Gå til innhold

En psykologtime som haster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mens jeg er sitter her og vurderer om jeg skal benytte meg av denne eller ikke trenger råd/støtte for og i mot. Jeg har denne timen i dag, om 2 timer. Vegrer meg enormt til dette. Noe i meg har lyst å droppe ut ringe og avlyse . God eller dårlig plan? Er nok flere som ønsker denne form for hjelp mer enn meg. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (5 minutter siden):

Når du har fått timen så synes jeg du skal dra. :)

Jeg har bestemt meg for å ikke gå. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for å ikke gå. 

Anonymkode: 01c38...ace

Det var synd. Det høres ut som om du hadde hatt godt av den timen. Problemene blir ikke borte av å unnvike dem, selv om det er mer bekvemt.

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for å ikke gå. 

Anonymkode: 01c38...ace

 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det var synd. Det høres ut som om du hadde hatt godt av den timen. Problemene blir ikke borte av å unnvike dem, selv om det er mer bekvemt.

Anonymkode: 7a903...74b

Det er også respektløst ovenfor psykologens tid. Det er ikke lik at andre da får den timen, det er for kort varsel. 

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg har bestemt meg for å ikke gå. 

Anonymkode: 01c38...ace

Det er som nevnt over sannsynligvis for kort varsel. Dessuten er det ikke du som skal vurdere om noen trenger timen mer enn deg. 

Å la være å dra fordi du vegrer deg, kanskje gruer deg osv. Er på en måte destruktivt. Det er jo så viktig å ta seg selv på alvor. Og det innebærer å møte det ubehag som kommer av å dra på den timen. 

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du blir ikke bedre hvis du ikke jobber med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Det er også respektløst ovenfor psykologens tid. Det er ikke lik at andre da får den timen, det er for kort varsel. 

Anonymkode: 7a903...74b

Skal jeg ha dårlig samvittighet for psykologen mener du?… det var kort varsel men jeg ombestemte meg i siste liten. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det er som nevnt over sannsynligvis for kort varsel. Dessuten er det ikke du som skal vurdere om noen trenger timen mer enn deg. 

Å la være å dra fordi du vegrer deg, kanskje gruer deg osv. Er på en måte destruktivt. Det er jo så viktig å ta seg selv på alvor. Og det innebærer å møte det ubehag som kommer av å dra på den timen. 

Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men du blir ikke bedre hvis du ikke jobber med dette.

Jeg har ikke lyst å gå og bruke enormt med energi for og så tørke tårer. Sparer meg for den energi jeg har. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke lyst å gå og bruke enormt med energi for og så tørke tårer. Sparer meg for den energi jeg har. 

Anonymkode: 01c38...ace

Det er jo ditt valg, men jeg vet ikke om det egentlig er det riktige valget for din del. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du sikkert enten dratt eller sitter hjemme. Men ville bare si meg enig i de andre her at du burde dra. Så tenker du burde i det minste samle energi til å klare å dra på neste time. Håper ellers det går bra med deg. Som allerede sagt av andre virker det som om om du hadde trengt den timen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har ikke lyst å gå og bruke enormt med energi for og så tørke tårer. Sparer meg for den energi jeg har. 

Anonymkode: 01c38...ace

Høres enda mer ut som om du har behov for den timen. Du løser ikke problemer med å unnvike dem.

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (17 minutter siden):

Nå har du sikkert enten dratt eller sitter hjemme. Men ville bare si meg enig i de andre her at du burde dra. Så tenker du burde i det minste samle energi til å klare å dra på neste time. Håper ellers det går bra med deg. Som allerede sagt av andre virker det som om om du hadde trengt den timen. 

Jeg har vært en gang før og det gav meg ingenting. Vi satt å stirret på hverandre en time mens tårene rant nedover. Hen prøver og få meg å si noe men det kom omtrent ikke ut et ord. Hva er da poenget? Jeg føler ikke jeg er i behov for det. Det står folk i kø for dette og de burde prioriteres fremfor meg. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Høres enda mer ut som om du har behov for den timen. Du løser ikke problemer med å unnvike dem.

Anonymkode: 7a903...74b

En psykolog er ingen gud eller magi. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En psykolog er ingen gud eller magi. 

Anonymkode: 01c38...ace

Nei, det er en god hjelp for å bli bedre.

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært en gang før og det gav meg ingenting. Vi satt å stirret på hverandre en time mens tårene rant nedover. Hen prøver og få meg å si noe men det kom omtrent ikke ut et ord. Hva er da poenget? Jeg føler ikke jeg er i behov for det. Det står folk i kø for dette og de burde prioriteres fremfor meg. 

Anonymkode: 01c38...ace

Èn gang er ikke nok. Du må gå over lengre tid for å bygge opp et tillit til psykologen og bli så trygg at du klarer å prate. Jeg ser du leter etter unnskyldninger for å la være, noe som er forståelig fordi det å la det ligge er mye enklere. Men det vil heller ikke hjelpe deg. Veien til å bli bedre vil være krevende og vanskelig, det er mer bekvemt å la være. Men da stagnerer du også, i verste fall blir verre.

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Èn gang er ikke nok. Du må gå over lengre tid for å bygge opp et tillit til psykologen og bli så trygg at du klarer å prate. Jeg ser du leter etter unnskyldninger for å la være, noe som er forståelig fordi det å la det ligge er mye enklere. Men det vil heller ikke hjelpe deg. Veien til å bli bedre vil være krevende og vanskelig, det er mer bekvemt å la være. Men da stagnerer du også, i verste fall blir verre.

Anonymkode: 7a903...74b

Ok du har rett i dine fortolkninger om hovedproblemet her det virker som vi har snakket om et tilsvarende før om du er den jeg tror du er. Kan prøve å gi det en sjanse til. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har vært en gang før og det gav meg ingenting. Vi satt å stirret på hverandre en time mens tårene rant nedover. Hen prøver og få meg å si noe men det kom omtrent ikke ut et ord. Hva er da poenget? Jeg føler ikke jeg er i behov for det. Det står folk i kø for dette og de burde prioriteres fremfor meg. 

Anonymkode: 01c38...ace

Ser du allerede har fått svar. Er enig i at det tar tid og at du bør prøve gi det en sjanse til. Ønsker deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, det er en god hjelp for å bli bedre.

Anonymkode: 7a903...74b

En psykologtime ble det likevel da vedkommende ringte og hørte hvorfor jeg ikke kom. Så da har jeg snakket med dette mennesket i dag ved tlf. Trodde ikke det var vanlig praksis. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

En psykologtime ble det likevel da vedkommende ringte og hørte hvorfor jeg ikke kom. Så da har jeg snakket med dette mennesket i dag ved tlf. Trodde ikke det var vanlig praksis. 

Anonymkode: 01c38...ace

Så bra! Håper du klarer å følge opp. :)

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Så bra! Håper du klarer å følge opp. :)

Anonymkode: 7a903...74b

Blir tett fulgt opp med nytt anrop i morgen. Vedkommende mente det var til det beste. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...