Runar90 Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Hei! Sliter voldsomt med angst og tankespinn. Selvfølgelig med en hel haug av jævlige FYSISKE symptomer, men alikevel syns jeg den PSYKISKE angsten er værst...Alltså det som skjer INNE i hodet...Jeg prøvde å poste ett nytt innleeg istad om min form for "tankespinn"...Men det kom bare opp som "svar" i min forrige post. Kan prøve å forklare igjen her: Har en litt rar form for tankespinn. Det dukker liksom bare opp enkeltord og setninger i hodet som bare "spinner". Alltså det er liksom ufrivillige tanker. Kan være helt vanlige ord, eller feks ord som ikke passer sammen...Og det blir værre hvis jeg blir redd når det dukker opp. Da kommer d oftest bare enda mer... Er det flere enn meg som i hele tatt har noe lignende som det jeg har?!😱 Og: Er det flere som synes det PSYKISKE angsten er værre enn den FYSISKE (dvs alle fysiske symptomer..)?? De fysiske symptomene er jævlige, men de kan jeg på en måte ha en viss kontroll på...Men kan liksom ikke styre den PSYKISKE angsten, og det som skjer inne i hodet..🙄 Tenker hele tiden at jeg er alene om dette og at jeg er eller holder på å bli fullstendig gal 🙄😯 Høres teit ut, men man håper liksom på at det er andre som sliter med lignende det man sliter med selv...Pussig det der.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467301-hvordan-v%C3%A6re-sjef-over-angsten-og-ikke-omvent/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Osten Skrevet 21. juni 2022 Del Skrevet 21. juni 2022 Nå har ikke jeg akkurat de samme symptomene som du har, men jeg sier til angsten f.eks: hei, gamle venn, er du der igjen. Og angst er ikke farlig, bare ubehagelig. Panikkanfall går over. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467301-hvordan-v%C3%A6re-sjef-over-angsten-og-ikke-omvent/#findComment-4098988 Del på andre sider Flere delingsvalg…
helseangst Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Runar90 skrev (På 21.6.2022 den 13.07): Hei! Sliter voldsomt med angst og tankespinn. Selvfølgelig med en hel haug av jævlige FYSISKE symptomer, men alikevel syns jeg den PSYKISKE angsten er værst...Alltså det som skjer INNE i hodet...Jeg prøvde å poste ett nytt innleeg istad om min form for "tankespinn"...Men det kom bare opp som "svar" i min forrige post. Kan prøve å forklare igjen her: Har en litt rar form for tankespinn. Det dukker liksom bare opp enkeltord og setninger i hodet som bare "spinner". Alltså det er liksom ufrivillige tanker. Kan være helt vanlige ord, eller feks ord som ikke passer sammen...Og det blir værre hvis jeg blir redd når det dukker opp. Da kommer d oftest bare enda mer... Er det flere enn meg som i hele tatt har noe lignende som det jeg har?!😱 Og: Er det flere som synes det PSYKISKE angsten er værre enn den FYSISKE (dvs alle fysiske symptomer..)?? De fysiske symptomene er jævlige, men de kan jeg på en måte ha en viss kontroll på...Men kan liksom ikke styre den PSYKISKE angsten, og det som skjer inne i hodet..🙄 Tenker hele tiden at jeg er alene om dette og at jeg er eller holder på å bli fullstendig gal 🙄😯 Høres teit ut, men man håper liksom på at det er andre som sliter med lignende det man sliter med selv...Pussig det der.. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg synes ofte tankespinn er det verste. Og det å henge seg opp i en tankeloop. Det beste er å la de tankene som kommer få komme, anerkjenne at de er der, også rette fokus på noe annet. Dette krever øvelse, og er selvfølgelig enklere sagt enn gjort. Hvis du aktivt prøver å dytte tankene bort eller undertrykke de eller unngå å tenke visse tanker har det motsatt effekt, dessverre. Har du snakket med en psykolog om det er tvangstanker du sliter med? Jeg har OCD og panikklidelse og kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det finnes god behandling mot begge deler 😊 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467301-hvordan-v%C3%A6re-sjef-over-angsten-og-ikke-omvent/#findComment-4099164 Del på andre sider Flere delingsvalg…
helseangst Skrevet 23. juni 2022 Del Skrevet 23. juni 2022 Det finnes en app som heter "dare" med gode tips ved både uønskede tanker og sterk angst. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467301-hvordan-v%C3%A6re-sjef-over-angsten-og-ikke-omvent/#findComment-4099165 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runar90 Skrevet 25. juni 2022 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2022 Tusen takk for svar! Begynte i arb.praksis tors 23/6. Etter at jeg endelig fikk aktivisert meg har det vært noen bedre dager faktisk! Ja, værre hvis man PRØVER hardt å la være å tenke på det 🥶 Nesten godt å høre at det er andre som kjenner seg igjen...Man trur jo nesten man er steike gal 🙄😳🥵 Skal også begynne å trene på helsestudio fra mandag. Pluss gåturer. Kanskje dette også vil hjelpe, forhåpentligvis 🙏 Nei, går ikke engang til psykolog. Men fastlegen ringte sist torsdag. Hun sendte henvisning til psykolog. Så venter 👍👍 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467301-hvordan-v%C3%A6re-sjef-over-angsten-og-ikke-omvent/#findComment-4099530 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.