kupton Skrevet 26. mai 2022 Del Skrevet 26. mai 2022 Valget av medikament har ingenting med stemmer eller ikke å gjøre. Ved valg av medisiner prøver legen å finne det medikamentet som gir optimal effekt og med minst mulig bivirkninger. Noen ganger treffer en blink på første forsøk. Andre ganger må en prøve seg frem både med doser og andre medikamenter. Abilify brukes nok først og fremst fordi den regnes som å ha milde bivirkninger. Jeg brukte den svært lite, da jeg ikke var fornøyd med effekten. Men jeg jobbet mest med akutte psykoser, og hadde kanskje vært mer fornøyd om jeg hadde jobbet med pasienter noe senere i forløpet. Kolleger jeg har snakket med senere sier at de har en "enten/eller"-erfaring med den. For noen pasienter er den meget bra - for andre ikke. For deg TS må du uansett fortelle legen din hvordan du har det. Hva du er fornøyd med, og hva du ikke er fornøyd med. Ofte må en prøve ut både doser og ulike medikamenter. Ofte må en også endre i løpet av tiden fordi behovet endrer seg. Lykke til :-) 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466929-er-antipsykotika-en-garanti-for-%C3%A5-ikke-havne-i-en-ny-psykose/page/2/#findComment-4095855 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.