Gå til innhold

Nevnte for legen på nytt om kronisk OCD,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg nevnte det på nytt, men legen ignorerte det. Føler meg så dum som i det hele tatt nevnte om kroniske ocd symptomene mine. Jeg har ikke fått diagnosen OCD,  men jeg vet at jeg har tydelige symptomer på det. 

Skal jeg føle meg dum nå? 

Anonymkode: f24fb...61b

Fortsetter under...

Det er jo mange angstlidelser som kjennetegnes av ubehagelige tanker og en del av symptomene glir litt over i hverandre. Jeg tror faktisk ikke det går an å ha en angstlidelse uten å ha ubehagelige tanker og vektlegge dem alt for mye. 

Heldigvis trenger man ikke å bli kvitt ubehagelige tanker for å bli frisk, uavhengig av om det er tvangslidelse eller andre angstlidelser. Jeg har trolig tusen ubehagelige tanker i døgnet og lever helt fint med det nå. Det man må ta et oppgjør med er sin holdning til de ubehagelige tankene. Om man bare lar de være der og ikke lar de påvirke deg, gjør det ingenting om man har dem.

AnonymBruker
ISW skrev (10 timer siden):

Det er jo mange angstlidelser som kjennetegnes av ubehagelige tanker og en del av symptomene glir litt over i hverandre. Jeg tror faktisk ikke det går an å ha en angstlidelse uten å ha ubehagelige tanker og vektlegge dem alt for mye. 

Heldigvis trenger man ikke å bli kvitt ubehagelige tanker for å bli frisk, uavhengig av om det er tvangslidelse eller andre angstlidelser. Jeg har trolig tusen ubehagelige tanker i døgnet og lever helt fint med det nå. Det man må ta et oppgjør med er sin holdning til de ubehagelige tankene. Om man bare lar de være der og ikke lar de påvirke deg, gjør det ingenting om man har dem.

Jeg vet ikke. Jeg vet bare at tankene flyter, og det blir mye,  og at jeg driver med ritualer for å unngå å bli redd osv. Er ganske plagsomt,  men føler at det var kanskje dumt å nevne det for legen. Han ignorerte det som jeg sa. 

Anonymkode: f24fb...61b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...