Gå til innhold

Et det noen som eier forumet mer enn andre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har man ikke noe pent å si er det best å ikke si noenting.

--------

Ts: jeg tolker det dithen at du mener noen brukere tar stor plass. Og da tenker jeg at du mener brukere som er så pass redelige at de bruker nick. Det er ikke rart at vi som bruker nick blir mer synlige enn dere som ikke tør stå for det dere mener. 

Endret av Forumassistent
Sitat av slettet innhold fjernet

Annonse

Fru2020 skrev (18 minutter siden):

Har man ikke noe pent å si er det best å ikke si noenting.

--------

Ts: jeg tolker det dithen at du mener noen brukere tar stor plass. Og da tenker jeg at du mener brukere som er så pass redelige at de bruker nick. Det er ikke rart at vi som bruker nick blir mer synlige enn dere som ikke tør stå for det dere mener. 

Jeg har lyst til å påpeke at det er ikke noe uredelig i å skrive som anonym bruker. Så lenge dette er noe som eierne av forumet aksepterer, så synes jeg det er unødvendig å kritisere de som ikke ønsker å bruke nick. Det må være innholdet i det folk skriver, som evt. kan gi grunnlag for å kritisere, ikke signaturen. 

frosken skrev (Akkurat nå):

Jeg har lyst til å påpeke at det er ikke noe uredelig i å skrive som anonym bruker. Så lenge dette er noe som eierne av forumet aksepterer, så synes jeg det er unødvendig å kritisere de som ikke ønsker å bruke nick. Det må være innholdet i det folk skriver, som evt. kan gi grunnlag for å kritisere, ikke signaturen. 

Det har du forsåvidt rett i. Det er mange som gir gode råd og gode tilbakemeldinger. 

Det er lov på forumet. Jeg synes likevel det er litt trist at så mange konsekvent bruker den muligheten. Det tar vekk muligheten til å gi dem mer personlige tilbakemeldinger og kunne fungere som heiagjeng over tid.

Fru2020 skrev (10 minutter siden):

Det har du forsåvidt rett i. Det er mange som gir gode råd og gode tilbakemeldinger. 

Det er lov på forumet. Jeg synes likevel det er litt trist at så mange konsekvent bruker den muligheten. Det tar vekk muligheten til å gi dem mer personlige tilbakemeldinger og kunne fungere som heiagjeng over tid.

Jeg tror også det er morsomst å delta her dersom man bruker nick, - men det er noe helt annet enn at det er noe uredelig ved å la være. Og ikke alle ønsker heiagjeng:-)

frosken skrev (9 timer siden):

Jeg synes det er innafor å kritisere folk for å bruke anonymfunksjonen når de gjør det for å gjemme seg slik at de kan gå mot enkeltbrukere. Det er skikkelig feigt og nedrig, og bør kritiseres når det skjer.

Endret av Vhanja
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er innafor å kritisere folk for å bruke anonymfunksjonen når de gjør det for å gjemme seg slik at de kan spy edder og galle mot enkeltbrukere. Det er ekstremt feigt og lavmål og bør kritiseres når det skjer.

Ja, men da er det innholdet i det de skriver som er kritikkverdig. Å være kjip mot andre er kritikkverdig, med og uten nick.

Jeg synes det har blitt for mye kritikk av folk som ikke bruker nick - og mener dette bidrar negativt for forumet. 

frosken skrev (4 minutter siden):

Ja, men da er det innholdet i det de skriver som er kritikkverdig. Å være kjip mot andre er kritikkverdig, med og uten nick.

Jeg synes det har blitt for mye kritikk av folk som ikke bruker nick - og mener dette bidrar negativt for forumet. 

Jeg synes faktisk det er verre når det gjøres som AB, jeg kjenner jeg blir provosert av en slik feighet. Hvis man gjør det under nick så står man i hvert fall for det man skriver.

Vhanja skrev (21 minutter siden):

Jeg synes faktisk det er verre når det gjøres som AB, jeg kjenner jeg blir provosert av en slik feighet. Hvis man gjør det under nick så står man i hvert fall for det man skriver.

Er enig i det. Tror mange hadde latt være å si en hel del hadde de ikke kunnet huke av for anonym bruker. Jeg har ikke noe imot bruk av AB, men slik jeg ser det kan funksjonen misbrukes. Det er jo flere som opplever å bli gått litt etter og det er jo utelukkende AB-brukere. I alle fall for det meste. 

Endret av Glitter

Annonse

Jeg synes det er helt greit å skrive som anonym når en bruker forumet slik det skal brukes. Så får det være brukerens problem at en sannsynligvis får dårligere svar ved at andre ikke kan se helheten i flere innlegg.

Når en derimot gjemmer seg bak AB for å kritisere eller endog hetse andre brukere, er jeg helt enig med @Vhanja. Det er feigt og nedrig.

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er helt greit å skrive som anonym når en bruker forumet slik det skal brukes. Så får det være brukerens problem at en sannsynligvis får dårligere svar ved at andre ikke kan se helheten i flere innlegg.

Når en derimot gjemmer seg bak AB for å kritisere eller endog hetse andre brukere, er jeg helt enig med @Vhanja. Det er feigt og nedrig.

Mange ganger er det en fordel at man ikke kjenner historien, for da blir man lett dømt og får andre svar enn tråden handler om. 

Anonymkode: 21788...4ce

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De som skriver med nic kan også skrive som  anonym,  så det kan like gjerne være noen av de som til vanlig skriver med nic som velger anonym knappen vis de vil skrive noe nedlatende til andre. 

Anonymkode: 7c6f7...585

Hent klart. "Anonym bruker" er ingen homogen gruppe, og er ikke ensbetydende med drittslengende brukere. Alle med nick kan skrive som anonym, og alle som skriver anonymt kan også skrive med nick. Derfor er det vanskelig å vite hvem "synderen/synderne" er. Det kan være hvem som helst, også de som for det meste bruker nick og fremstår som "snille". Nickbrukere trenger ikke å være mer uskyldige enn anonyme. 

Derfor enig med frosken. Det er innholdet i innleggene som skrives som er viktig, ikke hvorvidt man skriver anonymt eller med nick. Uansett bør man rapportere når noe er ufint. 

Vendi skrev (5 minutter siden):

Hent klart. "Anonym bruker" er ingen homogen gruppe, og er ikke ensbetydende med drittslengende brukere. Alle med nick kan skrive som anonym, og alle som skriver anonymt kan også skrive med nick. Derfor er det vanskelig å vite hvem "synderen/synderne" er. Det kan være hvem som helst, også de som for det meste bruker nick og fremstår som "snille". Nickbrukere trenger ikke å være mer uskyldige enn anonyme. 

Derfor enig med frosken. Det er innholdet i innleggene som skrives som er viktig, ikke hvorvidt man skriver anonymt eller med nick. Uansett bør man rapportere når noe er ufint. 

Jeg synes akkurat det er utrygt. At noen kan framstå greie med nick, men så kan man ikke vite om sannheten er en annen. Falskhet blir det vel da? 

Et tenkt eksempel: man bruker av sin tid til å støtte/gi råd til en bruker og brukeren er alltid hyggelig og snill. Men bak fasaden er denne brukeren skikkelig stygg mot en når den huker av for anonym bruker. Det synes i hvert fall jeg er litt ubehagelig å tenke på. Men det er jo et forum og sånn er det vel bare. 

Glitter skrev (15 minutter siden):

Jeg synes akkurat det er utrygt. At noen kan framstå greie med nick, men så kan man ikke vite om sannheten er en annen. Falskhet blir det vel da? 

Et tenkt eksempel: man bruker av sin tid til å støtte/gi råd til en bruker og brukeren er alltid hyggelig og snill. Men bak fasaden er denne brukeren skikkelig stygg mot en når den huker av for anonym bruker. Det synes i hvert fall jeg er litt ubehagelig å tenke på. Men det er jo et forum og sånn er det vel bare. 

Nå har en ikke lov til å bruke nick og AnonymBruker om hverandre i samme tråd da. Hvis jeg har forstått det rett

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...