Gå til innhold

Merkelig legevaktslege

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Scenarioet er: Jeg blir brakt til legevakten av politiet, legevaktslegen spør meg ut om selvmordstanker og planer og sier "du har ansvar for ditt eget liv" og tilbyr meg en vival. Jeg sier at jeg egentlig ikke har noe uro, men likevel ber hun sykepleieren hente tabletten og de må se på at jeg tar den? Altså... er ikke det litt merkelig? For det første var jeg akutt suicidal og trengte egentlig innleggelse og for det andre blir jeg tilbudt en vival som jeg egentlig ikke trenger?

Anonymkode: 08733...c8e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467687-merkelig-legevaktslege/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (3 minutter siden):

Kanskje - ja. Men han la deg ikke inn, og du lever fortsatt 😀

Jeg ble kjørt til legevakten noen timer senere også og ble da innlagt (av en annen lege). Hvis ikke tror jeg ikke at jeg hadde levd nå.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg ble kjørt til legevakten noen timer senere også og ble da innlagt (av en annen lege). Hvis ikke tror jeg ikke at jeg hadde levd nå.

Men siden du ba om hjelp selv så ville du jo leve. 

Anonymkode: 8cc40...74c

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Men siden du ba om hjelp selv så ville du jo leve. 

Jeg var veldig ambivalent. Så jeg tror oppriktig at jeg ikke ville levd hadde det ikke vert for at jeg ble innlagt.

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg var veldig ambivalent. Så jeg tror oppriktig at jeg ikke ville levd hadde det ikke vert for at jeg ble innlagt.

Men som regel så blir man kastet ut dagen etter. Vil 1 dag/natt på psyk hjelpe deg? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Scenarioet er: Jeg blir brakt til legevakten av politiet, legevaktslegen spør meg ut om selvmordstanker og planer og sier "du har ansvar for ditt eget liv" og tilbyr meg en vival. Jeg sier at jeg egentlig ikke har noe uro, men likevel ber hun sykepleieren hente tabletten og de må se på at jeg tar den? Altså... er ikke det litt merkelig? For det første var jeg akutt suicidal og trengte egentlig innleggelse og for det andre blir jeg tilbudt en vival som jeg egentlig ikke trenger?

Det skjer dessverre mye rart på legevakta. 

Jeg vil tro du kunne takket nei til vivalen. 

AnonymBruker
aa-k-j skrev (20 minutter siden):

Rar lege ja. Opplevde en gang en lege på legevakten mente at løsningen på mine problemer var å få meg kjæreste og det var uten å spør hva jeg slet med 🙈 jeg var ikke der pga suicidalitet eller sånt, men likevel 🙄 

Det var virkelig merkelig ja. Var det noe av det første hen sa? Ser ikke for meg at kjæreste ville hjelpe på noen tilstander, verken psykisk eller fysisk.

AnonymBruker
cathlin skrev (20 minutter siden):

Det skjer dessverre mye rart på legevakta. 

Jeg vil tro du kunne takket nei til vivalen. 

Ja, hadde jeg vært mer bestemt hadde hun nok hørt etter. Men jeg sa at jeg ikke trengte det flere ganger, men det virket som hun hadde bestemt seg for at det ville være løsningen.

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det var virkelig merkelig ja. Var det noe av det første hen sa? Ser ikke for meg at kjæreste ville hjelpe på noen tilstander, verken psykisk eller fysisk.

Nei spurte først om jeg ville legges inn noe jeg verken var interessert i eller trengte 😅 og mente da at kjæreste var det beste for meg 🙈 men jeg fikk knapt si noe selv 🙄 den legen har fått kritikk for ting har jeg lest. 

AnonymBruker

Jeg syns jeg kom til en merkelig legevaktslege for 8 år siden. Jeg hadde aldri vært i psykiatrien før, var 45 år, hadde barn, var separert akkurat da den tiden, men var i jobb og levde et helt normalt liv. En kveld gjorde jeg noe rart. Jeg ble veldig redd da, og gikk ut av leiligheten. Barna mine skulle komme til meg den kvelden,  men jeg var ikke hjemme,  da jeg gikk ute uten noe mål, barna ble stående utenfor låst dør. Naboene ringte politiet   da jeg ikke kom hjem kl 23. Da jeg fikk kontakt med politiet,  kjørte de meg til legevakten. Jeg hadde ingen forklaring på hvorfor jeg ikke var hjemme da barna kom, men jeg hadde ikke vært på legevakten før, og legen min hadde ikke fått noen bekymringsmeldinger om meg. Allikevel sendte den legvaktslegen meg til et psykiatrisk sykehus. Det syns jeg var merkelig. Jeg hadde det ikke helt bra på den tiden, men jeg var ikke sånn syk. De trodde i lang tid at jeg var veldig syk. Så jeg ble flere ganger tvangsinnlagt og tvangsmedisinert. Det var til slutt en som sa at jeg var helt fin,  og trappet ned og avsluttet medisinene. I dag er jeg helt ute av psykiatrien og ferdig med medisiner.  Jeg mener selv at jeg den gangen hadde det veldig vanskelig,  men var ikke psykisk syk.

Anonymkode: e8ee7...0d8

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...