Gå til innhold

Er det meningen at Lamictal og Zyprexa skal taes opp i munnens slimhinner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har svelget både Lamictal og zyprexa. Det går helt fint. :)

edit: Tror ikke den zyprexaen jeg tok var i smelteform forresten. Du kan vel uansett bare svelge den, eller be om å få vanlig tablett.

Endret av Glitter
AnonymBruker
Glitter skrev (24 minutter siden):

Jeg har svelget både Lamictal og zyprexa. Det går helt fint. :)

edit: Tror ikke den zyprexaen jeg tok var i smelteform forresten. Du kan vel uansett bare svelge den, eller be om å få vanlig tablett.

Fikk noen som smeltet umiddelbart i munnen. Men har også hatt noen jeg kunne tygge, så lurer litt på årsaken til det. Trodde alt ble tatt opp i magen og tarmene.

Anonymkode: 38cf9...dc8

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fikk noen som smeltet umiddelbart i munnen. Men har også hatt noen jeg kunne tygge, så lurer litt på årsaken til det. Trodde alt ble tatt opp i magen og tarmene.

Anonymkode: 38cf9...dc8

Medisiner kan fint tas opp i slimhinnen også, men noe av det ender man med å svelge uansett. 

Snus feks. Der tas nikotin opp i slimhinnen og i blodbanen. 

Tar man zyprexa for angst og tankekjør så er sikkert smeltetablett ganske greit for det skal virke raskere. 

Endret av Glitter

Annonse

Zyprexa finnes både i vanlig tablettform og som smeltetablett (Velotab).   De virker identisk, og det skjer ikke noe negativt om en svelger smeltetabletten.

Det er to årsaker til at en velger Velotab: 1. Pasienten har vansker med å svelge tabletter. 2. Noen pasienter prøver å unndra seg medisinering ved å gjemme vanlige tabletter i munnen for så å spytte dem ut når personalet ikke lenger observerer dem. Dette unngår en ved å bruke Velotab.

kupton skrev (3 minutter siden):

Zyprexa finnes både i vanlig tablettform og som smeltetablett (Velotab).   De virker identisk, og det skjer ikke noe negativt om en svelger smeltetabletten.

Det er to årsaker til at en velger Velotab: 1. Pasienten har vansker med å svelge tabletter. 2. Noen pasienter prøver å unndra seg medisinering ved å gjemme vanlige tabletter i munnen for så å spytte dem ut når personalet ikke lenger observerer dem. Dette unngår en ved å bruke Velotab.

Jeg ble bedt om å ta en vival i underleppen en gang av en overlege under et slags sterkt angstanfall. Hun sa det virker raskere da. Smakte ikke godt akkurat. Men stemmer det, at det blir raskere virkning når det tas opp der? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...