Gå til innhold

Føler meg så utsatt. Skjønner ikke hva det er


Glitter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vil også si at psykoseterskelen senkes for hver psykose sånn at det skal mindre til å bli psykotisk neste gang. Jeg håper du klarer å slutte helt med dette. 

Anonymkode: 2ebcb...a17

Ja slutt med en gang som anonym a217 sier. 

Anonymkode: 86279...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke meg du svarer her, men jeg skjønner ikke helt at du tør å ruse deg når du vet du blir psykotisk det. Vet det har med sterk avhengighet å gjøre, men kanskje også en litt gi faen-holdning når du er i det hjørnet? Som en som aldri har misbrukt rusmidler selv bør jeg jeg vel holde meg for god til å kommentere kanskje, men jeg må ærlig si at jeg ikke helt forstår dette. 

En paranoid psykose, enten den er rusuløst eller ikke, er potensielt farlig og skadelig både for deg selv og andre. Det kan en dag ende med at du gjør noe alvorlig kriminelt eller alvorlig mot andre og havner bak lås og slå i fengsel. Jeg håper du forstår alvoret i dette.  

Anonymkode: 2ebcb...a17

 

AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Vil også si at psykoseterskelen senkes for hver psykose sånn at det skal mindre til å bli psykotisk neste gang. Jeg håper du klarer å slutte helt med dette. 

Anonymkode: 2ebcb...a17

 

Til dere begge og andre så jobber jeg jo med å ikke ruse meg. Jeg har faktisk kommet ganske langt med den biten, og sprekker jeg så handler det ikke om at jeg "tørr å risikere det", det handler om at jeg pga min avhengighet sprekker. At jeg ikke greier det. Men jeg er rimelig rask til å nyktre opp igjen. Det kunne vært langt verre og jeg har ikke noe ønske om å skal måtte forsvare meg som om jeg gjør noe veldig galt. Jeg har jobbet hardt for å få bruket så langt ned som jeg har og for meg er det en prosess. Jeg prøver å være rusfri hver dag og det klarer jeg for det meste. Det er jeg fornøyd med så jeg vil ikke diskutere dette så mye her. Kjenner det bare gir meg negative følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun mener nok at rusen utløser psykosesymtomer. Hos noen blir det vedvarende etter rusen også. Hjernen blir ødelagt for hver gang du ruser deg, og du kan til slutt ende opp kronisk psykotisk. Hvis jeg var deg ville jeg ha sluttet (helt) med å ta slike risikoer, både av hensyn til deg selv og andre, mens leken enda var noenlunde god. 

Anonymkode: 2ebcb...a17

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vil også si at psykoseterskelen senkes for hver psykose sånn at det skal mindre til å bli psykotisk neste gang. Jeg håper du klarer å slutte helt med dette. 

Anonymkode: 2ebcb...a17

 

Ja den har vel blitt en del sunket det har jeg merket. Men min behandler mener at jeg ville ha merket det til nå hvis jeg hadde tatt permanent skade av det. For det har jeg spurt henne om. Men målet er så klart å slutte med det helt. Men jeg kan ikke si hva som skjer om 4 mnd, ett år osv. Jeg kan bare bestemme meg for hver enkelt dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 timer siden):

Hva mener du? Det er flere uken siden jeg tok slike rusmidler så det skulle jo egentlig ikke ha noe å si nå. Men  jeg har jo lurt på om hjernen min har tatt skade. Jeg kunne ruse meg mye lenger før jeg ble psykotisk for noen år siden. Nå, hvis jeg først sprekker er det kun få dager. 

Men uansett pleier det ikke å henge igjen i flere uker. Men jeg har jo også vært både depressiv og inn og ut av hypomani etter sist jeg ruset meg. Så jeg vet egentlig ikke hva som er årsaken sånn helt sikkert. 

Jeg tenkte bare at kanskje det at du ruset deg gjorde at du nå har det slik du har det. Sånn ettersom du har sett en sammenheng der før. Er ikke lett å vite årsaken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyseblå skrev (3 minutter siden):

Jeg tenkte bare at kanskje det at du ruset deg gjorde at du nå har det slik du har det. Sånn ettersom du har sett en sammenheng der før. Er ikke lett å vite årsaken. 

Ja, men jeg tror ikke det egentlig mtp at det er flere uker siden. Men kanskje noe bare gradvis har skjedd. Så har jeg hatt fryktelig mye stress dette halvåret og ja. Men jeg setter det ikke i direkte sammenheng med sprekken for noen uker siden. Tror i så fall det er en totalbelastning av veldig mye. Hjernen min er nok blitt mer sårbar av den rusen og jeg tror også pga en overdose hvor jeg nesten døde med kraftige epileptiske anfall og oksygenmangel. 

Men jeg lurer jo på om det bare er jeg som er skikkelig  skeptisk og selvbevisst eller om det er paranoia. Og om det kan ende med å bli verre framfor bedre..Får håpe det gir seg etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (18 minutter siden):

Ja, men jeg tror ikke det egentlig mtp at det er flere uker siden. Men kanskje noe bare gradvis har skjedd. Så har jeg hatt fryktelig mye stress dette halvåret og ja. Men jeg setter det ikke i direkte sammenheng med sprekken for noen uker siden. Tror i så fall det er en totalbelastning av veldig mye. Hjernen min er nok blitt mer sårbar av den rusen og jeg tror også pga en overdose hvor jeg nesten døde med kraftige epileptiske anfall og oksygenmangel. 

Men jeg lurer jo på om det bare er jeg som er skikkelig  skeptisk og selvbevisst eller om det er paranoia. Og om det kan ende med å bli verre framfor bedre..Får håpe det gir seg etter hvert. 

Forstår. Jeg føler jeg ikke kan nok om dette til å si om det er paranoia eller ikke, men ettersom du er bevisst på at du ikke tenker rasjonelt så er det jo bra i det minste. Får håpe det gir jeg, ja. Også regner jeg med at du har tett kontakt med behandler, så da blir det jo nok plukket opp av han/hun dersom det skulle utvikle seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lyseblå skrev (11 minutter siden):

Forstår. Jeg føler jeg ikke kan nok om dette til å si om det er paranoia eller ikke, men ettersom du er bevisst på at du ikke tenker rasjonelt så er det jo bra i det minste. Får håpe det gir jeg, ja. Også regner jeg med at du har tett kontakt med behandler, så da blir det jo nok plukket opp av han/hun dersom det skulle utvikle seg. 

Ja. Tror ikke jeg kommer til å bli psykotisk uten at det er rus involvert, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja. Tror ikke jeg kommer til å bli psykotisk uten at det er rus involvert, men man vet jo aldri.

Nei, det er akkurat det, man kan aldri vite helt sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...