AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 Hvorfor sendes bare oppsummering av det vi har snakket om i timene der, hvorfor ikke andre ting som rapporter? Anonymkode: 3e025...83e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 Sannsynligvis en avveining mellom nytte og kostnaden med å drive et slikt system. Det må være måte på hvor mange detaljer en skal bruke arbeidstid på å dokumentere og legge ut på nett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096384 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 kupton skrev (34 minutter siden): Sannsynligvis en avveining mellom nytte og kostnaden med å drive et slikt system. Det må være måte på hvor mange detaljer en skal bruke arbeidstid på å dokumentere og legge ut på nett. Ja, jeg har forstått at det er for mye "papirarbeid" og krav om dokumentasjon i helsevesenet nå. Det ser ut til å også bare øke på, skal man tro det man leser i avisene. Fastleger og andre er slitne og leie, og synes det er unødvendig mye merarbeid som er blitt pålagt dem, og at det blant annet går utover fritid, familieliv og pasientbehandling ansikt til ansikt. Men akkurat det med å legge ut på nett (Helsenorge) for de som jobber på sykehus (f.eks DPS), går visstnok automatisk så snart de har skrevet og signert dokumentet elektronisk, har jeg fått vite. Sånn sett blir det ikke særlig mye merarbeid, bortsett fra å kanskje trykke på en ekstra tast. Vil tro leger og annet helsepersonell måtte dokumentere ting før den "digitale tidsalder" også, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må ha vært mye tyngre før. Alltid har det vel vært sånn at leger, (i alle fall seriøse) har måttet skrive et lite notat om pasienkontakten etter hver time. Jeg gjentar derfor spørsmålet mitt om hvorfor ikke alt blir lagt ut på Helsenorge. Grunnen til at jeg lurer er fordi det nylig har blitt skrevet en lang "avhandling" om meg som går på diagnoseavklaring. Diagnosen er blitt endret hos meg, og jeg er blitt forelest om hva som står i den muntlig. Det var i mine øyne en omfattende rapport som grundig tar for seg sykehistorien min og hvorfor diagnosen er blitt endret. Altså et "forsvar" av den nye diagnosen. Jeg hadde satt pris på å også få lese den. Alltid legges det jo ut på Helsenorge et lite oppsummeringsnotat fra hver time. Men denne rapporten er altså ikke der. Kanskje har det å gjøre med at det er blitt skrevet i et annet journalsystem. Men jeg kan jo bare ringe DPS selv og spørre. For meg er det ordnet sånn at det er lav terskel for kontakt. Anonymkode: 3e025...83e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ISW Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 (endret) Jeg forstår ikke folks besettelse av å lese journalene sine. Har man samme interesse for å lese bilmekanikerens arbeidsnotater etter at bilen har vært på service? Grunnen til at dette irriterer meg er at jeg mener altfor mye tid går med i helsevesenet til dokumentasjon, og når det i tillegg blir uenigheter rundt om innholdet er korrekt, så blir det for mye. I en ideell verden for meg skulle en behandler i løpet av en 8 timers arbeidsdag hatt 7 konsultasjoner a 50 min, 10 min journalskriving i timen og så en time til lunch og eventuelle callbacks. Sånn som det fungerer i det private. Alt mulig byråkrati, dokumentasjoner, kontrollkommisjoner og fjas sluker tid, som kunne gått med til å behandle pasienter og redusere ventetid. Endret 30. mai 2022 av ISW 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096391 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, jeg har forstått at det er for mye "papirarbeid" og krav om dokumentasjon i helsevesenet nå. Det ser ut til å også bare øke på, skal man tro det man leser i avisene. Fastleger og andre er slitne og leie, og synes det er unødvendig mye merarbeid som er blitt pålagt dem, og at det blant annet går utover fritid, familieliv og pasientbehandling ansikt til ansikt. Men akkurat det med å legge ut på nett (Helsenorge) for de som jobber på sykehus (f.eks DPS), går visstnok automatisk så snart de har skrevet og signert dokumentet elektronisk, har jeg fått vite. Sånn sett blir det ikke særlig mye merarbeid, bortsett fra å kanskje trykke på en ekstra tast. Vil tro leger og annet helsepersonell måtte dokumentere ting før den "digitale tidsalder" også, og jeg kan ikke skjønne annet enn at det må ha vært mye tyngre før. Alltid har det vel vært sånn at leger, (i alle fall seriøse) har måttet skrive et lite notat om pasienkontakten etter hver time. Jeg gjentar derfor spørsmålet mitt om hvorfor ikke alt blir lagt ut på Helsenorge. Grunnen til at jeg lurer er fordi det nylig har blitt skrevet en lang "avhandling" om meg som går på diagnoseavklaring. Diagnosen er blitt endret hos meg, og jeg er blitt forelest om hva som står i den muntlig. Det var i mine øyne en omfattende rapport som grundig tar for seg sykehistorien min og hvorfor diagnosen er blitt endret. Altså et "forsvar" av den nye diagnosen. Jeg hadde satt pris på å også få lese den. Alltid legges det jo ut på Helsenorge et lite oppsummeringsnotat fra hver time. Men denne rapporten er altså ikke der. Kanskje har det å gjøre med at det er blitt skrevet i et annet journalsystem. Men jeg kan jo bare ringe DPS selv og spørre. For meg er det ordnet sånn at det er lav terskel for kontakt. Anonymkode: 3e025...83e Jeg vet ikke, men tenker det kan ha sammenheng med at det som skal legges ut offentlig (eks. Helsenorge) krever mer gjennomarbeidelse enn et internt dokument. Endret 30. mai 2022 av Ekstra 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096392 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 ISW skrev (4 minutter siden): Jeg forstår ikke folks besettelse av å lese journalene sine. Har man samme interesse for å lese bilmekanikerens arbeidsnotater etter at bilen har vært på service? Grunnen til at dette irriterer meg er at jeg mener altfor mye tid går med i helsevesenet til dokumentasjon, og når det i tillegg blir uenigheter rundt om innholdet er korrekt, så blir det for mye. I en ideell verden for meg skulle en behandler i løpet av en 8 timers arbeidsdag hatt 7 konsultasjoner a 50 min, 10 min journalskriving i timen og så en time til lunch og eventuelle callbacks. Sånn som det fungerer i det private. Alt mulig byråkrati, dokumentasjoner, kontrollkommisjoner og fjas sluker tid, som kunne gått med til å behandle pasienter og redusere ventetid. Vet dette irriterer deg og Kupton, men det irriterer meg minst like mye at dere ikke skjønner dere på dette 😆 For meg nå et det viktig å få lest denne rapporten siden det går på veldig personlige ting som omhandler helsetilstanden og livet mitt. Jeg har fått en ny diagnose som er mer alvorlig enn den jeg hadde, og jeg vil gjerne sette meg inn i det og vite hvordan de har kommet fram til den konklusjonen. Det er mindre interessant å lese oppsummeringsnotater etter hver time, det er ikke så himla viktig for meg. Men en rapport som omhandler diagnoseavklaring er viktig for meg. Tipper du og Kupton også hadde vært interessert i å få lese om resultater av en utredning, diagnostisk avklaring med tilhørende konklusjon om dere hadde vært syke med noe. Hvis ikke synes jeg det virker veldig rart. Anonymkode: 3e025...83e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 ISW skrev (15 minutter siden): Jeg forstår ikke folks besettelse av å lese journalene sine. Har man samme interesse for å lese bilmekanikerens arbeidsnotater etter at bilen har vært på service? Grunnen til at dette irriterer meg er at jeg mener altfor mye tid går med i helsevesenet til dokumentasjon, og når det i tillegg blir uenigheter rundt om innholdet er korrekt, så blir det for mye. I en ideell verden for meg skulle en behandler i løpet av en 8 timers arbeidsdag hatt 7 konsultasjoner a 50 min, 10 min journalskriving i timen og så en time til lunch og eventuelle callbacks. Sånn som det fungerer i det private. Alt mulig byråkrati, dokumentasjoner, kontrollkommisjoner og fjas sluker tid, som kunne gått med til å behandle pasienter og redusere ventetid. Det handler ikke om "besettelse". Det irriterer meg at du bruker et sånt ord. Anonymkode: 3e025...83e 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 Du kan jo enkelt be om en kopi av det aktuelle notatet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2022 Del Skrevet 30. mai 2022 kupton skrev (22 minutter siden): Du kan jo enkelt be om en kopi av det aktuelle notatet. Ja, jeg ringte bort og nå har de printet det ut og lagt det i en konvolutt som jeg kan hente. Anonymkode: 3e025...83e 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/466994-helsenorge/#findComment-4096404 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.