Gå til innhold

Hvor mange dager før man bør gi det opp?

Anbefalte innlegg

Hvor mange dager bør en gå på Zyprexa for å konkludere med at det ikke funker? Jeg har gått på det siden tirsdag. Vi trodde det funket, for jeg var helt rolig, bare full av gråt og angst på fredag. Men i går gikk jeg opp igjen. Dog ikke like voldsomt som det var. Men jeg er ikke trøtt i det hele tatt. Sov til 0545, og brukte tid på å sovne i går. 

Erfaringer/kunnskaper? 

Blir jo veldig sulten av den. Vil helst ikke gå så lenge på deb, men jeg gjør jo som de anbefaler. Var bare det at tentativ utskrivelse er på tirsdag, men det ble satt da det først virket som at den hadde god effekt. Men mye kan jo skje til tirsdag så forhåpentligvis er jeg klar. Har allerede gått glipp av noe veldig viktig pga dette, og har egentlig planer om pass av hund fra onsdag. Men er jeg sånn her ennå vet jeg ikke om det er lurt. 

Endret av Glitter

Fortsetter under...

Gjest Vendi
Glitter skrev (38 minutter siden):

Erfaringer/kunnskaper? 

Nå vet ikke jeg hva du får, men når jeg har vært innlagt med mani har jeg hatt ganske høy dose Zyprexa både morgen og kveld, pluss Sobril 3 ganger om dagen, og sovemedisin ved leggetid. Da har det pleid å gi seg ganske fort og innleggelse har ikke vært nødvendig lenge. Men folk er jo forskjellige og det som funker hos meg trenger jo ikke funke hos andre. 

Vendi skrev (34 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hva du får, men når jeg har vært innlagt med mani har jeg hatt ganske høy dose Zyprexa både morgen og kveld, pluss Sobril 3 ganger om dagen, og sovemedisin ved leggetid. Da har det pleid å gi seg ganske fort og innleggelse har ikke vært nødvendig lenge. Men folk er jo forskjellige og det som funker hos meg trenger jo ikke funke hos andre. 

Okei. Jeg går på 10 mg pluss 75 Truxal og 7,5 Imovane på kveld. Har vival ved behov, men tar det ikke så ofte. Kun når jeg får denne plutselige panikken. 

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

I følge felleskatalogen så er 15mg startdose ved mani, så kanskje dosen er for lav?

Anonymkode: c7223...88b

Startdosen stod som 10 mg ved kombinasjonsbehandling og jeg går jo på Truxal så tror det er normal dosering. 

De har vært borte og er borte til tirsdag så får ikke spurt noen om det jeg lurer på. Men jeg er sliten i hodet nå. Kjenner meg ikke hangover fra zyprexaen lenger heller. Kun de to første dagene. 

Annonse

stjernestøv skrev (3 minutter siden):

Ville nok gitt det en stund til for det går sikkert bedre med zyprexa enn uten, håper du lander snart. 

Joda er litt roligere utad enn jeg var, men føler meg fortsatt likens. Det kommer bare ikke like mye ut, selv om det jo fortsatt kommer ut. 

Fått håpe på det. 

Gjest Vendi
Glitter skrev (2 timer siden):

Okei. Jeg går på 10 mg pluss 75 Truxal og 7,5 Imovane på kveld. Har vival ved behov, men tar det ikke så ofte. Kun når jeg får denne plutselige panikken. 

Jeg er ingen lege og kan ikke anbefale noe som helst, men kan si at min erfaring er at man må medisineres med Zyprexa også om morgenen og ikke bare kveld. Og høyere doser enn 10 mg når 10 mg ikke gir ønsket effekt. 

Endret av Vendi
Marye skrev (8 minutter siden):

Jeg får 20 mg til å begynne med

Okei. Men er sikkert forskjell på hypomani og mani mtp medisiner. 

Vendi skrev (5 minutter siden):

Jeg er ingen lege og kan ikke anbefale noe som helst, men kan si at min erfaring er at man må medisineres med Zyprexa også om morgenen og ikke bare kveld. Og høyere doser enn 10 mg når 10 mg ikke gir ønsket effekt. 

Okei. Får høre hva de sier i morgen da. Han overlegen er jo her selv om min lege ikke er det. 

Endret av Glitter
Marye skrev (Akkurat nå):

Virker jo ikke sånn.

De satt meg på 10 mg I kombinasjon med det jeg gikk fra før av i hvert fall. Og det står som dose i felleskatalogen. 15 mg monoterapi og 10 mg i kombinasjon. Men så ser de sikkert an pasienten mtp alvorlighet også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...