Gå til innhold

Jeg takler ikke å være innlagt!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ja veldig.

Tror jeg har en mulighet til å komme tilbake, men jeg klarer ikke i det hele tatt. 

Jeg vil faktisk heller leve i depresjon enn å dra tilbake så jeg skal stå i valget og håpe jeg aldri aldri mer blir innlagt. 

Tusen takk for svar folkens. Jeg skjønner at det er vanskelig å forstå meg, jeg forstår ikke selv. Men jeg klarer ikke kjempe mot angsten og ambivalensen lenger, det er nok for sent for meg. Vi kan anse tråden som avsluttet ❤️ 

Anonymkode: 3c213...c42

Det er synd at du bruker kreftene dine på å holde fast ved sykdomstilværelsen din, i stedet for å tåle alt det ubehaget en innleggelse ville innebære for deg. Tenk om du hadde fått en alvorlig somatisk sykdom, som f.eks. kreft. Ville du da også unnlate å motta behandling?

Du trenger nødvendigvis ikke å velge innleggelse, men du trenger høyst sannsynlig å velge en annen måte å forholde deg til angsten din på, dersom du skal få et bedre liv. Å tro at unnvikelsene vil slutte i det øyeblikket du får en jobb, tror jeg kanskje er litt som å tro på julenissen. 

Fortsetter under...

AnonymBruker
frosken skrev (7 minutter siden):

Det er synd at du bruker kreftene dine på å holde fast ved sykdomstilværelsen din, i stedet for å tåle alt det ubehaget en innleggelse ville innebære for deg. Tenk om du hadde fått en alvorlig somatisk sykdom, som f.eks. kreft. Ville du da også unnlate å motta behandling?

Du trenger nødvendigvis ikke å velge innleggelse, men du trenger høyst sannsynlig å velge en annen måte å forholde deg til angsten din på, dersom du skal få et bedre liv. Å tro at unnvikelsene vil slutte i det øyeblikket du får en jobb, tror jeg kanskje er litt som å tro på julenissen. 

Jeg holder ikke fast, jeg bare orker ikke være der inne og være så dramatisk fordi jeg ikke klarer å stå i det. Jeg får en annen behandling (noe som er som ECT) og poliklinisk, jeg eksponerer meg i gode perioder. Jeg er faktisk 100% sikker på at innleggelsen vil gjøre meg verre eller føre til alvorlig selvskading fordi jeg ikke takler det. Blir også mye mer suicidal av å være der. Jeg _kan presse meg slik som forrige gang, men det gjorde meg myyye verre etterpå brukte flere måneder på å komme meg og endte på legevakta under oppholdet. Det er DPS og poliklinikk som mener at jobb er en reddende engel jeg er veldig opphengt i det :( 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg holder ikke fast, jeg bare orker ikke være der inne og være så dramatisk fordi jeg ikke klarer å stå i det. Jeg får en annen behandling (noe som er som ECT) og poliklinisk, jeg eksponerer meg i gode perioder. Jeg er faktisk 100% sikker på at innleggelsen vil gjøre meg verre eller føre til alvorlig selvskading fordi jeg ikke takler det. Blir også mye mer suicidal av å være der. Jeg _kan presse meg slik som forrige gang, men det gjorde meg myyye verre etterpå brukte flere måneder på å komme meg og endte på legevakta under oppholdet. Det er DPS og poliklinikk som mener at jobb er en reddende engel jeg er veldig opphengt i det :( 

Kan godt hende andre løsninger enn innleggelse er det beste, men det å ta stilling etter 4 timer synes jeg er å gi opp alt for fort. 

AnonymBruker
frosken skrev (3 minutter siden):

Kan godt hende andre løsninger enn innleggelse er det beste, men det å ta stilling etter 4 timer synes jeg er å gi opp alt for fort. 

Hvorfor må jeg pine meg gjennom to uker jeg vet jo hva som skjer :( hvorfor skjønner ingen.. jeg er alt for sliten til å være der inne det krever alt for mye

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor må jeg pine meg gjennom to uker jeg vet jo hva som skjer :( hvorfor skjønner ingen.. jeg er alt for sliten til å være der inne det krever alt for mye

Jeg tror jeg skjønner at dette ble litt for mye for deg. 

Høres ikke ut som innleggelsen var så godt planlagt? 

AnonymBruker
cathlin skrev (6 timer siden):

Jeg tror jeg skjønner at dette ble litt for mye for deg. 

Høres ikke ut som innleggelsen var så godt planlagt? 

Tusen takk ❤️ nei fikk en dags varsel, sa vel ja litt for raskt dessverre.

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tusen takk ❤️ nei fikk en dags varsel, sa vel ja litt for raskt dessverre.

Hva gjorde at det i det hele tatt ble snakk om innleggelse? Hva vil du gjøre hjemme for å forhindre at du kommer dit igjen?

AnonymBruker
Vhanja skrev (9 timer siden):

Hva gjorde at det i det hele tatt ble snakk om innleggelse? Hva vil du gjøre hjemme for å forhindre at du kommer dit igjen?

Jeg isolerer meg på et mørkt rom og klarer ikke mennesker er veldig selvdestruktiv. Jeg skal prøve å finne noe å fylle dagene med, selv om jeg er dødssliten av å kjempe. Kanskje verve meg i noe frivillig for å få en slags mestringsfølelse. Vurderer å starte på studie men da mister jeg AAP. Håper jeg klarer meg ❤️ jeg vil bli bedre

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg isolerer meg på et mørkt rom og klarer ikke mennesker er veldig selvdestruktiv. Jeg skal prøve å finne noe å fylle dagene med, selv om jeg er dødssliten av å kjempe. Kanskje verve meg i noe frivillig for å få en slags mestringsfølelse. Vurderer å starte på studie men da mister jeg AAP. Håper jeg klarer meg ❤️ jeg vil bli bedre

Du kan beholde AAP når du studerer. Du kan til og med få perioden med AAP forlenget pga studier. Jeg begynner å studere nå, og får forlenget AAP perioden med 2-3 år som følge av det. Husker ikke eksakt når jeg fikk innvilget AAP, så usikker på nøyaktig hvor lang forlengelsen blir. Perioden blir i hvert fall forlenget med mellom 2 til 3 år utover de standard 3 årene slik at jeg får AAP frem til jeg er ferdig med en bachelorgrad. Nav støtter studier så fremt man studerer noe som kan resultere i en jobb etter endt utdanning. 

Anonymkode: bcf29...859

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...