Gå til innhold

Kanskje på tide å gjøre det mindre attraktivt å være innlagt på psykiatrisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser mange spesielt unge på tiktok, snap og instagram drar inn og ut av psykiatrisk lukket avdeling hele tiden pga overdoser eller selvskading. Kanskje på tide å gjøre det litt mindre attraktivt å være der? Virker helt ærlig som om mange unge tar overdoser kun for å bli innlagt slik at de kan "vise frem psykrommet" eller lage dansevideoer osv. Å ikke tillate folk å ha mobilen annet enn kanskje 1 time pr dag ville nok gjort at kun de som virkelig var dårlige kom inn. Hva tenker dere? Mtp at psykiatriske avdelinger over hele landet er stappfulle

Anonymkode: 3fb84...a39

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser mange spesielt unge på tiktok, snap og instagram drar inn og ut av psykiatrisk lukket avdeling hele tiden pga overdoser eller selvskading. Kanskje på tide å gjøre det litt mindre attraktivt å være der? Virker helt ærlig som om mange unge tar overdoser kun for å bli innlagt slik at de kan "vise frem psykrommet" eller lage dansevideoer osv. Å ikke tillate folk å ha mobilen annet enn kanskje 1 time pr dag ville nok gjort at kun de som virkelig var dårlige kom inn. Hva tenker dere? Mtp at psykiatriske avdelinger over hele landet er stappfulle

Anonymkode: 3fb84...a39

Hvorfor ser du på sånne videoer? Man må ha hatt noen søk på slike videoer for å få dem opp i feeden ..

Anonymkode: 0af79...67c

Det er ikke lov å bare frata pasienter mobilen sin sånn helt uten videre. Faktisk skal det et vedtak til for det. 

Men disse jentene/guttene, jeg blir jo bekymret for deres framtid når de viser seg fram på den måten. Jeg har ikke tiktok, så jeg vet ikke, men. De er jo åpenbart syke for friske folk ville vel ikke lagt ut videoer av seg selv på den måten? 

stjernestøv
Glitter skrev (11 minutter siden):

Det er ikke lov å bare frata pasienter mobilen sin sånn helt uten videre. Faktisk skal det et vedtak til for det. 

Er det ikke lov?

I en periode tok de fra meg mobilen når jeg la meg, trodde det var lov jeg. 

stjernestøv skrev (41 minutter siden):

Er det ikke lov?

I en periode tok de fra meg mobilen når jeg la meg, trodde det var lov jeg. 

I hvert fall ikke å ta den helt. Det går innunder skjerming fra omverdenen. Det er et tvangsvedtak.

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (10 minutter siden):

I hvert fall ikke å ta den helt. Det går innunder skjerming fra omverdenen. Det er et tvangsvedtak.

Ikke hvis man leverer inn mobilen frivillig på anmodning. Sånn er det med alt. De prøver først frivillig. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke hvis man leverer inn mobilen frivillig på anmodning. Sånn er det med alt. De prøver først frivillig. 

Snakker selvsagt ikke om man gjør det frivillig. Det er ikke lov å gjøre uten videre. Da skal de kunne begrunne at pasienten bør skjermes fra omverdenen og kanskje omverdenen fra den. Feks en skikkelig psykotisk person som utagerer voldsomt på nett slik at det kan være til skade for den. 

stjernestøv
Glitter skrev (17 minutter siden):

Ok det visste jeg ikke og det var ikke frivillig, jeg ville jo ha telefonen min jeg. 

AnonymBruker

Husker at det ikke var lov å ha mobil på akuttvdelingen ,alle måtte levere den inn. Så måtte en spørre på vaktrommet  om å få den utlevert vis en skulle ringe noen. Det er snart 20 år siden så jeg vet ikke om det fortsatt er sånn der. Grunnen til at ingen fikk ha mobil var at en del pasienter, spesielt de med mani, ringte og plaget familien, venner eller andre. 

Husker jeg syntes det var litt rart at vi alle skulle "straffes "for at noen ikke hadde godt av å ha telefon. Tungvint var det og.

Anonymkode: f1715...550

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Husker at det ikke var lov å ha mobil på akuttvdelingen ,alle måtte levere den inn. Så måtte en spørre på vaktrommet  om å få den utlevert vis en skulle ringe noen. Det er snart 20 år siden så jeg vet ikke om det fortsatt er sånn der. Grunnen til at ingen fikk ha mobil var at en del pasienter, spesielt de med mani, ringte og plaget familien, venner eller andre. 

Husker jeg syntes det var litt rart at vi alle skulle "straffes "for at noen ikke hadde godt av å ha telefon. Tungvint var det og.

Er nok ikke slik lenger nei. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei får ikke håpe det ,var ganske så dumt at familien ikke kunne ringe..

Ja det kan jeg skjønne. Nå i dag har vi rett til å ha kontakt med verden utenfor så lenge det ikke er til alvorlig skade. 

Noe helt annet er det å skrive under på en frivillig avtale i frivillig behandling slik det feks kan være i enkelte rusinstitusjoner.

Annonse

AnonymBruker
Glitter skrev (15 minutter siden):

Er nok ikke slik lenger nei. 

Det er dumt. Sosiale media burde vært forbudt, eventuelt bare lov å ringe.

Anonymkode: d7cf8...59f

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

De fleste håndterer sosiale media selv om de er innlagt. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal alle straffes fordi noen få holder på som i åpningsinnlegget?

Anonymkode: 68a9b...a2b

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal alle straffes fordi noen få holder på som i åpningsinnlegget?

Anonymkode: 68a9b...a2b

Det er bedre slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...