Gå til innhold

Utbetaling av barnetrygd

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Vi har oppgitt 2-åringens kontronummer til trygdekontoret, og dermed fått barnetrygden direkte inn på hans konto. Enkelt og greit.

Nå vil vi at tvillingenes barnetrygd skal komme direkte inn på deres konto også, men det gikk visst ikke ann ???

Alt kommer derfor inn på 2 - åringens konto, og vi må flytte over beløpene hver eneste måned.

Er det virkelig så vanskelig ? Kan legge til at vi var de første som klaget på dette ved vårt trygdekontor.

Spent på svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/46751-utbetaling-av-barnetrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det er ikke mulig. Eksen får all barnetrygden hos oss, -for de har ikke mulighet til å "splitte den" og sende halvparten til hver, det samme blir det jo for dere. Som årsak sa de; "Om alle skilte folk skulle ha noe hit og noe dit så fikk vi ikke gjort annet,.!"

Dritt.

For jeg får jo ikke noe barnetrygd jeg da...

Irene Grøneng

Ja, det er ikke mulig. Eksen får all barnetrygden hos oss, -for de har ikke mulighet til å "splitte den" og sende halvparten til hver, det samme blir det jo for dere. Som årsak sa de; "Om alle skilte folk skulle ha noe hit og noe dit så fikk vi ikke gjort annet,.!"

Dritt.

For jeg får jo ikke noe barnetrygd jeg da...

Tja. Utbetaling annet hvert år for eksempel?

http://www.lovdata.no/all/tl-19461024-002-001.html#1

http://www.lovdata.no/all/tl-19461024-002-004.html#11

Det var snakk om MIN eks - - - -og da går ikke det :-) (for jeg har nevnt det for han....hehe)

Jeg og exen fikk utbetalt hver vår halvpart av barnetrygden på vårt trygdekontor da vi hadde felles omsorg. Det var aldri noe problem selv om barnet hadde adresse hos ham. Nå hadde vi samme trygdekontor men det skulle ikke vel ikke ha noe å si.

Annonse

Jeg og exen fikk utbetalt hver vår halvpart av barnetrygden på vårt trygdekontor da vi hadde felles omsorg. Det var aldri noe problem selv om barnet hadde adresse hos ham. Nå hadde vi samme trygdekontor men det skulle ikke vel ikke ha noe å si.

Oj! Da har dere vært heldig! For det gikk altså ikke an for oss, -og dermed "vant han", fordi barnet kun kan ha en adresse, enda man BEVISELIG har barna annenhver uke. USJ, ÆSJ, - nå blir jeg sinna igjen! *s*

.....på eksen!

Oj! Da har dere vært heldig! For det gikk altså ikke an for oss, -og dermed "vant han", fordi barnet kun kan ha en adresse, enda man BEVISELIG har barna annenhver uke. USJ, ÆSJ, - nå blir jeg sinna igjen! *s*

.....på eksen!

Det tror jeg at jeg hadde kranglet litt mer på. Men nå er jeg blitt ei kranglekjerring som krangler på alle rettighetene mine. Jeg fikk en hel barnetrygd for minstemann og 2 barnetrygder for de andre + en ekstra fordi jeg var alene. Han fikk også en hel barnetrygd helt til han giftet seg. Da fikk vi en halv hver på minstemann.

Det tror jeg at jeg hadde kranglet litt mer på. Men nå er jeg blitt ei kranglekjerring som krangler på alle rettighetene mine. Jeg fikk en hel barnetrygd for minstemann og 2 barnetrygder for de andre + en ekstra fordi jeg var alene. Han fikk også en hel barnetrygd helt til han giftet seg. Da fikk vi en halv hver på minstemann.

Jeg klarer ikke å krangle om penger med den mannen, min "helse" har ikke godt av det. :-)

Jeg klarer ikke å krangle om penger med den mannen, min "helse" har ikke godt av det. :-)

Jeg mente ikke å krangle med exen. Slike ting er liten vits. Du kan krangle med Trygdekontoret. Si du vil ha din del av barnetrygden, vis fram omsorgsavtalen deres og si at exen ikke gir deg noe av barnetrygda.

Jeg mente ikke å krangle med exen. Slike ting er liten vits. Du kan krangle med Trygdekontoret. Si du vil ha din del av barnetrygden, vis fram omsorgsavtalen deres og si at exen ikke gir deg noe av barnetrygda.

*svelger tungt*

Har gitt opp det der for flere år siden, - jeg får ikke halvt foreldrefradrag heller, - de på ligningskontoret tror ikke vi har delt omsorg, fordi min eks har skrevet et brev om det.....og jeg har ikke kopi av omsorgsavtalen - den ligger på Trygdekontoret.

Det hender man bare gir opp også,- så får de griske til seg penger de som syns de har fortjent dem...

martyren:-)

*svelger tungt*

Har gitt opp det der for flere år siden, - jeg får ikke halvt foreldrefradrag heller, - de på ligningskontoret tror ikke vi har delt omsorg, fordi min eks har skrevet et brev om det.....og jeg har ikke kopi av omsorgsavtalen - den ligger på Trygdekontoret.

Det hender man bare gir opp også,- så får de griske til seg penger de som syns de har fortjent dem...

martyren:-)

Jeg har heller ikke fått foreldrefradraget for minstemann. Men jeg har kranglet meg til særfradrag for forsørgelse på ligningen. Men trygdekontoret kan vel gi deg en kopi av omsorgsavtalen.

Jeg forstår godt at du gir opp! Hvorfor får alltid menn retten på sin side dersom vi ikke krangler skikkelig?

Jeg har heller ikke fått foreldrefradraget for minstemann. Men jeg har kranglet meg til særfradrag for forsørgelse på ligningen. Men trygdekontoret kan vel gi deg en kopi av omsorgsavtalen.

Jeg forstår godt at du gir opp! Hvorfor får alltid menn retten på sin side dersom vi ikke krangler skikkelig?

Fordi de setter pengene OVER ungene........eller fordi de er bitre og forbanna over at vi gikk fra dem.......Egentlig bryr jeg meg ikke lenger, - jeg gidder ikke å tigge om noe lenger :-) *ond*

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...