Gå til innhold

Hukommelseproblemer etter depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kvitt nesten alle symptomer på siste depresjon. Tilbake energien og glede. Men konsentrasjon og hukommelse er elendig. Ikke bare det. Plutselig får jeg ikke til å koordinere, f.e. gass/cluch/bremse når jeg skal starte bilen, og noen oppgaver på jobb. Jeg vil jobbe. Jeg er tilbake i full jobb nå  Jeg har energi og motivasjon til det,  men glemmer så mye, og noen oppgaver som var lette før  har blitt vanskelige.  Jeg vet ikke om jeg egentlig fungerer bra nok til jobben. Men vil ikke være sykmeldt lenger nå. Men vet ikke om jeg må det likevel. 

Hva kan jeg gjøre? Er det sannsynlig at det er Lamictal eller quetiapin som gjør det?  Økte doser på disse som årsak?.  Vanskelig hvis så , for har håp om at det skulle gjøre at det går lenger tid mellom og mildere depresjoner. 

Hva kan jeg gjøre. Jeg bruker allerede wellbutrin også. 300 mg. Holder meg i aktivitet med venner, hobbyer  trening

Anonymkode: 8ccf4...1c1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467662-hukommelseproblemer-etter-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ikke uvanlig å ha nedsatt hukommelse og konsentrasjon i flere måneder etter en depresjon. 

Anonymkode: b5f85...2e5

Hva gjør en da? Vil ikke være sykmeldt i flere måneder. Er for frisk til det på alle andre områder. Det ville  bli som en eviglang ferie, ufortjent ferie. Aktiv sykemelding finnes ikke lenger

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva gjør en da? Vil ikke være sykmeldt i flere måneder. Er for frisk til det på alle andre områder. Det ville  bli som en eviglang ferie, ufortjent ferie. Aktiv sykemelding finnes ikke lenger

SSRI tror jeg skal ha effekt, utover det vet jeg ikke om noe. Går ut ifra at en sunn livsstil, jevn døgnrytme osv er gunstig. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

SSRI tror jeg skal ha effekt, utover det vet jeg ikke om noe. Går ut ifra at en sunn livsstil, jevn døgnrytme osv er gunstig. 

Får ikke gå på flere antidepressive medisiner. 

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er dosen Lamictal da? Jeg blir sånn på for mye Lamictal. At jeg føler meg dum, dement og motorisk inkompetent.

Anonymkode: 1c2a2...312

Ok. Jo det kan være den. Vet ikke når den ble økt i blodet, ble økt i forhold til når jeg ble deprimert sist. Jeg tror den ble økt før depresjonen. Hvis den var økt en del før det, så hjelper jo ikke lavere doser. Så da er det. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ok. Jo det kan være den. Vet ikke når den ble økt i blodet, ble økt i forhold til når jeg ble deprimert sist. Jeg tror den ble økt før depresjonen. Hvis den var økt en del før det, så hjelper jo ikke lavere doser. Så da er det. 

Har samme problem selv. Den dosen jeg egentlig må ha for å ikke få gjennombruddsdepresjoner er så høy at det gir ugunstige bivirkninger. Men Lamictal skal være nærmest bivirkningsløs og opplever dermed at det ikke er helt rom for å si noe på det. Kjedelig. Kanskje hadde vi fungert enda bedre på å kombinere Lamictal med noe annet. Det har jeg ikke prøvd.

Anonymkode: 1c2a2...312

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...