Gå til innhold

Oslo Pride avlyst!


Grendel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er heterofil og omgir deg med heterofilitet 12 måneder i året, da er det ok at skeive får ha pride i juni. 

Anonymkode: 830f6...51c

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Heterofilitet får mange skeive "trykket i trynet" 365 dager i året, i alle sammenhenger: På tv, i bøker, i pensumlitteraturen på universiteter. Over alt i samfunnet råder majoritetsnormene.

Vel vel. De skeive har også 12 måneder i året hvor de er skeive. Både skeive og heterofile kan omgi seg med hvem de vil alle måneder i året.

Det er veldig mange som ikke faller innunder majoritetsnormen, f. eks de med ulike funksjonsnedsettelser og sykdommer. Jeg har ikke noe problem med å innse at jeg med min sykdom ikke hører hjemme i majoritetsnormen. Jeg føler ikke at det å se funksjonsfriske blir noe slag i trynet på meg. 

Anonymkode: 8c146...c8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Vel vel. De skeive har også 12 måneder i året hvor de er skeive. Både skeive og heterofile kan omgi seg med hvem de vil alle måneder i året.

Det er veldig mange som ikke faller innunder majoritetsnormen, f. eks de med ulike funksjonsnedsettelser og sykdommer. Jeg har ikke noe problem med å innse at jeg med min sykdom ikke hører hjemme i majoritetsnormen. Jeg føler ikke at det å se funksjonsfriske blir noe slag i trynet på meg. 

Anonymkode: 8c146...c8d

Du misforstår meg. Det handler ikke om å ikke være skeiv de resterende 11 månedene. Det handler om synlighet og fokus som ofte følger med Pride.

Det er veldig mange som ikke faller under majoritetsnormene, det er alles ansvar å inkludere dem. Normbærere, bør trolig gå først i den køen. Fordi, om ikke det fantes majoritesnormer på noe som helst, men et mangfold mennesker med ulik bakgrunn, ulike funksjonshemninger, psykiske lidelser, somatiske lidelser og diverse - så ville ikke disse minoritetene trenge å kjempe så hardt for sine rettigheter. Rettigheter som normbærere tar for gitt. 

Anonymkode: 830f6...51c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Du misforstår meg. Det handler ikke om å ikke være skeiv de resterende 11 månedene. Det handler om synlighet og fokus som ofte følger med Pride.

Det er veldig mange som ikke faller under majoritetsnormene, det er alles ansvar å inkludere dem. Normbærere, bør trolig gå først i den køen. Fordi, om ikke det fantes majoritesnormer på noe som helst, men et mangfold mennesker med ulik bakgrunn, ulike funksjonshemninger, psykiske lidelser, somatiske lidelser og diverse - så ville ikke disse minoritetene trenge å kjempe så hardt for sine rettigheter. Rettigheter som normbærere tar for gitt. 

Anonymkode: 830f6...51c

Jeg med min diagnose er absolutt ingen normbærer. Men jeg har sett på det som min oppgave å tilpasse meg. Ikke alle andre kan tilpasse seg meg. 
Vi mennesker er nok biologisk slik at vi kategoriserer ting og er skeptisk til det fremmede. Og enten vi vil eller ikke vil nok skeivhet ikke bli normen, men det gjør meg ingenting at andre er skeive. 
Jeg er ikke noe interessert i at alle mulige mennesker skal finnes. For mye særbehov som får komme. Nå snakker jeg ikke om skeive, men alt som ikke har kommet enda. Jeg synes det er nok fra før. Og jeg blir kvalm av alene og godt voksne som får barn på kunstig vis. Æsj! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
Grendel skrev (På 25.6.2022 den 9.50):

Jeg synes ikke der er umusikalsk fordi hele utgangspunktet for Pride er at homofile blir banket opp, arrestert og drept. Det har alltid vært noen alvorlige undertoner, har det ikke?

Det er nok ganske skummelt å gå i Pride tog i mange land.

Uansett: De får gjøre som de vil.

Hei

jeg har selv aldri vært så begeistret for pride, mine grunner for det.

Men i år er første gang jeg flagger, og Gud vet, snart går jeg vel i pride tog også.

Nå er det nok liksom. Sånn føles det.

i Oslo kan man ikke leie/holde hender gjennom visse områder av byen, det sjokkerte meg. 
Men det komiske/paradoksale er at her står muslimer og kristne sammen, bare man er bokstavtro nok. Ekstremisme fører til aggresjon, og av aggresjon kan mennesker skade hverandre. 
 

Så mangelen på respekt, respekt for livet, for sin neste, for kjærligheten er vesentlig for at jeg nå ser at vi trenger pride, og pride bør beskyttes, som hvert menneske skal beskyttes, mot hat vold og arroganse.

Vi må ta et oppgjør med den religiøse intoleranse, med hatet og arrogansen de sprer.

Enig alle skal få komme til orde, både Sian og seierskirken, men pride rører ved noe i de fleste, så pride MÅ beskyttes, og gjennomføres.

Det angår så mange flere enn de homofile, pride handler om aksept av å være ikke A4, derfor tror jeg det griper så dypt og rører så mange, også flertallet som rett og slett er hetero, vi kan alle kjenne på anderledeshet i blant, så en arena for å rope ut at vi likevel respekterer hverandre er virkelig noe vi som samfunn i allle land behøver.

Hurra for pride, nå flagger jeg for første gang, flagger for kjærlighet og respekt, flagger mot hat og ekstremisme, flagger i respekt for de som ble rammet av hat og terror.

Jeg tror Gud heier på pride:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...