Gå til innhold

Endelig :) men veien videre da?

Anbefalte innlegg

Etter 23 års redsel for å gå utendørs i mitt hjemsted har jeg endelig fått rett hjelp slik at jeg nå tør gå litt i butikker og gå litt turer der. Har slitt med mye traumer derfra i så mange år og bare plutselig etter forrige time hos behandler løsnet det (sendte oppdatering i mail til behandler og spurte hva hen hadde gjort med hodet mitt siden jeg endelig turde det he he). Og jeg føler på mer frihet istedenfor et fengsel jeg følte i så mange år. Begynte og for noen uker siden på venlafaksin (37,5 mg som er minste dose jeg egentlig fikk mot spenningshodepine) som jeg tror har medvirket til bedringen. Men hvordan kan jeg hindre tilbakefall? Jeg bor der ikke lenger så kan ikke eksponere meg så ofte som kanskje nødvendig. Og jeg har bipolar 2 så vil ikke gå for hardt på for å unngå for mye stress. Men før eller senere blir jeg jo avsluttet hos behandler og hva gjør jeg om jeg blir dårligere igjen? Risikoen er jo der og ønsker litt tips. DPS påstår jeg har andre problemer og nytter ikke med hjelp derfra. 

Endret av aa-k-j
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467555-endelig-men-veien-videre-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så fantastisk! ❤ Det unner jeg deg. 

Jeg vet ikke hva du kan gjøre for å opprettholde det. Kanskje du kan visualisere at du går i området innimellom hvis du ikke har mulighet til å gjøre det regelmessig? Jeg vet ikke om det var et rart forslag, men jeg kan visualisere og dagdrømme innimellom så mye at det fyrer meg opp eller roer meg ned. 

Glitter skrev (55 minutter siden):

Å så fantastisk! ❤ Det unner jeg deg. 

Jeg vet ikke hva du kan gjøre for å opprettholde det. Kanskje du kan visualisere at du går i området innimellom hvis du ikke har mulighet til å gjøre det regelmessig? Jeg vet ikke om det var et rart forslag, men jeg kan visualisere og dagdrømme innimellom så mye at det fyrer meg opp eller roer meg ned. 

Tusen tatt ❤ jeg så for meg at jeg gjorde det før jeg gjennomførte det 😅 og har trent på hva jeg skal si om noen blir frekk mot meg 😊

Endret av aa-k-j
kupton skrev (3 timer siden):

1. Fortsette hos behandler med bla dette som tema. 2. Fortsette med Efexor.

Tenkte på etter det er avsluttet. Er jo ingen garanti for at jeg ikke får tilbakefall senere. Venlafaksin fortsetter jeg selvfølgelig med. 

Endret av aa-k-j

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...