AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 Jeg har hatt generell angst og panikkangst siden førskolealder. Nå er jeg godt over 40 og har vært gjennom utrolig mye langvarig behandling. Har blitt noe bedre men angsten er der fremdeles. Er ufør pga angsten. Har fått en ny fastlege som er utrolig streng på benzo til tross for at jeg ikke tar mye av det og aldri daglig. Jeg har multidose som jeg får utlevert gjennom hjemmesykepleien en gang i uka. Jeg har tidligere hatt et overforbruk av benzo. Jeg fungerer fint på litt sobril og det er lenge siden jeg brukte for mye. Jeg ønsker hjemmesykepleien selv for regelmessighet og kontroll. Nå vurderer jeg å bytte til lege som ikke er fullt så streng på benzo, siden det er fare for at de vil ta fra meg den. Jeg vil selvsagt ikke inn i noe overforbruk igjen så første timen der skal jeg ta opp at jeg har hjemmesykepleien for kontroll. Og at alle resepter skal gå til dem. Er det da noe i veien for å bytte lege? Anonymkode: 8c036...4ae 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467742-b%C3%B8r-jeg-bytte-lege/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
aa-k-j Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har hatt generell angst og panikkangst siden førskolealder. Nå er jeg godt over 40 og har vært gjennom utrolig mye langvarig behandling. Har blitt noe bedre men angsten er der fremdeles. Er ufør pga angsten. Har fått en ny fastlege som er utrolig streng på benzo til tross for at jeg ikke tar mye av det og aldri daglig. Jeg har multidose som jeg får utlevert gjennom hjemmesykepleien en gang i uka. Jeg har tidligere hatt et overforbruk av benzo. Jeg fungerer fint på litt sobril og det er lenge siden jeg brukte for mye. Jeg ønsker hjemmesykepleien selv for regelmessighet og kontroll. Nå vurderer jeg å bytte til lege som ikke er fullt så streng på benzo, siden det er fare for at de vil ta fra meg den. Jeg vil selvsagt ikke inn i noe overforbruk igjen så første timen der skal jeg ta opp at jeg har hjemmesykepleien for kontroll. Og at alle resepter skal gå til dem. Er det da noe i veien for å bytte lege? Anonymkode: 8c036...4ae Det finnes medisiner som hjelper mot angst som ikke er benzo. Men for å svare på spørsmålet ditt så er det du som bestemmer om det er rett for deg å bytte lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467742-b%C3%B8r-jeg-bytte-lege/#findComment-4104142 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 28. juli 2022 Del Skrevet 28. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt generell angst og panikkangst siden førskolealder. Nå er jeg godt over 40 og har vært gjennom utrolig mye langvarig behandling. Har blitt noe bedre men angsten er der fremdeles. Er ufør pga angsten. Har fått en ny fastlege som er utrolig streng på benzo til tross for at jeg ikke tar mye av det og aldri daglig. Jeg har multidose som jeg får utlevert gjennom hjemmesykepleien en gang i uka. Jeg har tidligere hatt et overforbruk av benzo. Jeg fungerer fint på litt sobril og det er lenge siden jeg brukte for mye. Jeg ønsker hjemmesykepleien selv for regelmessighet og kontroll. Nå vurderer jeg å bytte til lege som ikke er fullt så streng på benzo, siden det er fare for at de vil ta fra meg den. Jeg vil selvsagt ikke inn i noe overforbruk igjen så første timen der skal jeg ta opp at jeg har hjemmesykepleien for kontroll. Og at alle resepter skal gå til dem. Er det da noe i veien for å bytte lege? Anonymkode: 8c036...4ae Alle de unge legene er skeptisk til benzo, de har vel fått det inn med tskje.... Endret 28. juli 2022 av stjernestøv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/467742-b%C3%B8r-jeg-bytte-lege/#findComment-4104153 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.