Gå til innhold

Skattespørsmål.


Gjest Anonym 2

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym 2

Jeg tenkte at jeg skulle gå ned i stilling til høsten, jobbe hver 3 helg og bare ta litt ekstravakter, når det passet meg selv. Og så skal jeg begynne med en hobby jeg etterhvert vil leve av. Jeg regner med at jeg i begynnelsen kommer til å tjene ca 6-7000 kroner i mnd. Så fra september til desember vil jeg kanskje tjene ca 28000. Trenger jeg da å betale skatt av min hobbyvirksomhet ved siden av jobb. Jeg vet at man kan tjene ca 60 000 i året uten å betale skatt, men jeg vil jo ha en skattbar inntekt ved siden av. Hvordan er reglene rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må levere næringsoppgave sammen med skattemeldingen, hvor du spesifiserer inntekter og fradrag ifm. virksomheten. 

Når du har lønnsinntekt ved siden av, kan du ikke tjene penger skattefritt. Det blir dessverre skatt fra første krone du tjener i næring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonym 2
ISW skrev (13 minutter siden):

Du må levere næringsoppgave sammen med skattemeldingen, hvor du spesifiserer inntekter og fradrag ifm. virksomheten. 

Når du har lønnsinntekt ved siden av, kan du ikke tjene penger skattefritt. Det blir dessverre skatt fra første krone du tjener i næring. 

Ok. Det var synd. Jeg tenkte kanskje at siden det var så små inntekter,  så trengte jeg kanskje ikke å skatte med en gang. 

Endret av Anonym 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 2 skrev (18 minutter siden):

Ok. Det var synd. Jeg tenkte kanskje at siden det var så små inntekter,  så trengte jeg kanskje ikke å skatte med en gang. 

Du kan levere en forenklet næringsoppgave for inntekter under 50.000 kr. Den er mye lettere å fylle ut - stort sett bare en samlepost for inntekter og kostnader. Men du må dessverre betale skatt uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...