Gå til innhold

Hva slags spørreskjemaer for å utrede psykose er vanlig?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kupton skrev (16 minutter siden):

Mini er mest vanlig. Scid-1 er mer omfattende, men bedre. PANSS brukes til å skåre alvorlighet når psykose er fastslått. 

Jeg ble utredet med kun PANSS da jeg fikk Schizofreni-diagnose. Men da hadde jeg allerede vært innlagt flere ganger med psykose, kan det være derfor? 

AnonymBruker
Cesium skrev (4 timer siden):

PANSS 

Kan jeg spørre føler du selv at du er enig i schizofrenidiagnosen du har? 

Håper ikke dette blir oppfatter negativt for grunnen til at jeg spør er fordi for å være helt ærlig så er jeg selv enig i min schizofrenidiagnose, men virker nesten som at det er standard at alle med den diagnosen er uenige i at de har den diagnosen hvis du skjønner så bare lurte

Anonymkode: 2f75b...71e

Annonse

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Kan jeg spørre føler du selv at du er enig i schizofrenidiagnosen du har? 

Håper ikke dette blir oppfatter negativt for grunnen til at jeg spør er fordi for å være helt ærlig så er jeg selv enig i min schizofrenidiagnose, men virker nesten som at det er standard at alle med den diagnosen er uenige i at de har den diagnosen hvis du skjønner så bare lurte

Anonymkode: 2f75b...71e

Jeg slet i begynnelsen med å akseptere diagnosen, spesielt det første året. Men etterhvert som jeg har lært mer om schizofreni og også fått bedre innsikt i egne utfordringer, så har jeg tenkt mer og mer at det nok stemmer hos meg. Jeg husker i begynnelsen at jeg tenkte at folk med den sykdommen fremstår på en viss måte. «Og sånn er jo ikke jeg». Men nå skjønner jeg at man kan ha et veldig ulikt sykdomsbilde selv med samme diagnose og at jeg kan ha paranoid schizofreni selv om jeg ikke gjemmer meg i en søppeldunk

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...