Gå til innhold

Er Durek Verek utsatt for rasisme av flesteparten av de norske folk som klager over forlovelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Grendel skrev (56 minutter siden):

Jeg synes bøkene hans til dels er veldig bra. Om han ikke er Norges beste forfatter så er han i alle fall Norges desidert mest undervurderte. Mange har nok gått ut i fra at han er talentløs uten å faktisk lese noe han har skrevet.

Jeg tror det var lurt av MM å komme sladrepressen i forkjøpet, men hun kunne droppet å unnskylde seg så veldig. Jeg tror "legge seg flat" er litt overvurdert nå for tiden. Mange tar det bare som en bekreftelse på at det er en stor og alvorlig sak.

Jeg synes Durek er en litt annen sak allikevel.  Det er gode grunner til å kritisere det han driver med. Det Ari og MM gjorde gikk ikke ut over noen.

Jeg er helt enig i alt du sier her. Jeg har kun lest Trist som faen og Bakgård og likte begge to, og tenkte å lese de to andre som fikk brukbar kritikk nå i sommer (Tiger i hagen og Talent for lykke). Jeg hadde gleden av å møte han her i byen ved et par anledninger, og møtte da en mann med en sjelden utstråling og karisma må jeg si - varm, lun og med en fiffig snert i replikken. 

Tenker ellers som deg ad MM, klokt å ta kontrollen i starten, men syns både hun og krompen gradvis kunne lettet på snippen etter hvert. 

Også helt enig ad Durek, med han er det noe ubehagelig annet. Mismatchen mellom det åndelige, zen-aktige budskapet på den ene siden, og den aggressive, vulgære, anklagende og sutrende framferden på den andre, etterlater inntrykket av at her har vi med en selvhøytidelig, lett narsissistisk skurk å gjøre. Jeg stoler ikke på slike mennesker, og innerst inne må jeg innrømme at jeg lurer på om forholdet er resultat av ren kynisme (snertent for en selvutnevnt sjaman å erobre en prinsesse sant).... ;) 

Dette siste sier jeg ikke høyt og ofte, for det kan være at han er digg i senga, flink med døtrene og en kjernekar på privaten for alt jeg vet... Offentlig er han imidlertid en ikke helt ufarlig klovn, som mellom alt klovneriet sprer et farlig, udokumentert budskap som kan skade folk.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (22 timer siden):

Jeg er helt enig i alt du sier her. Jeg har kun lest Trist som faen og Bakgård og likte begge to, og tenkte å lese de to andre som fikk brukbar kritikk nå i sommer (Tiger i hagen og Talent for lykke). Jeg hadde gleden av å møte han her i byen ved et par anledninger, og møtte da en mann med en sjelden utstråling og karisma må jeg si - varm, lun og med en fiffig snert i replikken. 

Tenker ellers som deg ad MM, klokt å ta kontrollen i starten, men syns både hun og krompen gradvis kunne lettet på snippen etter hvert. 

Også helt enig ad Durek, med han er det noe ubehagelig annet. Mismatchen mellom det åndelige, zen-aktige budskapet på den ene siden, og den aggressive, vulgære, anklagende og sutrende framferden på den andre, etterlater inntrykket av at her har vi med en selvhøytidelig, lett narsissistisk skurk å gjøre. Jeg stoler ikke på slike mennesker, og innerst inne må jeg innrømme at jeg lurer på om forholdet er resultat av ren kynisme (snertent for en selvutnevnt sjaman å erobre en prinsesse sant).... ;) 

Dette siste sier jeg ikke høyt og ofte, for det kan være at han er digg i senga, flink med døtrene og en kjernekar på privaten for alt jeg vet... Offentlig er han imidlertid en ikke helt ufarlig klovn, som mellom alt klovneriet sprer et farlig, udokumentert budskap som kan skade folk.

jeg har lest "Bakgård" og "Entusiasme og raseri". Av de to var Bakgård best.

Jeg er enig i det du skriver om Durek. Han minner om en amerikansk TV-predikant, og ikke på en bra måte. Veldig veltalende og glatt på overflaten. Sannsynligvis intelligent.

Akkurat som med TV-predikanter lurer jeg på om han tror på det selv, og mistenker at det er et spørsmål de selv bekymrer seg lite over.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å engasjere meg i M og hennes valg av menn. Jeg likte Ari Behn og har aldri vært blant hans kritikere. Samme med Mette-Marit. Vi har et liv - de får velge hvem de vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...