Gå til innhold

Et det noen som eier forumet mer enn andre?

Anbefalte innlegg

Ikkeanonymnok
emilie321 skrev (Akkurat nå):

Nå har en ikke lov til å bruke nick og AnonymBruker om hverandre i samme tråd da. Hvis jeg har forstått det rett

Hvor står den regelen? Det skjer da stadig vekk at ts er anonym men kommenterer ved en feil med nick i samme tråd.

Fortsetter under...

Gjest Vendi
frosken skrev (På 25.7.2022 den 22.16):

Jeg tror også det er morsomst å delta her dersom man bruker nick, - men det er noe helt annet enn at det er noe uredelig ved å la være. Og ikke alle ønsker heiagjeng:-)

Og ikke alle ønsker å f.eks å få diagnoser og symptomer hengende ved nicket. Noen (mange?) synes det er ukomfortabelt å skrive med nick når en skal fortelle/spørre om ting rundt symptomer, problemer, diagnoser og medisiner. Noen er rett og slett mer private enn andre, og ønsker ikke at nicket sitt skal forbindes med slike ting. Så det er bra at det finnes en anonymfunksjon, ingenting er uredelig ved det bare man oppfører seg. Og nickbrukere er ikke nødvendigvis mer redelige som personer selv om de utelukkende skulle skrive med nick om alt mulig. 

Vendi skrev (6 minutter siden):

Og ikke alle ønsker å f.eks å få diagnoser og symptomer hengende ved nicket. Noen (mange?) synes det er ukomfortabelt å skrive med nick når en skal fortelle/spørre om ting rundt symptomer, problemer, diagnoser og medisiner. Noen er rett og slett mer private enn andre, og ønsker ikke at nicket sitt skal forbindes med slike ting. Så det er bra at det finnes en anonymfunksjon, ingenting er uredelig ved det bare man oppfører seg. Og nickbrukere er ikke nødvendigvis mer redelige som personer selv om de utelukkende skulle skrive med nick om alt mulig. 

Her synes jeg du trekker frem mange viktige momenter. Det kan være mange fordeler ved å unngå at andre brukere primært forbinder diagnoser ved ens nick, dersom man ønsker å delta i ulike typer diskusjoner på forumet. Og grensen fra hva man opplever som for privat til å dele med nick, vil være ulik - noe som bør respekteres. 

Og selvfølgelig er alle enige i at det å skjule seg bak et nick primært for å drive med drittkasting, ikke er ok. I det siste synes jeg imidlertid at også helt greie motforestillinger, har blitt omtalt som drittkasting. 

Endret av frosken
Vendi skrev (22 minutter siden):

Jeg synes som sagt det er en helt grei funksjon bare den ikke misbrukes. 

Annonse

Jeg har heller ingenting i mot AB-funksjonen i seg selv. Spesielt på et forum som dette synes jeg det er veldig bra at man har den muligheten. 

Men jeg er motstander av at man kritiserer en enkeltperson (trenger ikke være hets eller drittkasting) under AB. Hvis man skal kritisere noen, så bør man virkelig ha baller nok til å stå for det under nick. Hvis ikke kan man la være.

Det er noe annet hvis den man kritiserer også er AB, da er det like for like. Men hvis noen er åpen og sårbar nok til å skrive om sine utfordringer under nick, så synes jeg det er forkastelig å kritisere dem tilbake under AB.

Gjest Vendi
Vhanja skrev (23 minutter siden):

Jeg har heller ingenting i mot AB-funksjonen i seg selv. Spesielt på et forum som dette synes jeg det er veldig bra at man har den muligheten. 

Men jeg er motstander av at man kritiserer en enkeltperson (trenger ikke være hets eller drittkasting) under AB. Hvis man skal kritisere noen, så bør man virkelig ha baller nok til å stå for det under nick. Hvis ikke kan man la være.

Det er noe annet hvis den man kritiserer også er AB, da er det like for like. Men hvis noen er åpen og sårbar nok til å skrive om sine utfordringer under nick, så synes jeg det er forkastelig å kritisere dem tilbake under AB.

Så lenge kritikken er konstruktiv ser jeg ikke noen problemer ved å komme med den som AB. Kritikk trenger jo ikke å være ondskapsfull slik noen later til å tro, men kan i stedet være velgjennomtenkt og godt ment. Sunne motforestillinger behøver heller ikke å være kritikk, selv om det har en tendens til å bli oppfattet sånn. Man kan komme med gode tilbakemeldinger som AB, noe jeg faktisk har sett mye av her. Det kan være nyttig å få motforestillinger på ting, og som sagt synes jeg ikke det bør spille noen rolle om det er en AB som kommer med det så lenge det er konstruktivt. Det er det ufine vi "alle" ønsker å få bukt med. 

Vendi skrev (47 minutter siden):

Så lenge kritikken er konstruktiv ser jeg ikke noen problemer ved å komme med den som AB. Kritikk trenger jo ikke å være ondskapsfull slik noen later til å tro, men kan i stedet være velgjennomtenkt og godt ment. Sunne motforestillinger behøver heller ikke å være kritikk, selv om det har en tendens til å bli oppfattet sånn. Man kan komme med gode tilbakemeldinger som AB, noe jeg faktisk har sett mye av her. Det kan være nyttig å få motforestillinger på ting, og som sagt synes jeg ikke det bør spille noen rolle om det er en AB som kommer med det så lenge det er konstruktivt. Det er det ufine vi "alle" ønsker å få bukt med. 

Enig! 

frosken skrev (4 timer siden):

I det siste synes jeg imidlertid at også helt greie motforestillinger, har blitt omtalt som drittkasting. 

Det har jeg også lagt merke til. Man skal jo ikke alltid ha det samme synet på ting. Jeg pleier å synes det er interessant og få andres synspunkter som utfordrer mine egne tanker. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...