Gå til innhold

Hvorfor må sykdom finnes?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når noen tvangsmedisineres er de så syke at noen andre friske må bestemme at den personen skal medisineres for sitt eget og andres beste. Dette kan for den personen føles ydmykende, er det rettferdig at en person skal føle seg nedverdiget fordi man har blitt syk og noe man ikke kan noe for? Samtidig kan de føle seg takknemlig for det i ettertid, så kanskje det var verdt det?

Endret av Everybody

Det første jeg tenkte på når jeg så spørsmålet, var det nyfødte barnets ytre øre. Er det ikke fantastisk at et så komplisert lite stykke menneskekropp er laget slik på kun 9 mnd? Og selv dette ytre øret med alle dets krinkelkroker er svært enkelt sammenlignet med hjernens oppbygging, hjertets oppbygging og ikke minst styring, og kroppens system for å kvitte seg med avfallsstoffer gjennom bla lever og nyre.

Tenk så mye mer komplisert dette er enn f.eks den mest moderne bil. Har du hørt om biler der aldri noe blir feil, der en aldri må på verksted, og der alt fungerer alltid?

Vår kropp er så utrolig komplisert at det er åpenbart for meg at det av og til blir feil. Noe som ikke virker eller virker på feil måte. Slik sett synes jeg faktisk at det går overraskende bra med de fleste.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...