Gå til innhold

Kupton - bipolar depresjon

Anbefalte innlegg

Jeg har bipolar 2 og traumeproblematikk og hadde depresjon fra romjul og våknet ute av den for 2 uker siden. Det skjedde brått både at jeg havnet i depresjon og da jeg kom ut av den, men den var så langvarig. Forsøkte brukerstyrt seng på DPS som har 5 dagers varighet uten nevneverdig effekt og er mildt sagt lei av de innleggelsene for eneste aktiviteter er håndarbeid og prating om løst og fast. Jeg tåler dårlig medisiner så bruker bare 100 mg quetiapine, 300 mg orfiril og 37,5 mg venlafaxin (som jeg får mot spenningshodepine). Depresjonen var ikke så tung, men de beskrev ved innkomst på brukerstyrt at jeg var mimikkfattig. Jeg orket lite, sliten og mye trøtt, lite motivasjon, tung på morningen, men var vanskelig å stå opp og bedre utover kvelden, klarte å prate, kunne gå 5 dager før jeg dusjet, vanskelig å gjøre husarbeid og lite interessert i ting. Kunne virke normal for folk som ikke kjente meg, men min mor sa sist at jeg nå virket lettere til sinns og humør enn tidligere i år. Men så kommer spørsmålet. Hvordan kommer jeg meg ut av depresjon lettere? Verken aktiviteter eller å være ute i dagslys hjelper. Går til privat psykiater 1 gang i måneden og med traumer som må behandles i tillegg til å ha bipolar blir det knapp med tid. DPS mener jeg har nok med brukerstyrt, men den hjelper så lite og jeg mistrives på avdelingen. Vil bare hjem etter 2 dager. Er bare så lei av dette og nå tror jeg at jeg er på vei i ny depresjon 😕

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467446-kupton-bipolar-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...