Gå til innhold

Hvorfor må sykdom finnes?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Everybody skrev (Akkurat nå):

Er det ikke urettferdig hvis Breivik havner i paradis? Vil folk der ta han godt i mot? Hvis alle havner i paradis kan man gjøre hva man vil og allikevel havne der?

Nei, det er ikke sånn det fungerer. I følge kristen tro havner man i himmelen hvis man tror på Jesus og har bedt Jesus om tilgivelse for sine synder mens man lever her på jorden. Helt ufortjent og av bare nåde. De som ikke bryr seg om Jesus mens de lever her på jorden blir ikke tvunget til å tilbringe tid med ham i himmelen. De går et annet sted.

Anonymkode: a3413...81a

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er ikke sånn det fungerer. I følge kristen tro havner man i himmelen hvis man tror på Jesus og har bedt Jesus om tilgivelse for sine synder mens man lever her på jorden. Helt ufortjent og av bare nåde. De som ikke bryr seg om Jesus mens de lever her på jorden blir ikke tvunget til å tilbringe tid med ham i himmelen. De går et annet sted.

Helvetet finnes ikke: 

https://www.nrk.no/trondelag/kompass_-finnes-helvete_-biskop-herborg-finnset-snakker-om-forestillingen-som-et-utdatert-begrep-1.15689786

Anonymkode: a0fdb...ee4

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor skrev jeg at helvete finnes? Jeg sier bare (hvis sjelen lever evig) at man ikke tvinges til å tilbringe evigheten med Gud hvis man ikke ville ha noe med ham å gjøre mens de levde på jorda. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvor skrev jeg at helvete finnes? Jeg sier bare (hvis sjelen lever evig) at man ikke tvinges til å tilbringe evigheten med Gud hvis man ikke ville ha noe med ham å gjøre mens de levde på jorda. 

Jeg tenkte du mente det andre stedet var helvetet, siden det er det som skjer i følge kristen tro. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenkte du mente det andre stedet var helvetet, siden det er det som skjer i følge kristen tro. 

Jeg vet ikke hvor man kommer, men det er nok ikke himmelen. 

Annonse

Annonse

Leger tjener bra. Uten at folk ble syke hadde ikke legene tjent bra, men jeg vil vel si at det er fortjent at de tjener bra? Så klart, man vil ikke at noen blir syke, men det er nå bare slik det er, noen blir syke og noen blir aldri syke. Hvorfor får vi aldri vite.

Gjest Vendi
Everybody skrev (4 minutter siden):

Er det feil å si at noen tjener seg rike på at andre blir syke?

Det er ikke til å stikke under en stol at f.eks sjaman Durek prøver å tjene på det alternative humbuget sitt, det siste i rekken er nå en medaljong til over 2000 kr som skal gjøre en frisk fra Covid. Et annet eksempel et Jan Hanvold & co. som stadig hevder at man kan bli frisk fra ditten og datten bare man betaler inn til VisjonNorge i dyre dommer. 

Når det er sagt tenker jeg jo at alle normalt oppegående mennesker bør få ha valgfrihet ift hvilke typer behandling de vil prøve, selv om det ikke er vitenskapelig bevist at det funker. Det er deres liv og deres penger, men jeg kan ikke si jeg synes noe særlig synd på dem om de blir lurt, fordi de går jo inn i det med åpne øyne (forutsatt at de som sagt er normalt oppegående). 

Vendi skrev (10 minutter siden):

Det er ikke til å stikke under en stol at f.eks sjaman Durek prøver å tjene på det alternative humbuget sitt, det siste i rekken er nå en medaljong til over 2000 kr som skal gjøre en frisk fra Covid. Et annet eksempel et Jan Hanvold & co. som stadig hevder at man kan bli frisk fra ditten og datten bare man betaler inn til VisjonNorge i dyre dommer. 

Når det er sagt tenker jeg jo at alle normalt oppegående mennesker bør få ha valgfrihet ift hvilke typer behandling de vil prøve, selv om det ikke er vitenskapelig bevist at det funker. Det er deres liv og deres penger, men jeg kan ikke si jeg synes noe særlig synd på dem om de blir lurt, fordi de går jo inn i det med åpne øyne (forutsatt at de som sagt er normalt oppegående). 

Det er jo bare svindel det Durek og VisjonNorge driver med. Det er også en prest i USA (Kenneth Copeland) som tjente seg søkkrik på at tilhengerne hans betaler 20% av lønna hver måned for å gå på samlinger. Han begrunner det med at de vil havne i helvete hvis de ikke betaler. Det er også mye nye vitenskapelige behandlinger som kanskje kan hjelpe, og det skal folk velge om de vil prøve selv, og hvis det funker så er det jo fortjent at de tjener på det.

Endret av Everybody

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...