi Truxal en sjanse :)

Håper virkelig at dette med Truxal funker for meg. Det er veldig slitsomt med medisinomlegging, søvnproblemer osv. Vil så gjerne finne noe som funker for meg, uten de store bivirkningene.....

Jeg gikk ned i vekt da jeg gikk på både Truxal og Seroquel. Begynte vektnedgangen omtrent samtidig som jeg startet på Truxal. :)

Jeg håper det vil gå seg til for deg ja. Er viktig med søvn og ro. 

stjernestøv
Anonym_5-3 skrev (1 time siden):

Jeg har også lite angst på morgenen, men synes ettermiddagen ofte er verst.

Er forresten sykt sulten i dag!! Vil bare ha hamburger og potetgull. Har jo kun brukt Truxal i 2 dager, så vet ikke om det har en sammenheng - men jeg pleier ikke å være så sulten! Hvis dette fortsetter, så kan jeg jo ikke fortsette å bruke Truxal. Men det kan jo også være en forbigående bivirkning, er det mulig...? Noen som vet? Kraftig vektøkning vil jeg helst styre unna.

Er også ganske sliten og hangover, men det er vel som forventet (håper det også går over etter noen dager, føler meg håpløst sliten, Men er sikkert ikke så unormalt på dag 2..)

Jeg pleier å bli sykt sulten av stort sett alt av ap, utenom abilify og zeldox. 

Takk for innspill, dere! 😊 Kan jeg også spørre: Bivirkninger i starten, som er forbigående - når kan man forvente at disse går over?

De 2 første dagene med Truxal har vært litt tøffe, som dere skjønner (først med kvalme og null søvn, så med matkick, svimmelhet og en ekstrem hangover).

Husker jeg var veldig hangover de første dagene med Seroquel også, men tror det gikk over relativt raskt (mange år siden).

Endret av Anonym_5-3

Annonse

Glitter skrev (På 26.5.2022 den 14.48):

Jeg husker ikke hvor lenge hangoveren varte. Ikke mer enn en uke i hvert fall, tror jeg. Første dagen klarte jeg ikke å stå opp før langt ut på dag. Øynene bare seg igjen. 😛

Spør igjen, siden jeg fikk så fine svar her sist :) I dag opplevde jeg å få panikkangst mens jeg var ute på restaurant (høy puls, kvalme, svimmelhet, kalde hender). Tok et glass vin. Kan dette ha sammenheng med bruken av Truxal? Jeg har nå tatt den 4 kvelder. Tar 45 mg på kvelden for søvn. Hjelper den ikke da utover dagen for angst? (Jeg fikk panikkangsten ved 14-tiden).

Kan jo hende dette ville ha skjedd uansett, siden jeg jo sliter med angst til tider. Regner ikke med at det kan skyldes Truxal? Og regner med det går greit å ta 1 glass vin, selv om man tok Truxal kvelden før?

Kanskje jeg burde spørre psykiater om å få bruke Truxal på dagtid også (ser at mange gjør det, mot angst)? Hos meg er det søvn som er hovedproblemet (og angst til tider, men ikke hver dag). Angsten kommer gjerne på ettermiddagen.

Anonym_5-3 skrev (5 timer siden):

Spør igjen, siden jeg fikk så fine svar her sist :) I dag opplevde jeg å få panikkangst mens jeg var ute på restaurant (høy puls, kvalme, svimmelhet, kalde hender). Tok et glass vin. Kan dette ha sammenheng med bruken av Truxal? Jeg har nå tatt den 4 kvelder. Tar 45 mg på kvelden for søvn. Hjelper den ikke da utover dagen for angst? (Jeg fikk panikkangsten ved 14-tiden).

Kan jo hende dette ville ha skjedd uansett, siden jeg jo sliter med angst til tider. Regner ikke med at det kan skyldes Truxal? Og regner med det går greit å ta 1 glass vin, selv om man tok Truxal kvelden før?

Kanskje jeg burde spørre psykiater om å få bruke Truxal på dagtid også (ser at mange gjør det, mot angst)? Hos meg er det søvn som er hovedproblemet (og angst til tider, men ikke hver dag). Angsten kommer gjerne på ettermiddagen.

Jeg får ingen reaksjon på å drikke selv om jeg går på Truxal. 

Noen har hjelp i Truxal som behovsmedisin. Jeg har kun tatt ekstra Truxal når jeg har vært hypoman. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (8 timer siden):

Noen har hjelp i Truxal som behovsmedisin. Jeg har kun tatt ekstra Truxal når jeg har vært hypoman. 

Ok, tusen takk for svar! :) Skal høre med legen om jeg burde ta den på dagtid også evt. (En stund til jeg har time, så derfor er det så greit å spørre her).

Glitter skrev (10 timer siden):

@Glitter, går det an å sende deg en PM? Var noe jeg lurte på. Vet ikke om det går an på dette forumet? :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...