Steinriverton Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 (endret) Hei. Jeg har alltid en vedvarende følelse av uro og utrygghet. Den er der døgnet rundt, året rundt. Har ikke lyst til å prøve SSRI da jeg har prøvd det før. Klarer liksom ikke å slappe av og glemme meg selv et eneste sekund. Egentlig så har jeg ganske faste og fine rammer rundt meg men det er hele tiden "hva om det skjer" og jeg overdriver alvoret i egen situasjon. Jeg sliter for eksempel litt med nevropati og i praksis er det ikke noe problem for meg men jeg får allikevel vondt i magen av det og tankene gjør det til et problem for meg allikevel. Vet ikke om jeg klarer å forklare det godt nok. Kunne Fluanxol verdt noe for slik? Katastroetenking, lager problemer ut av ting som ikke er problemer, gjør ting verre enn det egentlig er i eget hode osv. Dette har en voldsomt negativ effekt på min likskvalitet. Andre forslag enn Fluanxol når jeg ikke vil bruke SSRI, eller burde jeg faktisk brukt SSRI? Jeg føler også at jeg tåler veldig lite av livets påkjenninger, kjenner jeg litt smerte i skuldrene så er det kroken på døra liksom. Hvis noen kommer med en kommentar som er litt sårende så kan jeg tenke på det i dagesvis osv. Endret 13. juli 2022 av Steinriverton Ekstra info 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467560-fluanxol-for-frittflytende-angst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinriverton Skrevet 13. juli 2022 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2022 9 hours ago, Steinriverton said: Hei. Jeg har alltid en vedvarende følelse av uro og utrygghet. Den er der døgnet rundt, året rundt. Har ikke lyst til å prøve SSRI da jeg har prøvd det før. Klarer liksom ikke å slappe av og glemme meg selv et eneste sekund. Egentlig så har jeg ganske faste og fine rammer rundt meg men det er hele tiden "hva om det skjer" og jeg overdriver alvoret i egen situasjon. Jeg sliter for eksempel litt med nevropati og i praksis er det ikke noe problem for meg men jeg får allikevel vondt i magen av det og tankene gjør det til et problem for meg allikevel. Vet ikke om jeg klarer å forklare det godt nok. Kunne Fluanxol verdt noe for slik? Katastroetenking, lager problemer ut av ting som ikke er problemer, gjør ting verre enn det egentlig er i eget hode osv. Dette har en voldsomt negativ effekt på min likskvalitet. Andre forslag enn Fluanxol når jeg ikke vil bruke SSRI, eller burde jeg faktisk brukt SSRI? Jeg føler også at jeg tåler veldig lite av livets påkjenninger, kjenner jeg litt smerte i skuldrene så er det kroken på døra liksom. Hvis noen kommer med en kommentar som er litt sårende så kan jeg tenke på det i dagesvis osv. Ingen? @kupton? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467560-fluanxol-for-frittflytende-angst/#findComment-4102336 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kupton Skrevet 13. juli 2022 Del Skrevet 13. juli 2022 Det er absolutt verdt å prøve Fluanxol. Metakognitiv terapi er beste behandling for det du sliter med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467560-fluanxol-for-frittflytende-angst/#findComment-4102338 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.