Gå til innhold

Schizoaffektiv og ikke bli sluppet inn på utesteder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir ofte nektet inngang på utesteder eller blir kastet ut, selv om jeg overhodet ikke e overstadig beruset, noen ganger helt edru.

vennene mine er forbanna over dette og kaller det diskriminering. De sier jeg har et ansikt som ser sløv og drita ut pga diagnosen min.

er dette grunnen? 

Anonymkode: c04a6...59c

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres ut som en alkoholmisbruk ihvertfall. Ikke vanlig å være så mye på utesteder.. 

Anonymkode: 813e5...41a

Dette er nok en ung person. De er jo mye ute på utesteder.

Anonymkode: ebb87...a45

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

https://sml.snl.no/negative_symptomer

dette mener mine venner er problemet 

Jeg har ingen gode råd dessverre. Kanskje prøve å komme inn litt tidligere på kvelden?

Anonymkode: ebb87...a45

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Blir ofte nektet inngang på utesteder eller blir kastet ut, selv om jeg overhodet ikke e overstadig beruset, noen ganger helt edru.

vennene mine er forbanna over dette og kaller det diskriminering. De sier jeg har et ansikt som ser sløv og drita ut pga diagnosen min.

er dette grunnen? 

I en ideell verden hadde både dørvakter og skjenkekontrollen promillemålere. Men sånn fungerer det ikke (og selv da hadde det blitt feil fordi en promille på f.eks 1,0 kan slå veldig ulikt ut på mennesker). 

Resultatet blir en skjønnsvurdering. Som at dørvakten vurderer hvem skjenkekontrollen ville reagert på (og inndratt skjenkebevillingen som kan bli resultatet hvis berusede personer er i lokalet). Det som vektlegges er at du ikke ser trøtt og sløv ut. Hvis du f.eks er på dansegulvet og kjøper masse drikke, er terskelen for å bli kastet ut mye høyere. Utestedene vil jo selge. 

Et annet aspekt er at dette er ekstremt strengt i Oslo. Det har vært så mange episoder av fyll og bråk at myndighetene strammer inn. 

Endret av ISW
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

https://sml.snl.no/negative_symptomer

dette mener mine venner er problemet 

Jeg har også Schizoaffektiv, men er ikke plaget av negative symptomer heldigvis. Jeg fremstår ganske frisk, og det er jeg veldig glad for. 

Anonymkode: 7b75e...cd3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...