Gå til innhold

Angrer så sykt på det jeg gjorde i mani, kan jeg ta det opp med behandler på en kryptisk måte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg angrer så sykt sykt på noe jeg gjorde i mani. Det er vel 5 år siden eller noe sånt nå. Likevel angrer jeg like mye og tenker fortsatt på det i perioder. Det kommer bare opp i tankene og jeg klarer ikke få det vekk. Angeren er så utrolig sterk og jeg skammer meg i tillegg veldig. 

Jeg har vurdert å ta det opp med behandler, men kan jeg si det at jeg angrer uten å si hva det gjelder? Eller blir det bare tull og en lite produktiv samtale? 

Anonymkode: 66aa8...08d

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg angrer så sykt sykt på noe jeg gjorde i mani. Det er vel 5 år siden eller noe sånt nå. Likevel angrer jeg like mye og tenker fortsatt på det i perioder. Det kommer bare opp i tankene og jeg klarer ikke få det vekk. Angeren er så utrolig sterk og jeg skammer meg i tillegg veldig. 

Jeg har vurdert å ta det opp med behandler, men kan jeg si det at jeg angrer uten å si hva det gjelder? Eller blir det bare tull og en lite produktiv samtale? 

du bør absolutt ta det opp, og si konkret hva det gjelder. Det er sikkert pinlig for deg men ikke for din behandler (hørt ALT før)

Anonymkode: 2e420...0b2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kan det hjelpe at du prøver å overbevise deg selv om at du var syk da du gjorde det? Svare enhver skamtanke med "Ja, men jeg var syk" og så prøve å ikke tenke noe mer på det? 

Jeg tror som ab over meg også at det er lurt at du tar det opp med behandleren din, men jeg tenker at du nødvendigvis ikke trenger å gå i detaljer på hva det dreier seg om. Vedkommende vil nok uansett respondere på en måte som gjør at du lettere kan akseptere at det ble gjort i en sykdomsperiode.  

Anonymkode: 1bf70...031

Jeg ville forsøkt å ta det opp og si hva som skjedde også. 

Jeg gjorde også noe skikkelig dumt i sykdom for 5 år siden. Helt katastrofalt faktisk. Men hos meg ble det automatisk et tema etter bare en måned eller noe fordi jeg ble siktet for det. Uansett er det skikkelig skamfullt for meg og jeg har mange ganger hatt behov for å snakke om det. I tillegg ble jeg jo vurdert av rettspsykiater så jeg har prøvd å tilgi meg selv, men det er ordentlig vanskelig. 

Men det å ha noen å snakke om det med har hjulpet. Å se at jeg ikke blir sett på som et fælt menneske. Har jo aldri gjort noe lignende før eller etter, så det var jo sykdom. 

Men som du sier er det vanskelig å glemme. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...