Gå til innhold

kupton/er dette normalt?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg er jo medisinert med risperdal men kan man få rare opplevelser og tanker fordi når man har schizoaffektiv?

I går var jeg så stresset og måtte reise til akutten til en by og hele tiden på vei dit tenkte jeg at dette går aldri bra, de kommer til å drepe meg der. De kommer til å operere ut øyet mitt og jeg kommer til å dø under narkosen, de vil meg bare vondt og spesialisten er en psykopat. Var så redd, men han viste seg å være snill og jeg ble ikke innlagt. 

Og på vei hjem følte jeg at min mann var en dame, det satt en feminin person å kjørte bilen. Og jeg tenkte at her sitter vi, to lik for vi vil bli tatt av ras. Det var så rart for min mann var en dame, sa ingenting til han om det. Var redd han skulle bli sint eller fornærmet og så kjøre bånn gass sånn at vi kræsjet. 

Var så sliten da vi kom hjem i ett tiden i natt, men har ikke sånne tanker i dag. Er det normalt å få det når man er stressa selv om man er medisinert? Det var som å være i en annen virkelighet i går og sånn er det ikke i dag. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/467781-kuptoner-dette-normalt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Din sykdom og behandlingen av den er litt spesiell, siden den også inneholder symptomer som du ser på som positive.

For å beholde noen av disse, og for at du ikke skal føle deg for avflatet, bruker du en dose medisin som ikke fjerner alle symptomer, verken de du betrakter som positive eller negative. Da er det forventet at du har litt restsymptomer. Det er ikke farlig 😊

Annonse

stjernestøv
ISW skrev (6 minutter siden):

Din sykdom og behandlingen av den er litt spesiell, siden den også inneholder symptomer som du ser på som positive.

For å beholde noen av disse, og for at du ikke skal føle deg for avflatet, bruker du en dose medisin som ikke fjerner alle symptomer, verken de du betrakter som positive eller negative. Da er det forventet at du har litt restsymptomer. Det er ikke farlig 😊

Har ingenting av det jeg ser på som positivt nå dessverre, tar 3 mg risperdal. Er det en lav dose? Burde jeg merke noe av det positive? 

Det er mulig jeg har restsymptomer da ja, burde jeg øke dosen? Likte ikke dagen i går. 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Har ingenting av det jeg ser på som positivt nå dessverre, tar 3 mg risperdal. Er det en lav dose? Burde jeg merke noe av det positive? 

Det er mulig jeg har restsymptomer da ja, burde jeg øke dosen? Likte ikke dagen i går. 

Du hadde jo en belastende dag i går og jeg tror da det er normalt å oppleve litt symptomer. Jeg gjør det selv når jeg er stresset og sliten.

Prøv å få deg litt hvile og søvn i dag, så går det nok bedre.

stjernestøv
ISW skrev (1 minutt siden):

Du hadde jo en belastende dag i går og jeg tror da det er normalt å oppleve litt symptomer. Jeg gjør det selv når jeg er stresset og sliten.

Prøv å få deg litt hvile og søvn i dag, så går det nok bedre.

Ja det er vel normalt for alle det :) 

Ja i dag er jeg litt kaka som vi kaller det, ser frem til å legge meg. 

stjernestøv skrev (4 timer siden):

Jeg er jo medisinert med risperdal men kan man få rare opplevelser og tanker fordi når man har schizoaffektiv?

I går var jeg så stresset og måtte reise til akutten til en by og hele tiden på vei dit tenkte jeg at dette går aldri bra, de kommer til å drepe meg der. De kommer til å operere ut øyet mitt og jeg kommer til å dø under narkosen, de vil meg bare vondt og spesialisten er en psykopat. Var så redd, men han viste seg å være snill og jeg ble ikke innlagt. 

Og på vei hjem følte jeg at min mann var en dame, det satt en feminin person å kjørte bilen. Og jeg tenkte at her sitter vi, to lik for vi vil bli tatt av ras. Det var så rart for min mann var en dame, sa ingenting til han om det. Var redd han skulle bli sint eller fornærmet og så kjøre bånn gass sånn at vi kræsjet. 

Var så sliten da vi kom hjem i ett tiden i natt, men har ikke sånne tanker i dag. Er det normalt å få det når man er stressa selv om man er medisinert? Det var som å være i en annen virkelighet i går og sånn er det ikke i dag. 

Kjenner meg igjen

stjernestøv
kupton skrev (14 timer siden):

Nei, dette er ikke normalt. Det er alvorlig sykdom og en konsekvens av ditt valg vedr medisinering. 

Mener du at 3 mg risperdal er for lite til meg? Det er psykiateren som har sagt jeg skal ta 3 mg men var jo oppe i mer i fjor. 

stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Mener du at 3 mg risperdal er for lite til meg? Det er psykiateren som har sagt jeg skal ta 3 mg men var jo oppe i mer i fjor. 

Kanskje Kupton er litt "streng" med deg her - jeg velger heller å tolke plagene du hadde som en midlertidig forverring forårsaket av en belastende og stressende dag. Hvis du vanligvis føler deg bra og ikke har tenkt til å dra på sykehuset hver dag de kommende månedene, tror jeg du trygt kan følge rådet fra din egen psykiater.

Annonse

stjernestøv
ISW skrev (11 minutter siden):

Kanskje Kupton er litt "streng" med deg her - jeg velger heller å tolke plagene du hadde som en midlertidig forverring forårsaket av en belastende og stressende dag. Hvis du vanligvis føler deg bra og ikke har tenkt til å dra på sykehuset hver dag de kommende månedene, tror jeg du trygt kan følge rådet fra din egen psykiater.

Ok, ja det var jo en spesielt stressende dag for meg og hver dag er ikke sånn, skal holde meg unna sykehus fremover ja. Noen av det verste jeg vet er sykehus og da stiger jo stresset. 

stjernestøv
kupton skrev (22 minutter siden):

Ja, du skal følge rådene fra din psykiater. Samtidig er det viktig at du ikke presser på for å få han til å velge en lavere dose enn det han mener du trenger.

Ok. Ja jeg vil jo alltid ha lavest mulig dose og har en tendens til å mase om det. 

kupton skrev (2 timer siden):

Ja, du skal følge rådene fra din psykiater. Samtidig er det viktig at du ikke presser på for å få han til å velge en lavere dose enn det han mener du trenger.

Jeg har alltid vært en forkjemper for at Stjernestøv skal ha en jevn medikamentell behandling.

Hun har jo tidligere brukt 5-6 mg Risperdal, og nok blitt kvitt mesteparten av symptomene. Men det har også gitt mye bivirkninger og vært en vesentlig årsak til denne "av og på"-medisinbruken hun har hatt, som jeg er overbevist om at er mer skadelig for henne enn å bruke en stabil og jevn, men litt lavere dose. Men samtidig må det jo da forventes at plagene slår litt gjennom når belastningen er høy (som å måtte dra på sykehus som hun misliker). Jeg merker det jo selv når jeg jobber ekstremt lange dager, at i alle fall angsten stiger litt.

Hei @stjernestøv - ikke meningen å snakke over hodet ditt, jeg ville bare forklare litt :)

stjernestøv skrev (På 31.7.2022 den 14.22):

Jeg hadde det sånn hele tiden da jeg tok abilify i medium dose, er helt borte nå som jeg tar leponex. Men høy dose abilify ville sikkert funke like bra…

stjernestøv
Marye skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde det sånn hele tiden da jeg tok abilify i medium dose, er helt borte nå som jeg tar leponex. Men høy dose abilify ville sikkert funke like bra…

Ok. Jeg har det ikke hele tiden da men det kommer tydeligvis når jeg er veldig stresset. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...