Gå til innhold

En psykologtime som haster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra! Håper du klarer å følge opp. :)

Anonymkode: 7a903...74b

En lite spørsmål til deg som virker til å ha god erfaring vedrørende psykologhjelp. Om formodning jeg skulle vært utilgjengelig å ikke rekker og ta anrop i morgen. Kn du gi meg en pekefing hva som vil skje?  

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En lite spørsmål til deg som virker til å ha god erfaring vedrørende psykologhjelp. Om formodning jeg skulle vært utilgjengelig å ikke rekker og ta anrop i morgen. Kn du gi meg en pekefing hva som vil skje?  

Anonymkode: 01c38...ace

Det vet jeg ikke.

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En lite spørsmål til deg som virker til å ha god erfaring vedrørende psykologhjelp. Om formodning jeg skulle vært utilgjengelig å ikke rekker og ta anrop i morgen. Kn du gi meg en pekefing hva som vil skje?  

Anonymkode: 01c38...ace

Da ringer du tilbake. Selvsagt. Du lar ikke behandlingsapparatet bli urolig for deg. Alt annet enn å ringe tilbake er utrolig umodent. 

Anonymkode: 13abb...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Da ringer du tilbake. Selvsagt. Du lar ikke behandlingsapparatet bli urolig for deg. Alt annet enn å ringe tilbake er utrolig umodent. 

Anonymkode: 13abb...302

Det er ikke noe og bli urolig for, jeg har bare ikke så stor kapasitet at jeg er i stand til å møte på et kontor eller være sosial. Det prøvde jeg og formidle i dag, og da var responsen at jeg måtte ta i mot samtale i morgen. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er ikke noe og bli urolig for, jeg har bare ikke så stor kapasitet at jeg er i stand til å møte på et kontor eller være sosial. Det prøvde jeg og formidle i dag, og da var responsen at jeg måtte ta i mot samtale i morgen. 

Anonymkode: 01c38...ace

Da sørger du såklart for at du får tatt den telefonen med den samtalen. Ikke noe å lure på. Du kan ikke la være å ta den, for da vil de bli urolige for deg. 

Anonymkode: 13abb...302

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Da sørger du såklart for at du får tatt den telefonen med den samtalen. Ikke noe å lure på. Du kan ikke la være å ta den, for da vil de bli urolige for deg. 

Anonymkode: 13abb...302

De blir vel det men hen kjenner meg ikke jeg har bare vært der en gang før utenom i dag som endte på telefon. Det blir 3 samtalen i morgen som jeg ble kastet inn i nesten uten og ha noe å si selv. Jeg mener fremdeles at jeg ikke har et behov for det. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

De blir vel det men hen kjenner meg ikke jeg har bare vært der en gang før utenom i dag som endte på telefon. Det blir 3 samtalen i morgen som jeg ble kastet inn i nesten uten og ha noe å si selv. Jeg mener fremdeles at jeg ikke har et behov for det. 

Anonymkode: 01c38...ace

Når du ikke er i stand til å møte opp på et kontor, ikke i stand til å være sosial, knapt klarer å si noe i løpet av psykologtime og er fullstendig tappet for energi etter en slik time - hvordan kan du få det til å stemme med at du ikke har behov for det?

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Når du ikke er i stand til å møte opp på et kontor, ikke i stand til å være sosial, knapt klarer å si noe i løpet av psykologtime og er fullstendig tappet for energi etter en slik time - hvordan kan du få det til å stemme med at du ikke har behov for det?

Anonymkode: 7a903...74b

Gode poeng du har der og ikke minst argumentasjon. Komi tragisk. Jeg føler bare at jeg ikke ønsker å gå inn i deg som er vondt og smertefullt. Prøver å legge smertene bak meg så godt jeg kan. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Gode poeng du har der og ikke minst argumentasjon. Komi tragisk. Jeg føler bare at jeg ikke ønsker å gå inn i deg som er vondt og smertefullt. Prøver å legge smertene bak meg så godt jeg kan. 

Anonymkode: 01c38...ace

Det er forståelig at du ikke ønsker å gå inn i det som er vondt og smertefullt, .men det er ofte veien til å bli bedre. Undertrykte følelser har det med å komme tilbake. 

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gode poeng du har der og ikke minst argumentasjon. Komi tragisk. Jeg føler bare at jeg ikke ønsker å gå inn i deg som er vondt og smertefullt. Prøver å legge smertene bak meg så godt jeg kan. 

Anonymkode: 01c38...ace

For å legge smertene bak deg må du jobbe med den i fortid. Det er i alle fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (36 minutter siden):

For å legge smertene bak deg må du jobbe med den i fortid. Det er i alle fall min erfaring.

Mulig det hjelper for noen å grave i fortiden. Er svært skeptisk til at det kan være en hjelp. Nå venter jeg denne tlf om en time og gruer meg like mye som i går. Dette er bare ikke ment for alle. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Mulig det hjelper for noen å grave i fortiden. Er svært skeptisk til at det kan være en hjelp. Nå venter jeg denne tlf om en time og gruer meg like mye som i går. Dette er bare ikke ment for alle. 

Anonymkode: 01c38...ace

Det at du gruer deg og at timen er vond å komme gjennom er ikke i seg selv et tegn på at det ikke er "ment for alle". Det er som regel alltid vondt og ubehagelig å grave i slike ting. Det er ikke slik at når det hjelper, så føles det godt der og da. Det ER en vond prosess, og det er mye, mye mer fristende å la det være.

Det å tenke at dette ikke er riktig/ment for meg, tror jeg i mange tilfeller er en forsvarsmekanisme slik at man kan forbli i den vonde boblen som er mer kjent og mer bekvem enn å faktisk gå den veien man må for å bli bedre - fordi den er mer vond og krevende.

Anonymkode: 7a903...74b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det at du gruer deg og at timen er vond å komme gjennom er ikke i seg selv et tegn på at det ikke er "ment for alle". Det er som regel alltid vondt og ubehagelig å grave i slike ting. Det er ikke slik at når det hjelper, så føles det godt der og da. Det ER en vond prosess, og det er mye, mye mer fristende å la det være.

Det å tenke at dette ikke er riktig/ment for meg, tror jeg i mange tilfeller er en forsvarsmekanisme slik at man kan forbli i den vonde boblen som er mer kjent og mer bekvem enn å faktisk gå den veien man må for å bli bedre - fordi den er mer vond og krevende.

Anonymkode: 7a903...74b

Det kan være en forsvarsmekanisme det har du rett i….

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mulig det hjelper for noen å grave i fortiden. Er svært skeptisk til at det kan være en hjelp. Nå venter jeg denne tlf om en time og gruer meg like mye som i går. Dette er bare ikke ment for alle. 

Anonymkode: 01c38...ace

Forstår. Du må vel bare finne ut hva som er best for akkurat deg. Håper telefonen gikk fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lyseblå skrev (19 minutter siden):

Forstår. Du må vel bare finne ut hva som er best for akkurat deg. Håper telefonen gikk fint.

Ikke sant. 

Anonymkode: 01c38...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...