Gå til innhold

Er Durek Verek utsatt for rasisme av flesteparten av de norske folk som klager over forlovelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hugo Hylster
20 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva mener dere? 

Anonymkode: ef650...f12

Nei. Det er nok noen rasister som ikke vil ha ham inn i kongefamilien fordi han er farget, men for det stor flertallet er det nok pga. alle skrulleriene (romøgle fra andromeda, snu atomer, rense visse ting, etc.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan være en idiot og bli mislikt selv om du er svart. Da er det ikke hudfargen folk misliker, men det faktum at du er en idiot. Men det et mye lettere å ta en offerrolle og si at det er pga. hudfargen enn det er å gå i seg selv. 

Jeg hadde mislikt både henne og han uavhengig av hudfarge.

Endret av ISW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vet ikke om alt det påstås at han har sagt er faktisk sagt. Han sa i et intervju at det er mye fakenews. Men dersom han har sagt det som det sies at han står for så er det nok det de fleste reagerer på, og ikke hudfargen.  

Kongefamilien vil ikke kommentere dette, men synes at de burde komme med en kommentar etterhvert. Hun burde kanskje melde seg ut som prinsesse. 

Anonymkode: ef650...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
knas skrev (5 minutter siden):

Han får Ari Behn til å fremstå som normal. Det er jo godt gjort…..

Ari er vel normal i forhold til hva Durek og Martha står for, hvis det er sant det som sies at de står for. 

Anonymkode: ef650...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Liker at de fremstår som svært religiøse for så å gifte seg to ganger. 

Anonymkode: ef650...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
ISW skrev (12 timer siden):

Du kan være en idiot og bli mislikt selv om du er svart. Da er det ikke hudfargen folk misliker, men det faktum at du er en idiot. Men det et mye lettere å ta en offerrolle og si at det er pga. hudfargen enn det er å gå i seg selv. 

Jeg hadde mislikt både henne og han uavhengig av hudfarge.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0GRWXE/raja-ut-mot-verrett-samfunnsskadelig-helsefarlig-og-likestillingsfiendtlig 

Bra sagt av Raja.

Endret av Vendi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han burde stått frem og forklart uttalelsene sine dersom de er feile eller feilaktig oppfattet av folk. 

Anonymkode: ef650...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han burde stått frem og forklart uttalelsene sine dersom de er feile eller feilaktig oppfattet av folk. 

Anonymkode: ef650...f12

Det er ikke så enkelt.  Alle som har snakket med media vet at det ofte blir feiltolket.  Han burde kanskje lært seg å holde munn når media er etter han, og kanskje har han det nå eller blir det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (7 minutter siden):

Det er ikke så enkelt.  Alle som har snakket med media vet at det ofte blir feiltolket.  Han burde kanskje lært seg å holde munn når media er etter han, og kanskje har han det nå eller blir det etterhvert.

Veldig mye av dette er da ting han selv har skrevet og lagt ut på Instagram. Ikke skyld på pressen.

shamanen.JPG?chk=545455 

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slabbedask skrev (9 minutter siden):

Veldig mye av dette er da ting han selv har skrevet og lagt ut på Instagram. Ikke skyld på pressen.

shamanen.JPG?chk=545455 

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at noe har vært feiltolket fra han.  De kongelige er vant til det, men Martha har grått en eller annen gang over at hun ble hetset i media.  De burde ha vett til begge to å holde seg unna media.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Savannah skrev (3 timer siden):

Jeg tviler ikke et øyeblikk på at noe har vært feiltolket fra han.  De kongelige er vant til det, men Martha har grått en eller annen gang over at hun ble hetset i media.  De burde ha vett til begge to å holde seg unna media.

Dersom det er feiltolkninger ute å går så er det sørgelig. Håper på at Durek/ Martha kan stå fram å forklare. 

Anonymkode: ef650...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (På 14.6.2022 den 22.07):

Han får Ari Behn til å fremstå som normal. Det er jo godt gjort…..

Ser at flere sier dette i sosiale medier. Hva er innenfor og utenfor normalen hos deg? Jeg greier å se at Ari skilte seg ut fra mengden, men ser ikke hva som var unormalt. Kan du forklare dette for meg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.6.2022 den 22.12):

Jeg vet ikke om alt det påstås at han har sagt er faktisk sagt. Han sa i et intervju at det er mye fakenews.

Anonymkode: ef650...f12

Printscreen av Romøgle-uttalelsen (nå slettet): https://www.nettavisen.no/livsstil/erklarte-seg-selv-som-romvesen-na-har-durek-verrett-slettet-innlegget/s/12-95-3424188212

Durek om helbredelse av kreft (dels trukket uttalelse, men beviselig sagt): https://www.vg.no/rampelys/bok/i/8mzryw/sjaman-durek-boken-kreft-avsnittene-som-fikk-forlagssjefen-til-aa-se-roedt

Og sist men ikke minst - om vaginale avtrykk Durek kan helbrede (inntakt video): https://www.dagbladet.no/kjendis/anklager-ekspert-for-rasisme/71742278

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (1 time siden):

Ser at flere sier dette i sosiale medier. Hva er innenfor og utenfor normalen hos deg? Jeg greier å se at Ari skilte seg ut fra mengden, men ser ikke hva som var unormalt. Kan du forklare dette for meg 😊

Enig. Han var ganske eksentrisk og litt for lett å gjøre narr av. I ettertid tenker jeg at han kunne blitt bedre mottatt av folket, inkludert meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Liker ikke å bruke ordet rasisme, men det er en ulempe å være annerledes. F.eks Kristne folk sier utrolig mye fullstendig idiotisk, men siden vi er vant med det skaper det ikke så mye rabalder. Så det er litt urettferdig, men samtidig er det nok noe en bare må leve med som sjaman. Egentlig er det feil fokus, det er ikke at sjamaner for får mye kritikk, det er at kristne og muslimer og jøder får for lite kritikk som er problemet, øker vi kritikken mot dem blir det mer fair og vi får slutt på denne "rasismen" mot sjamaner

Anonymkode: 8f79e...427

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (52 minutter siden):

Enig. Han var ganske eksentrisk og litt for lett å gjøre narr av. I ettertid tenker jeg at han kunne blitt bedre mottatt av folket, inkludert meg selv.

Jeg likte Ari helt fra starten av - et friskt pust og en talentfull kar. Det er ikke så mange 27-åringer som har gitt ut en bestselger innen de er 27, og folk som da vil angripe slike burde nok heller bruke energien på å skape noe bedre selv ;)  Tenk hva din og min sin bransje hadde vært uten at noen ser såpass utenfor boksen som Ari gjorde - vi kunne bare lagt ned. 

Selv har jeg alltid tenkt at MM valgte den feige strategien da hun la seg flat og ba nasjonen tilgi noe så normalt som fest i ungdommen. Jeg kan fint forstå hvorfor hun gjorde dette, og jeg skjønner at presset var en sterk opplevelse for en jente av folket, men jeg tror nasjonen hadde hatt godt av litt mer utholdenhet, mot og bredde fra kromprins-generasjonens side. Det blir påfallende at det er kongen som går ut og snakker varmt om toleranse for variasjon innen partnerskap og ikke "ungdommen", og for meg blir det noe daft og tannløst når de yngste ikke har mer krutt enn generasjonen over. Hva skal de da være? En gjeng med fine klær og sko som reflekterer offentlig over en innsiktsfull bok eller "river seg løs" med en "artig dans", ala det stortingsrepresentantene innimellom prøver seg på? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Jeg likte Ari helt fra starten av - et friskt pust og en talentfull kar. Det er ikke så mange 27-åringer som har gitt ut en bestselger innen de er 27, og folk som da vil angripe slike burde nok heller bruke energien på å skape noe bedre selv ;)  Tenk hva din og min sin bransje hadde vært uten at noen ser såpass utenfor boksen som Ari gjorde - vi kunne bare lagt ned. 

Selv har jeg alltid tenkt at MM valgte den feige strategien da hun la seg flat og ba nasjonen tilgi noe så normalt som fest i ungdommen. Jeg kan fint forstå hvorfor hun gjorde dette, og jeg skjønner at presset var en sterk opplevelse for en jente av folket, men jeg tror nasjonen hadde hatt godt av litt mer utholdenhet, mot og bredde fra kromprins-generasjonens side. Det blir påfallende at det er kongen som går ut og snakker varmt om toleranse for variasjon innen partnerskap og ikke "ungdommen", og for meg blir det noe daft og tannløst når de yngste ikke har mer krutt enn generasjonen over. Hva skal de da være? En gjeng med fine klær og sko som reflekterer offentlig over en innsiktsfull bok eller "river seg løs" med en "artig dans", ala det stortingsrepresentantene innimellom prøver seg på? :P 

Jeg synes bøkene hans til dels er veldig bra. Om han ikke er Norges beste forfatter så er han i alle fall Norges desidert mest undervurderte. Mange har nok gått ut i fra at han er talentløs uten å faktisk lese noe han har skrevet.

Jeg tror det var lurt av MM å komme sladrepressen i forkjøpet, men hun kunne droppet å unnskylde seg så veldig. Jeg tror "legge seg flat" er litt overvurdert nå for tiden. Mange tar det bare som en bekreftelse på at det er en stor og alvorlig sak.

Jeg synes Durek er en litt annen sak allikevel.  Det er gode grunner til å kritisere det han driver med. Det Ari og MM gjorde gikk ikke ut over noen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...