Gå til innhold

Vagina og vulva


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Det er helt grusomt og derfor bruker jeg det i komiske sammenhenger. ;) 

Helt enig. "Glufsa' er det siste ordet jeg ville brukt. Ekkelt og usexy. Det lønner seg ikke for meg å bruke det ordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hurja
Lillemus skrev (12 timer siden):

Jeg ville nok bruke "nedentil" om jeg var hos legen.

Jeg har nettop ligget på sykehuset pga noe nedentil, og der kalte de det «underlivet». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hurja skrev (1 time siden):

Jeg har nettop ligget på sykehuset pga noe nedentil, og der kalte de det «underlivet». 

Underlivet er et godt begrep og en god beskrivelse. 

Anonymkode: a5c63...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurja skrev (4 timer siden):

Jeg har nettop ligget på sykehuset pga noe nedentil, og der kalte de det «underlivet». 

Den betegnelsen hadde jeg glemt, tror det er den jeg ville brukt, selv om det høres litt klinisk ut. «Nedentil» lyder fremmed og gammeldags for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Grendel skrev (6 timer siden):

Jeg vet egentlig ikke om et godt ord for kvinnelig kjønnsorgan som ikke er vulgært. Vulva betyr ytre kjønnsorgan. Det er ikke dekkende når man skal forklare hvordan barn blir til for eksempel. 

"Fitte" er passe presist og dekkende, men det er et tabuord.

 

Da jeg vokste opp var det Trond-Viggo som stod for mye av "kroppsopplæringen" for barn på TV. Han hadde et program som het "Kroppen" og der tok han blant annet for seg hvordan barn blir til. Han brukte ord som tissen. Pappa putter tissen sin inn i tissen til mamma, osv. Synes det er helt greit begrep å bruke ovenfor barn. Hvorfor komplisere det når det kan gjøres enkelt. Tror så og si alle i min generasjon kalte det for tissen da vi var barn. Etterhvert blir det jo andre ord som de finner ut av selv ved å være med venner. 

Anonymkode: a5c63...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...