Gå til innhold

Når kontakter du behandler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Behandler jeg går til sier alltid at jeg må ringe om jeg trenger det, men når er det? Jeg tenker at om det varer i en eller to dager så er det sannsynligvis bare en normal svingning, men mye kan jo skje på så kort tid også om det viser seg å være depresjon eller hypomani?

Så når burde man ta kontakt?

Når bruker du kontakte behandler når du har en svingning? 

Anonymkode: 6788d...765

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467701-n%C3%A5r-kontakter-du-behandler/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Behandler jeg går til sier alltid at jeg må ringe om jeg trenger det, men når er det? Jeg tenker at om det varer i en eller to dager så er det sannsynligvis bare en normal svingning, men mye kan jo skje på så kort tid også om det viser seg å være depresjon eller hypomani?

Så når burde man ta kontakt?

Når bruker du kontakte behandler når du har en svingning? 

Anonymkode: 6788d...765

Jeg ser det an noen dager før jeg tar kontakt. 

Det varierer. Jeg har en avtale om å kunne ringe når jeg føler for det og ringer ikke bare om jeg er på vei inn I depresjon eller hypomani. Så min terskel for å ringe er lav. Jeg har ikke behandler på DPS da. Kun sengepost og har samtaler nesten ukentlig på tlf. 

Men etter et par-tre dager ville jeg ringt i hvert fall. Jeg er raskere på å ringe på vei opp enn ned. 

AnonymBruker

Om det viser seg å være en depresjon? Altså det er maaange som går i årevis med depresjoner. Du trenger ikke kontakte behandleren din tidligere enn avtalt bare fordi du merker du begynner å bli deprimert. Man må kunne tåle litt opp og nedturer i livet uten å ty til behandler hver gang. Går du ikke ukentlig dit? Antar din behandler også har mer en nok å gjøre og listene fulle fra før av. 

Anonymkode: 352a0...7ed

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om det viser seg å være en depresjon? Altså det er maaange som går i årevis med depresjoner. Du trenger ikke kontakte behandleren din tidligere enn avtalt bare fordi du merker du begynner å bli deprimert. Man må kunne tåle litt opp og nedturer i livet uten å ty til behandler hver gang. Går du ikke ukentlig dit? Antar din behandler også har mer en nok å gjøre og listene fulle fra før av. 

Hvis jeg blir deprimert, så skjer det fort og jeg blir raskt veldig dårlig hvis vi ikke tar noen grep. Derfor skal jeg ta kontakt raskt. Får depresjonen satt seg, så tar det betydelig lengre tid før jeg blir bedre. Tror nok ikke at jeg er den eneste som har det sånn.

Synes du viser lite innsikt.  Håper ingen hører på deg.

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har man bipolar lidelse feks så skal man være litt obs. Ting kan som sagt over gå fort. 

Har man avtale om å ringe så er det fordi man kan det. Min behandler har mange ganger sagt at jeg ikke må tenke på det for hun har jo sagt jeg kan ringe. Er ikke slik at alle pasientene på listen har ringeavtale og ringer henne ned. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...