Gå til innhold

Mani/hypomani - vurdering ved hjelp av YMRS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Kan du forklare litt om hvor du tenker at grensen går? Hva som ofte indikerer at personen har bikket over i mani? 

Anonymkode: 7bb4e...669

Jeg kan konstruere noen eksempler:

Hun får plutselig lyst på sex med typen sin tre ganger om dag - hypomani. Hun legger seg med den første ok mann hun finner - mani.

Han er 50 og 10 kg overvektig. Han sier han skal begynne maratontrening og springe NY-maraton om et halvt år - hypomani. Han mener han tar medalje i maraton i Paris 2024 - mani.

Han står opp 04 og setter en brøddeig og baker 60 rundstykker før familien står opp - hypomani. Han står opp og maler soverommet mens kona prøver å få sove - mani.

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (På 20.7.2022 den 22.05):

Jeg kan konstruere noen eksempler:

Hun får plutselig lyst på sex med typen sin tre ganger om dag - hypomani. Hun legger seg med den første ok mann hun finner - mani.

Han er 50 og 10 kg overvektig. Han sier han skal begynne maratontrening og springe NY-maraton om et halvt år - hypomani. Han mener han tar medalje i maraton i Paris 2024 - mani.

Han står opp 04 og setter en brøddeig og baker 60 rundstykker før familien står opp - hypomani. Han står opp og maler soverommet mens kona prøver å få sove - mani.

Hvis man innleder et seksuelt forhold overlegen/behandler der man var innlagt, og begynner å ominnrede leiligheten totalt midt på natten - har man bikket over i mani da? Jeg ble kategorisert som hypoman, men av naturlige grunner er jeg ikke sikker på om vurderingsevnen til denne legen var helt per kasse.

Anonymkode: dca29...d39

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvis man innleder et seksuelt forhold overlegen/behandler der man var innlagt, og begynner å ominnrede leiligheten totalt midt på natten - har man bikket over i mani da? Jeg ble kategorisert som hypoman, men av naturlige grunner er jeg ikke sikker på om vurderingsevnen til denne legen var helt per kasse.

Anonymkode: dca29...d39

Jeg ønsker ikke å trekke noen konklusjon kun på grunnlag av dette. Beklager.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...