Glitter Skrevet 3. juli 2022 Del Skrevet 3. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg tror ikke det er så mange fagfolk som ikke tror at bipolar type 2 er en sykdom. Hypomani er ikke bare gode perioder med godt humør og ekstra driv, overskudd og energi. Mange gjør merkelige ting, og du merker stort sett på måten hypomane mennesker snakker på at noe ikke stemmer helt. Jeg kjenner ei dame som har gjort veldig ulogiske ting i hypomani. Hun har f.eks solgt hvitevarer hun og familien brukte og trengte på finn.no. Da satt de igjen uten hvitevarer på kjøkkenet. Samme dame har sagt opp jobb, både solgt og kjøpt båt uten å konferere med resten av familien etc. Hun blir også blant annet ekstremt sint, og veldig sensitiv overfor lyder. Kjeftet på naboene fordi de hørte lavt på musikk på terrassen. Hun syntes at det var kjempehøyt og irriterende, men andre hørte knapt musikken. Det er langt ifra slik hun vanligvis er, og det er helt klart sykelig å ha det sånn og oppføre seg på den måten. Friske mennesker selger ikke komfyr og kjøleskap som de har behov for selv. Det er ikke alle som blir produktive av hypomani heller, noen bare begynner på mye, men kommer aldri i nærheten av å fullføre noe av det. Det kan gå negativt utover relasjoner, arbeid, økonomi, helse etc. Man får lite positivt ut av å begynne å bake masse brød hvis man ikke får satt de i ovnen. Da står man der med masse halvferdig deig og et rotete kjøkken. Så blir man ikke i nærheten av ferdig med å rydde kjøkkenet heller. Man glemmer kanskje å skru av ovnen, vasken eller dusjen fordi man bare måtte gjøre et eller annet, og så kommer man kanskje hjem til svidd mat i ovnen, eller vann over hele badet. Det kan også bli litt vanskelig å holde samtaler, fordi andre mennesker er så trege i forhold til en hypoman person. Konsentrasjonen kan bli dårlig fordi man tenker raskere, og det kan bli vanskelig å følge andre menneskers setninger. Hypomani kan være litt som å være full samtidig som man har tatt amfetamin. Det er sykelig. Mani kan være litt som en blanding av superecstasy og superfleinsopp. Anonymkode: 50bbe...a62 Ja jeg føler meg definitivt speeda når jeg er hypoman. Da tenker jeg alltid hva skal jeg med amfetamin? Og på sykehuset blir jeg gjerne bedt om rustet slik som for litt over en uke siden fordi jeg framstår ruset. Veldig hektisk, snakker fort, og høyt, hopper i tema, får en helt merkelig humor, stille meg blir plutselig veldig mye (stod og pratet høylytt og fort og hylflirte i gangene blant annet) osv. Mye mer enn bare godt humør og energi. Hadde ikke blitt et tema om jeg burde ha ungene hvis det bare var at jeg var glad liksom. Nei vi snakket om hvordan forsøke roe ned fordi jeg kunne ikke være sånn når de skulle komme. Endret 3. juli 2022 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467440-n%C3%A5r-man-har-brukt-penger-man-ikke-har-i-hypomani-eller-mani/page/2/#findComment-4100819 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 Ja, du kan få gjeld slettet. Snakk med nav. Anonymkode: a2939...6ee 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467440-n%C3%A5r-man-har-brukt-penger-man-ikke-har-i-hypomani-eller-mani/page/2/#findComment-4101085 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2022 Del Skrevet 5. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 2.7.2022 den 14.44): Hvis det er sykdom så hvorfor sier noen at medisiner ikke trengs ved bipolar 2? Anonymkode: 7d184...24e Det var et nytt kriterie for sykdom. Anonymkode: bc1cb...4cf 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467440-n%C3%A5r-man-har-brukt-penger-man-ikke-har-i-hypomani-eller-mani/page/2/#findComment-4101111 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.