Gå til innhold

Bp1: er dette er bp-episode?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt typiske symptomer tidligere, så dette skiller seg litt ut. Har vært stabil i to år, ca.

Nåværende symptomer:

- Intens irritabilitet
- Flere raserianfall daglig. Har våknet rasende. Rett opp fra senga i raseri. Ut å løpe for å få utløp for det midt på natta, men det hjelper ikke.
- Hysteriske anfall, og plutselig suicidal.
- Intense følelser av hat og sinne, rettet mot både meg og andre. Pleier aldri krangle med noen, eller å kalle noen stygge ting, men nå har det vært mange som har kunnet "dra til helvete".
- Det tar 3-4 timer å sovne, og jeg våkner 2-3 timer før vekkerklokken ringer.
- Føler at jeg har litt raske tanker og litt tankekjør.
- Redusert apetitt.
- Veldig produktiv og aktiv. Får gjort mye mer enn vanlig.

- Men er ikke spesielt glad, lykkelig, euforisk, seksuell osv, som ved en typisk mani for meg. 

Vurderte å be om hjelp, men det sitter langt inne, så har selvmedisinert.
Tok en hestedose Zyprexa en dag. Sov i et døgn. Har deretter tatt en middels dose Sobril to ganger daglig i tre dager nå. Føler meg ganske normal igjen. Kan dette være bipolart? Jeg mistenker det. 

Ps. behandlerene mine har ferie. Takk for evt. respons. Og god sommer.

Anonymkode: 9d042...ae6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467608-bp1-er-dette-er-bp-episode/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ja, dette høres ut som meg sist jeg ble manisk. Manier trenger overhodet ikke være euforiske. 
Du må ta kontakt med behandleren din så fort ferie er ferdig! 

Anonymkode: e04f3...71d

Enig i dette. Og om det skulle forverre seg før behandler er tilbake ta kontakt med fastlege.

AnonymBruker

Kan være begynnende mani eller blandet episode. Jeg kan være manisk uten å være spesielt euforisk eller oppstemt, det kan være intense følelser av hat og sinne som du skriver her, og ekstrem angst. Kan føle meg litt som et lite barn i trassalderen i begynnelsen med tanke på hvor "emosjonell" jeg kan være. 

Anonymkode: 6bfb5...d98

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...