Gå til innhold

Kan jeg ha stor sansynlighet ha blitt smittet?


Blomsterfluen

Anbefalte innlegg

Blomsterfluen

Hei. Jeg var og ble massert på ryggen av et personal, og jeg viste henne noen videoer på tven min i går, og hun ble syk i dag med covid og hun var inne hos meg i dag ei stund også og gjorde noe ryddegreier og pratet litt. Dette var før hun testet seg i dag, og så måtte hun hjem og så måtte en vikar komme. Det rare er at jeg spurte henne i går om hun har hatt covid noen gang, og da svarte hun "nei" og så fikk hun det jaggumeg i dag.. men er det sån at jeg har stor sansynlighet for at jeg kan ha bli smitta da, siden hun var inne hos meg både i går, og i dag, selvom heg ikke klemte henne? Eller må man klemme og eller kysse smittede, for selv å risikere å bli smitta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Blomsterfluen skrev (Akkurat nå):

Hei. Jeg var og ble massert på ryggen av et personal, og jeg viste henne noen videoer på tven min i går, og hun ble syk i dag med covid og hun var inne hos meg i dag ei stund også og gjorde noe ryddegreier og pratet litt. Dette var før hun testet seg i dag, og så måtte hun hjem og så måtte en vikar komme. Det rare er at jeg spurte henne i går om hun har hatt covid noen gang, og da svarte hun "nei" og så fikk hun det jaggumeg i dag.. men er det sån at jeg har stor sansynlighet for at jeg kan ha bli smitta da, siden hun var inne hos meg både i går, og i dag, selvom heg ikke klemte henne? Eller må man klemme og eller kysse smittede, for selv å risikere å bli smitta?

Ja, det er stor sannsynlighet for at du har blitt smittet. 

Anonymkode: a3dac...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ja, det er stor sannsynlighet for at du har blitt smittet. 

Anonymkode: a3dac...fb9

Ok. Det er bra, da får jeg naturlig imunitet siden jeg ikke er vaksinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blomsterfluen skrev (7 minutter siden):

Ok. Det er bra, da får jeg naturlig imunitet siden jeg ikke er vaksinert.

Hvorfor er du ikke vaksinert?

Anonymkode: a3dac...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvorfor er du ikke vaksinert?

Anonymkode: a3dac...fb9

Fordi jeg er livredd eksperimentelle nye vaksiner. Jeg har aldri tatt influensavaksine heller. Kun de barnevaksinene, og i 2017 booster av poleo og stivkrampe vaksine og da holdt jeg på å svime av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stor sannsynlighet for at du er smittet, men etter min erfaring er det også fullt mulig at du ikke er smittet.

Tilfeldighetene rår.

Vaksinen er frivillig, men jeg håper du velger å ta den. Korona er som regel en ganske mildt for oss med flere vaksiner, men en ganske stygg sykdom for uvaksinerte.

Jeg forstår at du kan tenke at det er risikabelt å ta en vaksine, men du tar en risiko ved å ikke vaksinere deg også. Covid-19 har sannsynligvis oppstått naturlig, men naturlig er ikke det samme som ufarlig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen
Grendel skrev (7 minutter siden):

Det er stor sannsynlighet for at du er smittet, men etter min erfaring er det også fullt mulig at du ikke er smittet.

Tilfeldighetene rår.

Vaksinen er frivillig, men jeg håper du velger å ta den. Korona er som regel en ganske mildt for oss med flere vaksiner, men en ganske stygg sykdom for uvaksinerte.

Jeg forstår at du kan tenke at det er risikabelt å ta en vaksine, men du tar en risiko ved å ikke vaksinere deg også. Covid-19 har sannsynligvis oppstått naturlig, men naturlig er ikke det samme som ufarlig.

 

Ok. Men er det ikke sån at omicron er mye mildere enn delta-en, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen skrev (1 time siden):

Ok. Det er bra, da får jeg naturlig imunitet siden jeg ikke er vaksinert.

Jeg vet flere som har hatt covid to ganger. Det kommer hele tiden nye varianter, så det er ikke sikkert du blir immun. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen skrev (1 time siden):

Men er det ikke sån at omicron er mye mildere enn delta-en, da?

Det er mange eksempler på alle varianter, både mht. smitte eller ikke og alvorlighetsgrad av sykdommen. 

Jeg satt i flere timer tett innpå en som var smittet med delta før jul, uten å bli smittet selv. Da hadde jeg tatt én vaksine. En god stund etter tredje dose ble jeg smitttet selv (vet ikke hvordan eller hvilken variant), men fikk bare en lett forkjølelse. Andre med samme vaksinestatus som fikk det omtrent samtidig, ble mye sykere.

Det finnes mange eksempler på folk som "burde" ha blitt smittet, men som har unngått det - og mange som har blitt smittet på "uforklarlig" vis.

Blomsterfluen skrev (1 time siden):

Fordi jeg er livredd eksperimentelle nye vaksiner.

Nå er det satt så mange milliarder doser at vaksinen ikke er "eksperimentell" lenger. Ta den, så blir sykdommen sannsynligvis mildere hvis du blir smittet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen skrev (20 timer siden):

Fordi jeg er livredd eksperimentelle nye vaksiner. Jeg har aldri tatt influensavaksine heller. Kun de barnevaksinene, og i 2017 booster av poleo og stivkrampe vaksine og da holdt jeg på å svime av.

Svime av er ikke unormal reaksjon når man blir stikket i av noe da...  Dagsformen har også mye og si i gjerning øyeblikket både psykisk og fysisk hvordan man reagerer...  Så trenger ikke være vaksine stoffet som har skylden, men klart at det klarer man jo ikke skille mellom da... 

Omikron viruset er så smittsom at er stor mulighet for at du kan ha blitt smittet og blir litt syk...

Endret av Pils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (På 29.7.2022 den 19.02):

Det er stor sannsynlighet for at du er smittet, men etter min erfaring er det også fullt mulig at du ikke er smittet.

Tilfeldighetene rår.

Vaksinen er frivillig, men jeg håper du velger å ta den. Korona er som regel en ganske mildt for oss med flere vaksiner, men en ganske stygg sykdom for uvaksinerte.

Jeg forstår at du kan tenke at det er risikabelt å ta en vaksine, men du tar en risiko ved å ikke vaksinere deg også. Covid-19 har sannsynligvis oppstått naturlig, men naturlig er ikke det samme som ufarlig.

 

Vei, jeg synes det var en ganske stygg sykdom etter 3 vaksiner også jeg. 

Og nå sitter jeg her med dundrende hodepine og lurer på om jeg har fått covid for andre gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
laban skrev (På 29.7.2022 den 20.36):

Det er mange eksempler på alle varianter, både mht. smitte eller ikke og alvorlighetsgrad av sykdommen. 

Jeg satt i flere timer tett innpå en som var smittet med delta før jul, uten å bli smittet selv. Da hadde jeg tatt én vaksine. En god stund etter tredje dose ble jeg smitttet selv (vet ikke hvordan eller hvilken variant), men fikk bare en lett forkjølelse. Andre med samme vaksinestatus som fikk det omtrent samtidig, ble mye sykere.

Det finnes mange eksempler på folk som "burde" ha blitt smittet, men som har unngått det - og mange som har blitt smittet på "uforklarlig" vis.

Nå er det satt så mange milliarder doser at vaksinen ikke er "eksperimentell" lenger. Ta den, så blir sykdommen sannsynligvis mildere hvis du blir smittet!

Ok. Men testen viste negativ i går og i dag. Kan det alikevel være jeg blir syk om et par dager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen skrev (6 minutter siden):

Ok. Men testen viste negativ i går og i dag. Kan det alikevel være jeg blir syk om et par dager?

Ja, det kan du, det kan ta tid før sykdommen slår ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen skrev (3 timer siden):

Ok. Men testen viste negativ i går og i dag. Kan det alikevel være jeg blir syk om et par dager?

Ja, det kan ta litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (11 timer siden):

Vei, jeg synes det var en ganske stygg sykdom etter 3 vaksiner også jeg. 

Og nå sitter jeg her med dundrende hodepine og lurer på om jeg har fått covid for andre gang. 

God bedring! Det er ikke moro å få covid, men det var jo en helt annen pandemi før folk var vaksinert. Du husker vel nyhetene fra Milano, Bergamo etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
laban skrev (11 timer siden):

Ja, det kan ta litt tid.

Hvor lamg tid tar det vanligvis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
laban skrev (25 minutter siden):

Ok. En jeg pratet med i dag fortalte meg at hun ble sansynligvis smitta med omikron på jobben og at hun ble syk dagen etter hun ble smitta. Går det egentlig an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen skrev (1 time siden):

En jeg pratet med i dag fortalte meg at hun ble sannsynligvis smitta med omikron på jobben og at hun ble syk dagen etter hun ble smitta. Går det egentlig an?

Hvis det først er smitte på en arbeidsplass, er det ikke så lett å ha full oversikt over hvem som smitter hvem i hvilken rekkefølge. Dessuten er smitten mange andre steder også, til samme tid. Vanligvis vil det nok gå litt mer enn et døgn før man merker symptomer, men jeg synes egentlig ikke det er noe stort poeng.

Jeg aner ikke hvem jeg ble smittet av. Men mannen min fikk det trolig av meg, siden det vi fikk det med 4 -5 dagers mellomrom. Hadde vi fått det samtidig eller med én dags mellomrom, hadde jeg nok trodd at vi hadde blitt smittet (omtrent) på likt, men ikke nødvendigvis av samme person. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Grendel skrev (10 timer siden):

God bedring! Det er ikke moro å få covid, men det var jo en helt annen pandemi før folk var vaksinert. Du husker vel nyhetene fra Milano, Bergamo etc?

Jada, er ikke i tvil om at vaksinen fungere på alfa og deltavarianten. 

Takk, jeg fikk ikke covid. Hodepinen i går var høyst sannsynlig bare væskemangel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...