Gå til innhold

Er det farlig å sove for mye?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Jeg får abillify 300 mg depot hver måned. En av bivirkningene er at når jeg først legger meg i 10 tiden så sover jeg kjempelenge. Altså kan jeg sove helt fram til 10, 11 tiden neste dag. Og det er nesten umulig å våkne før det. Har på masse alarmer men ender at jeg slumrer og sover videre fordi jeg er så trøtt. Dette er ikke et stort problem nå fordi jeg har ferie men når skolen begynner i gjen så må jeg jo stå opp tidlig. Hva kan jeg gjøre med dette? Er det bare selvdisiplin eller kan jeg trappe ned på medisinen?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467527-er-det-farlig-%C3%A5-sove-for-mye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke det er farlig. Jeg sover like mye. Men uheldig er det. Skulle ønske jeg klarte meg med mindre søvn. Klarer det noen dager når jeg har tidligere avtaler, men må alltid ta det igjen. Jeg tror for min del at det dels skyldes medisiner og dels utbrentheten som nok sitter igjen enda.

Du kan jo diskutere søvnbehovet ditt med legen og se hva hen anbefaler. Jeg tror det er viktig for deg å stå på medisiner.

Endret av Fru2020
Den forsvunne diamanten
ISW skrev (1 time siden):

Det er ikke medisinsk farlig å sove så mye, men det er ugunstig mht. å leve et normalt liv.

Har du sjekket serumkonsentrasjonen av Abilify? Overdreven søvn KAN være et tegn på at man er overdosert med antipsykotika. 

Ja jeg var overmedisinert så de har trappet ned fra 400 til 300 mg. Men har ikke tatt noe serumkonsentrasjon test etter det. Så kanskje jeg skal be om en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...