Gå til innhold

Ferie økonomi

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Generelt hvor mye er vanlig å bruke på en ferie kun for og leve av der alt annet er betalt som flybilletter ?

Anonymkode: 2b633...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Generelt hvor mye er vanlig å bruke på en ferie kun for og leve av der alt annet er betalt som flybilletter ?

Jeg tror det er svært avhengig av hvilket land man ferierer i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hva menes med "der alt annet er betalt som flybilletter ?"  Betyr det at hotell også er betalt - og hva annet?

Som @laban er inne på, varierer prisnivået mye fra land til land. Hvorvidt pengene skal dekke 1-2-3 måltider på restaurant hver dag er også av betydning; det er selvfølgelig langt billigere å spise "hjemme" enn ute. Middag på restaurant kan vel koste mellom ca. 300 og 3000 per person, avhengig av type sted og prisnivå.

Med andre ord, ikke lett å si hva som er "vanlig", særlig ikke med så mange ukjente faktorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (8 minutter siden):

Hva menes med "der alt annet er betalt som flybilletter ?"  Betyr det at hotell også er betalt - og hva annet?

Som @laban er inne på, varierer prisnivået mye fra land til land. Hvorvidt pengene skal dekke 1-2-3 måltider på restaurant hver dag er også av betydning; det er selvfølgelig langt billigere å spise "hjemme" enn ute. Middag på restaurant kan vel koste mellom ca. 300 og 3000 per person, avhengig av type sted og prisnivå.

Med andre ord, ikke lett å si hva som er "vanlig", særlig ikke med så mange ukjente faktorer.

Hotell er betalt spør hvor mye jeg skal bruke for spise ute og sløse rundt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Tror det vil avhenge av hva du gjør det til. Skal du spise mye ute eller handle mat i butikk? Dyre spisesteder? Mye alkohol? 

Jeg tror du bør regne ca 1.000 kr pr dag pr voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er nesten umulig å gi en pekepinn på.

I mine yngre, solmaraton-dager var det stort sett utenkelig å bruke tid på spise lunsj ute. Da ble gjerne frokost skippet og så ble det noe kjapt på rommet kjøpt på nærbutikken. Etter hvert var dette uaktuelt for reisefølget og nå er jeg vel der selv at det er godt med et avbrekk på 1-2 timer og en god lunsj m vin etc. Sistnevnte blir selvfølgelig dyrere.

Middag er det jo også utallige priskategorier å velge i. Utflukter er andre ev. kostnader. Det kan være mye å spare på å ta (overfylte) busser kontra taxi. Vil du shoppe noe? Jeg synes det allerede på flyplassen går mye penger til parkering, mat/drikke og div i taxfree - men også her kan man velge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...