Gå til innhold

75 mg Quatiapin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg prøvde dette legemidlene i går for første gang. Det stod beroligende på pakken. Kjente ingenting før det gikk 1 time, da ble jeg så trøtt at jeg knapt klarte å lese og sov 15 timer med ha hangover i dag. Er dette normalt? Andre som blir trøtt av legemiddelet? 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (6 minutter siden):

Det er helt normalt etter første dose. Så blir det bedre for hver dag.

Vil effekten avta? Jeg synes egentlig at det var bra samtidig som jeg fikk en voldsom effekt. Skulle egentlig brukt 100 mg og lurer på hvordan det ville gått da jeg fikk en slik effekt av 75. Har lest at det er vanlig og bruke 25 eller 50 mg maks. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Vil effekten avta? Jeg synes egentlig at det var bra samtidig som jeg fikk en voldsom effekt. Skulle egentlig brukt 100 mg og lurer på hvordan det ville gått da jeg fikk en slik effekt av 75. Har lest at det er vanlig og bruke 25 eller 50 mg maks. 

Anonymkode: 6e839...3d0

For søvn du tar det? Står beroligende på min og og jeg tar 25 mg for søvn, var oppe i 300 mg men fikk sånn hjertebank da. Jeg sov til klokken ett neste dag første gang jeg tok 25 mg, men så kom det seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkeanonymnok

Bruker 75mg og merker ikke veldig mye til det - heller ikke i begynnelsen. Derimot merket jeg det veldig godt en gang jeg gikk tom og gikk nesten en uke uten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (12 minutter siden):

For søvn du tar det? Står beroligende på min og og jeg tar 25 mg for søvn, var oppe i 300 mg men fikk sånn hjertebank da. Jeg sov til klokken ett neste dag første gang jeg tok 25 mg, men så kom det seg. 

Mot tankekjør / depresjon og søvn. Noe sånn. 25 mg har jeg hørt medfører uro hos noen så derfor ble dosen økt for og ikke evt skape det. Jeg skal kun ta det om kvelden. Skal prøve 50 mg i dag da jeg må opp tidlig i morgen. Sov igjennom alarmer og 10 anrop i dag, så det satt godt i kroppen. Sover riktig nok tungt fra før.. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Ikkeanonymnok skrev (9 minutter siden):

Bruker 75mg og merker ikke veldig mye til det - heller ikke i begynnelsen. Derimot merket jeg det veldig godt en gang jeg gikk tom og gikk nesten en uke uten.

Hva får du det for?

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Mot tankekjør / depresjon og søvn. Noe sånn. 25 mg har jeg hørt medfører uro hos noen så derfor ble dosen økt for og ikke evt skape det. Jeg skal kun ta det om kvelden. Skal prøve 50 mg i dag da jeg må opp tidlig i morgen. Sov igjennom alarmer og 10 anrop i dag, så det satt godt i kroppen. Sover riktig nok tungt fra før.. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Ok håper det vil hjelpe deg på en god måte 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart at du fikk så høy dose. Jeg tar 25 og 50mg for søvn og blir dtuptrøtt etter en time. Men merker at effekten er svakere nå

Anonymkode: 473e5...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg prøvde dette legemidlene i går for første gang. Det stod beroligende på pakken. Kjente ingenting før det gikk 1 time, da ble jeg så trøtt at jeg knapt klarte å lese og sov 15 timer med ha hangover i dag. Er dette normalt? Andre som blir trøtt av legemiddelet? 

Anonymkode: 6e839...3d0

Jeg har hatt doser opp i 600 mg og likevel ikke blitt trøtt av det fordi kroppen vender seg til det. 

Anonymkode: b418b...0a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Rart at du fikk så høy dose. Jeg tar 25 og 50mg for søvn og blir dtuptrøtt etter en time. Men merker at effekten er svakere nå

Anonymkode: 473e5...862

Hvorfor er det så rart? Det skal jo hjelpe mot det jeg nevnte. Jeg brukte 50mg i går og merket ikke veldig stor effekt slik som gårsdagen- så jeg må nok opp i 75 mg. Legemiddelet tilhører jo c-preparat og er ikke avhengigskapende. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor er det så rart? Det skal jo hjelpe mot det jeg nevnte. Jeg brukte 50mg i går og merket ikke veldig stor effekt slik som gårsdagen- så jeg må nok opp i 75 mg. Legemiddelet tilhører jo c-preparat og er ikke avhengigskapende. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Så fint at 75mg virket for deg.     Jeg har liten eller ingen virkning av 50mg og må ha 100mg. I noen perioder også høyere doser. Var oppe i 300mg, men da fikk jeg så store bivirkninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
emilie321 skrev (40 minutter siden):

Så fint at 75mg virket for deg.     Jeg har liten eller ingen virkning av 50mg og må ha 100mg. I noen perioder også høyere doser. Var oppe i 300mg, men da fikk jeg så store bivirkninger. 

Får du det for det samme som meg? Hvilke bivirkninger fikk du på 300 mg? Jeg merket knapt virkning på 50 mg som deg. Hjalp meg heller ikke til å sove så sovnet av meg selv 01.00. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får du det for det samme som meg? Hvilke bivirkninger fikk du på 300 mg? Jeg merket knapt virkning på 50 mg som deg. Hjalp meg heller ikke til å sove så sovnet av meg selv 01.00. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Får det for tankekjør og søvn.  De to verste bivirkningene jeg fikk, var en enorm sult og fysing + en veldig uro i beina. Føler at 100mg quetiapin forsterker den positive virkningen av andre medisiner, så den er nok med på å stabilisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på 900 mg på det meste i tillegg til andre medisiner og var ikke helt tilstede på en måte. Var nok overmedisinert. 

Men ble trappet ned til 200 mg og det gav meg god søvn uten å bli for sløv. Fikk andre uholdbare bivirkninger etter hvert så måtte slutte. Går på Truxal nå. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (39 minutter siden):

Jeg gikk på 900 mg på det meste i tillegg til andre medisiner og var ikke helt tilstede på en måte. Var nok overmedisinert. 

Men ble trappet ned til 200 mg og det gav meg god søvn uten å bli for sløv. Fikk andre uholdbare bivirkninger etter hvert så måtte slutte. Går på Truxal nå. 

900 mg for søvn og uro? Det var mye det. Det hadde min kropp aldri tålt. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
emilie321 skrev (3 timer siden):

Får det for tankekjør og søvn.  De to verste bivirkningene jeg fikk, var en enorm sult og fysing + en veldig uro i beina. Føler at 100mg quetiapin forsterker den positive virkningen av andre medisiner, så den er nok med på å stabilisere.

Hvilke andre medisiner har du kombinert med da? Jeg går bare på dette. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvilke andre medisiner har du kombinert med da? Jeg går bare på dette. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Bruker abilify og cipralex.  Denne kombinasjonen er den beste jeg har prøvd 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

900 mg for søvn og uro? Det var mye det. Det hadde min kropp aldri tålt. 

Anonymkode: 6e839...3d0

Nei var ikke kun pga søvn. 

Psykiateren sa at jeg tålte hestedoser. Hadde 29 i BMI på 174 cm da pga jeg hadde gått en del opp i vekt og han sa at jeg er ingen petite kvinne...Hadde sikkert ikke tålt like mye medisiner  nå. Men jeg tålte det forsåvidt ikke heller. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...